Sucses....met je project
Maar een opmerking maak ik toch...
je hebt totaal geen idee wat het kost om iets fatsoenlijk te laten maken en te spuiten bij een echte plaatwerker....
2 nieuwe plaatwerk delen voor beide achterzijdes kost al veel meer dan jij als budget noemt...(als je op de orginele laspunten nieuw plaatwerk zet)
Plamuur doet ook wonderen...
Frank Smits zijn project!
Moderator: Pieten
-
franksmits
Ik snap de toegevoegde waarde van jou bericht niet. Waarom een nieuw plaatwerk? Daar heb ik geen behoefte aan, als ik een donor mr2 heb. Ik heb uiteraard geinformeerd wat alles kost, dus ik weet heel erg goed wat alles kost. Als het meer dan dat had gekost, had ik uiteraard een andere mr2 'kunnen' kopen.
-
franksmits
Zo, Vandaag is er weer het een en ander gedaan. Misschien wel het belangrijkste.
De chassisbalken zijn recht getrokken, de plaatwerking aan de zijkanten staan weer perfect! Gelukkig bleek alles nogal mee te vallen.
Aankoppelen:

Paar tikjes:

balken recht / carosserie recht (zijkanten)

De buitenkant van de kofferbak is dus een stuk terug naar buiten gekomen, wetende datie bijna tegen het motor ruim aan zat.
We gaan nu de kont pellen, ook die van de sloperd van joske. We slijpen dan de rechterbalk af van de donor en de mijne. Dan kunnen we stukje bij beetje alles perfect recht lassen.
Voor ons was dit gelukkig een meevaller... we hadden erger verwacht!
Gelukkig ook nog een cadeau van de TPG gehad:

verder heb ik:
- Donor (Joske)
- Velgen (joshma)
- Uitlaat (Joshma)
- Kofferklep (Joske)
- stabilisator stang (joske)
- Ruitenwissers (joske)
- 94+ lampen & 98+ spoiler (gekocht)
Ben nog op zoek naar 2 T1R banden. Grote voor achter, smallere voor aan de voorkant. maten geloof ik 235 & 215, nog niet zeker.
Weet iemand een site waar ik kleuren code's kan vinden samen met de bijbehorende kleur. Ik zoek iets in de geest van Middenblauw..
De chassisbalken zijn recht getrokken, de plaatwerking aan de zijkanten staan weer perfect! Gelukkig bleek alles nogal mee te vallen.
Aankoppelen:

Paar tikjes:

balken recht / carosserie recht (zijkanten)

De buitenkant van de kofferbak is dus een stuk terug naar buiten gekomen, wetende datie bijna tegen het motor ruim aan zat.
We gaan nu de kont pellen, ook die van de sloperd van joske. We slijpen dan de rechterbalk af van de donor en de mijne. Dan kunnen we stukje bij beetje alles perfect recht lassen.
Voor ons was dit gelukkig een meevaller... we hadden erger verwacht!
Gelukkig ook nog een cadeau van de TPG gehad:

