Super White Deuce.. Michael's MR2!

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Etter
ik zeg toch ook niet dat ik die lelijke velgen wil :P het gaat om de maat haha :D

nee je velgen zijn superstoer maar iets boven m'n budget :(
Dorifto Deuce
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Haha 17 inch is dan zeker wel te doen ja. Ik vind 16" zelfs redelijk ok staan op een SW20, maar dat komt gewoon omdat het niet zo'n grote auto is.. Maar aangezien jij een dikke bodykit hebt is 17" echt wel 't minimum.

Ik PM je wel een link van een bedrijf in de VS die voor weinig geld, dikke Japanse wielen kan leveren (wel gebruikt maar in goede staat).
robke
ff een vraagje :

omrollen van de wielkasten..............hoeveel kunnen ze max doen, en waar doe je dat en hoeveel kost zoiets ?

greetz robke
Danny0677
robke wrote:ff een vraagje :

omrollen van de wielkasten..............hoeveel kunnen ze max doen, en waar doe je dat en hoeveel kost zoiets ?

greetz robke

Dat wil ik ook wel weten!
Surferdude
Heren, ik denk dat het begrip "omrollen" niet helemaal goed begrepen wordt. Met omrollen word bedoeld dat de rand die aan de binnenkant van een (in dit geval) achterscherm word omgerold om meer ruimte te krijgen voor de band.

Er wordt dus niet mee bedoeld dat je een heel achterscherm naar buiten kan buigen/rollen om meer ruimte te krijgen. Hiermee voorkom je dus dat met inveren de band het scherm raakt.

Die rand is ± 15mm breed, zeg dat je met omrollen van die rand ± 10mm winst kan behalen.

Het verschil:

Image

Image
Dokter Rob
robke wrote:ff een vraagje :

greetz robke

laat ik dan maar weer de meest voor de hand liggende oplossingen aandragen:
antwoord 1: per uur of per dag?
antwoord 2: bij de wielkasten, het randje
antwoord 3: per wielkast, per auto of tijdens een georganiseerd "wielkastomrolmeeting" evenement?

Zo, blij dat ik weer een helpende hand heb kunnen bieden... (graag gedaan...)
Dokter Rob
Surferdude wrote:
Heren,
Het verschil:

Image

Image

Als je deze foto's gebruikt om uit te leggen wat het verschil is met / zonder wielverbreders (spacers) geloof ik het ook.
Als je deze foto's gebruikt om aan te tonen dat je van 195 bandjes naar 225 bent gegaan, geloof ik je ook...

Heb je geen foto's van de wielkasten VOOR en NA het omrollen?
close up dus, hoeft geen band onder te liggen hoor...::)
Surferdude
De doorgestudeerden onder ons kunnen een link leggen naar het door mij eerder geschrevene..

Maar speciaal voor onze liefhebbende kwakzalver: De bovenste foto laat zien wat de verste stand is bij niet omgerolde wielkasten, en de tweede (dus de onderste) laat zien wat de maximale stand van het wiel is met wel uitgerolde wielkasten.

Comprende? ;D

Nee, geen filmpjes/foto's.. Ik was er niet bij toen het voor me gedaan werd.

Iets vergelijkbaars: KLIK
Dokter Rob
tja, ach... school... weet je hoeveel tijd daar in gaat zitten... en je moet de hersens ervoor hebben...

gaat om een duidelijk beeld, volgens mij was de principewerking van het omrollen niet / niet geheel duidelijk...

Nu wel natuurlijk...;)

vond mijn argumenten trouwens wel goed, vond je ook niet?...
Dorifto Deuce
Wat Surferdude zei. ;)

Ik was in ieder geval 75 euro kwijt voor de twee achterschermen. Voor kan volgens mij niet.
Danny0677
Ah, ik dacht ook dat het wat anders was... Maar kan dat andere ook dan? Dus zeg maar lettelijk die wielkasten een cm of 2 breder maken?

gr,

Danny
Surferdude
Dan heb je het volgens mij over uitkloppen, en daar is je lak niet zo blij mee..
Danny0677
Surferdude wrote:Dan heb je het volgens mij over uitkloppen, en daar is je lak niet zo blij mee..

Ah... Wel verwarrend hoor, uitkloppen of uitrollen... Denk dat uitkloppen ook niet zo heel makkelijk is ivm je bumper en luchtinlaaten aan de zijkant.
Dorifto Deuce
Nog even een kleine update;

Na lang zoeken heb ik nog steeds geen SSR Professors gevonden voor de voorkant, dus heb ik (als tijdelijke oplossing) toch maar replica's besteld. Was er eerst fel tegen, maar ik erger me kapot aan die 15" stockies die ik nu voorop heb zitten, dus het moet maar even. :P

Zal binnenkort updaten met foto's.
Etter
dus achter echte en voor replica's? welke?
ben benieuwd hoe het er uit ziet :)
Dorifto Deuce
Rota's. ;)
Etter
haha ben benieuwd hoe het er uit gaat zien :D mooie manier om te vergelijken :)
BST
Type MR2: SW20/21/22
Ben ook wel benieuwd naar de verschillen die de replica's hebben..
Mr2-wouter
Ow Michael! Das echt fout!!! Dan ga je echt af als je op een meeting komt ;D

Lol just kiddin' zorg maar snel voor echte ;)
Dorifto Deuce
Ik weet het, ik weet het.. Maar als ik nieuwe bestel wil ik 18"..

Dus als iemand nog 2 achterwielen zoekt.. :P
Post Reply