Soort van nieuw hier

Plaats hier foto's van jouw stalen, net gewassen ros in het stralende zonlicht van de eeuwige jeugd... Kortom, kiekjes plaatsen van je blikkie!

Moderator: Pieten

base86
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Ben er nog niet achter hoe ik meerdere quotes kan geven in 1 post. Maar dan maar ff zo:

@ Johnwoo:
Das iig een beetje zonnig vooruitzicht! ik ga er ook proberen vrede mee te hebben. Eerste jaar blijft ie qua motor zoizo stock. Vind het heerlijk om van een golf 2 1.3 naar Mr2 turbo te gaan. Die vermogensverschillen + achterwiel/gewichtachter zijn zo verschillend dat ik zoizo stock de auto wil leren kennen. Er zijn een paar kleine dingen die ik gedaan wil hebben. Die volgensmij ook niet al te veel geld hoeven te kosten:
- Witte knippers voor
- BOV + Openluchtfilter
- Turbotimer

Met dat laatste punt kom ik gelijk op BST zijn post uit. 10 KM vind ik een best stukje. Dat zijn meestal niet de ritten die ik er mee doe! dus bedankt voor de tip. Over dat uitdraaien wil ik toch wel zodra mn bank/portomonee saldo het toelaat een turbotimer erop zetten zodat ik wel gewoon gelijk wegkan, maar mn auto wel netjes uitdraait.
BST
Zere vingers van het typen..
Type MR2: SW20/21/22
10 km klinkt veel, maar over het algemeen heeft een MR2 van het SW model behoorlijk wat tijd nodig om op temperatuur te komen.. ik ken mensen die het op 15-20 min houden voordat ie goed warm is. Zelf heb ik altijd ongeveer 10 km aangehouden voordat ik harder gas ging geven.

Als je veel korte stukjes gaat rijden dan moet je je echt even afvragen of je wel met een turbo auto wil rijden.. ik heb een MX5 Turbo een korte tijd gebruikt als dagelijks vervoer (dus ook voor korte ritten) en dat doe ik niet meer omdat ik het gewoon zonde vind van de motor om dat te doen..
base86
Ik lul al aardig mee !
BST wrote:10 km klinkt veel, maar over het algemeen heeft een MR2 van het SW model behoorlijk wat tijd nodig om op temperatuur te komen.. ik ken mensen die het op 15-20 min houden voordat ie goed warm is. Zelf heb ik altijd ongeveer 10 km aangehouden voordat ik harder gas ging geven.

Als je veel korte stukjes gaat rijden dan moet je je echt even afvragen of je wel met een turbo auto wil rijden.. ik heb een MX5 Turbo een korte tijd gebruikt als dagelijks vervoer (dus ook voor korte ritten) en dat doe ik niet meer omdat ik het gewoon zonde vind van de motor om dat te doen..

Tijd/afstandverhouding moet ik nog eens goed gaan uitzoeken dan. Hij word eigenlijk voor zowel kort (heen en weer naar school) als lang (heen en weer naar werk) en plezier gebruikt. Het is niet zo dat ik 20km verder werk oid maar moet vaak genoeg voor ander werk naar groningen/arnhem/zeeland. Dus er worden ook wel degelijk lange ritten mee gereden.
Er zijn toch ook speciale olie-temp metertjes waarop je pcies kan aflezen of "je gas kan geven" ja en nee ?
johnwoo
Het duurt ongeveer 20 minuten voordat de olie goed warm is. Een olietemperatuurmeter helpt daarbij inderdaad. Uiteraard kan je hem best gebruiken om korter mee te rijden, maar dan zeker niet boosten, en overall geeft het ook meer slijtage, maar da's ook bij non-turbo's zo.
BST
base86 wrote:Tijd/afstandverhouding moet ik nog eens goed gaan uitzoeken dan. Hij word eigenlijk voor zowel kort (heen en weer naar school) als lang (heen en weer naar werk) en plezier gebruikt. Het is niet zo dat ik 20km verder werk oid maar moet vaak genoeg voor ander werk naar groningen/arnhem/zeeland. Dus er worden ook wel degelijk lange ritten mee gereden.
Er zijn toch ook speciale olie-temp metertjes waarop je pcies kan aflezen of "je gas kan geven" ja en nee ?