verder heb ik:
- Donor (Joske)
- Velgen (joshma)
- Uitlaat (Joshma)
- Kofferklep (Joske)
- stabilisator stang (joske)
- Ruitenwissers (joske)
- 94+ lampen & 98+ spoiler (gekocht)
Ben nog op zoek naar 2 T1R banden. Grote voor achter, smallere voor aan de voorkant. maten geloof ik 235 & 215, nog niet zeker.
Weet iemand een site waar ik kleuren code's kan vinden samen met de bijbehorende kleur. Ik zoek iets in de geest van Middenblauw..
-
siep wokkel
haha lekker beunhaas met die trekhaak...
Zo deden wij dat op ons oude werk ook welleens
-
franksmits
siep wokkel wrote:haha lekker beunhaas met die trekhaak...
Werkt fantastisch
- masterpivo
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Dat wordt toch wel een aardige klus om deze SW20 weer helemaal recht te krijgen Frank. Hij is nogal goed ontwricht geweest als ik die foto's zo zie.
Maar als je dan een sterke Volvo ter beschikking hebt die al een stuk kan oplossen, is dat weer mooi meegenomen
Succ6 ermee verder!
Maar als je dan een sterke Volvo ter beschikking hebt die al een stuk kan oplossen, is dat weer mooi meegenomen
-
franksmits
masterpivo wrote:Dat wordt toch wel een aardige klus om deze SW20 weer helemaal recht te krijgen Frank. Hij is nogal goed ontwricht geweest als ik die foto's zo zie.
Maar als je dan een sterke Volvo ter beschikking hebt die al een stuk kan oplossen, is dat weer mooi meegenomenSucc6 ermee verder!
Ik heb erg geluk gehad dat het alleen het blik werk is wat het zo doet ogen. Nieuwe kont erop net als in de fabriek en klaar is kees
- tilma800
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Waarom geen V6?franksmits wrote:Ik heb erg geluk gehad dat het alleen het blik werk is wat het zo doet ogen. Nieuwe kont erop net als in de fabriek en klaar is keesWe zullen zien. Ik wil dat hij helemaal perfect is. Eerder zullen we niet stoppen! Er moet namelijk ook nog een 3S-GTE in
*hinthinthimt*
-
franksmits
tilma800 wrote:Waarom geen V6?
Ik wil een turbo
-
Marcel748s
ja....leuk project, maar op die manier een auto recht trekken?
Ik ben zelf plaatwerker spuiter en als je weet met hoeveel kracht een richtbank chassis poten recht trekt, dan lijkt t me sterk dat je dat op die manier ook kunt.
Ik wil je niet afzeiken en ook niet ontmoedigen, maar je wilt het perfect hebben, dus als je echt zeker wilt weten of alles recht staat dan zou je eigenlijk op een mallenbank moeten. Of druk met een speermaat alles nameten.
Ik ben zelf plaatwerker spuiter en als je weet met hoeveel kracht een richtbank chassis poten recht trekt, dan lijkt t me sterk dat je dat op die manier ook kunt.
Ik wil je niet afzeiken en ook niet ontmoedigen, maar je wilt het perfect hebben, dus als je echt zeker wilt weten of alles recht staat dan zou je eigenlijk op een mallenbank moeten. Of druk met een speermaat alles nameten.
-
franksmits
Daar heb je inderdaad gelijk in. Je kan het dan iets precieser doen, als het echt nodig was voor mij had ik dat kunnen doen.
Het was voor ons de bedoeling om de zijlijnen recht te krijgen. De chassisbalk moest er toch vanaf, dus in die zin heb ik die richtbank niet nodig. We hebben alle afmetingen, het word nu puur het laswerk wat goed moet zijn.\
zaterdag weer een verder kijken.
Het was voor ons de bedoeling om de zijlijnen recht te krijgen. De chassisbalk moest er toch vanaf, dus in die zin heb ik die richtbank niet nodig. We hebben alle afmetingen, het word nu puur het laswerk wat goed moet zijn.\
zaterdag weer een verder kijken.
-
Marcel748s
Ok dus je trekt het meeste recht zodat je straks een mooi begint hebt om de 'nieuwe' delen te lassen. Ik snap 'm. 
Maar nog één laatste vraag/opmerking.
Ga je de schermen van de donor auto ook over zetten?
-
franksmits
Marcel748s wrote:Ok dus je trekt het meeste recht zodat je straks een mooi begint hebt om de 'nieuwe' delen te lassen. Ik snap 'm.
Geen probleem, ik geef graag antwoord daar leer ik zelf ook weer van!
Het was inderdaad de bedoeling om de lijnen recht te krijgen en vanuit dat punt nieuwe delen er op te lassen, een beetje zoals de robots in de fabriek 'deden'.
Ik behoud het linkerscherm van mijzelf, omdat die geen schade heeft, het is alleen rechts achter. Rechts vervang ik een deel van de donor. Dat omdat die kant de 'luchthapper' van de turbo versie heeft (iets naar binnen gebogen). Dat heb ik aan de linkerkant van mijn emmer ook, maar rechts niet. Het rechterscherm van de donor is netjes recht, tevens als het gedeelte wat ik nodig ga hebben.
Eerst even wachten totdat de schade-expert langs is geweest. Duurt af en toe een beetje lang bij die mensen.
-
franksmits
Goed nieuws. De expert is vandaag geweest en de auto is niet totalloss! Dat scheelt in ieder geval weer. (snelheid v/d klap & gereden snelheid). Rechtsbijstand gaat beginnen met het proces om de schade te verhalen.
Morgen een volle dag aan mijn mr2 werken. Ik ben benieuwd!
Morgen een volle dag aan mijn mr2 werken. Ik ben benieuwd!
-
Marcel748s
Dan heb je mazzel gehad met de expert! dus nu lekker geld vangen en beginnen!
Maar ok als je een deel over gaat zetten, dan zie ik t wel goedkomen.
Een achterscherm in zijn geheel er deukloos afhalen is geen makkelijk karweitje. als je een puntlasje over het hoofd ziet en je trekt an je scherm zit er zo een vouw in
Maar iig suc en laat die foto's maar komen
Maar ok als je een deel over gaat zetten, dan zie ik t wel goedkomen.
Een achterscherm in zijn geheel er deukloos afhalen is geen makkelijk karweitje. als je een puntlasje over het hoofd ziet en je trekt an je scherm zit er zo een vouw in
Maar iig suc en laat die foto's maar komen