Olietemp meter zou ik zeker doen als ik jou was. Zoals Johnwoo al zegt: het kan natuurlijk wel, maar het slijt alleen wel veel harder. Als je lange stukken hebt en hij is goed warm, kan je met een SW22 prima vol op het gas en zal de motor daar verder niet onder te lijden hebben. Johnwoo heeft mijn eerste meer dan 10 jaar oude SW22 overgenomen en die doet het nog steeds omdat ik er goed op gelet heb en hij het ook doet, in die tijd had een turbo allang versleten kunnen zijn als je flink doorgast zonder warm te draaien. Als je veel korte stukken rijdt en je wil geen bovenmatige slijtage, dan moet je je dus inhouden.. maw: blijf onder de 3000 toeren en niet het gaspedaal flink intrappen..
base86
Ik lul al aardig mee !
BST wrote:Olietemp meter zou ik zeker doen als ik jou was. Zoals Johnwoo al zegt: het kan natuurlijk wel, maar het slijt alleen wel veel harder. Als je lange stukken hebt en hij is goed warm, kan je met een SW22 prima vol op het gas en zal de motor daar verder niet onder te lijden hebben. Johnwoo heeft mijn eerste meer dan 10 jaar oude SW22 overgenomen en die doet het nog steeds omdat ik er goed op gelet heb en hij het ook doet, in die tijd had een turbo allang versleten kunnen zijn als je flink doorgast zonder warm te draaien. Als je veel korte stukken rijdt en je wil geen bovenmatige slijtage, dan moet je je dus inhouden.. maw: blijf onder de 3000 toeren en niet het gaspedaal flink intrappen..

hehe wel Ideaal voor mn bankrekening ;D ;D maar daar heb je natuurlijk aan de andere kant geen turbo voor ;)
Eerst nog een maandje wachten :(
Dan zullen er pas denk rond de herfstvakantie (Voorzover mensen dat nog kennen :P ) weer geld ingestoken worden.
Dorifto Deuce
Als je die turbo niet kan betalen mag je hem wel ruilen tegen mijn witte N/A.. ;)
base86
Ik lul al aardig mee !
Dorifto Deuce wrote:Als je die turbo niet kan betalen mag je hem wel ruilen tegen mijn witte N/A.. ;)

hehe zal dr over nadenken op het moment dat hopelijk nooit zal komen ;)
jrb
je weet het he van ruilen komt huilen :P
base86
Ik lul al aardig mee !
Ik hoor net van JRB dat het niet doorgaat. Sorry ;)
Dorifto Deuce
:P
BST
base86 wrote:hehe zal dr over nadenken op het moment dat hopelijk nooit zal komen ;)

Zodat Dorifto hem vervolgens niet meer kan betalen.. en hem weer gaat verkopen aan iemand anders.. ;D
Xhermes
Hoi :) Al staat dat niet helemaal in de planning en moet er eerst nog wel een hoop mis gaan :)

Nee, we gaan er gewoon vanuit dat deze turbo nog een mooi tijdje bij de eigenaar blijft! Veel plezier ermee en hou de glimmende kant boven!
base86
Ik lul al aardig mee !
Xhermes wrote:Hoi :) Al staat dat niet helemaal in de planning en moet er eerst nog wel een hoop mis gaan :)

Nee, we gaan er gewoon vanuit dat deze turbo nog een mooi tijdje bij de eigenaar blijft! Veel plezier ermee en hou de glimmende kant boven!

Thnx ga ik zeker heel erg me best voor blijven doen! :)
MR2_SW20
Vrooooooom Psssssjjjjjjj
Brum
ik weet niet of je hem al hebt gekocht, maar als het zo is wens ik je veel plezier met de aanwinst.
base86
Ik lul al aardig mee !
MR2_SW20 wrote:Vrooooooom Psssssjjjjjjj

Is zeker 1 vd eerste modificatisch ;) :D Blijft vet/nekkendraaier

Als het goed is haal ik m + - 20 / 21 Augustus op. Nog een klein maandje! Kan niet wachten!:'(
jrb
dame ik zou ook echt niet kunnen wachten :P
base86
Ik lul al aardig mee !
jrb wrote:dame ik zou ook echt niet kunnen wachten :P

hehe join the club :D Maargoe niet te veel over na proberen te denken veel werken... en dan is het zo in ene eind augustus :D
jrb
idd extra werken enzo;D
Post Reply