gerucht binnen toyota

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

miss2
vind em meer weghebben van de corrado, kwa vorm dan, maar aan de andere kant.. t is allemaal gewoon wat boller geworden, want ik vind de corrado ook veel weghebben van de scirocco
Roland
Jongens, ze zijn bij Toyota bezig met drie interessante dingen:

- Een Corolla AE86 achtige wagen, goedkope RWD wagen met 1.5 motor, in samenwerking met Subaru

- Een 500 pk supercar onder de Lexus naam (De LF-A) (V10 welke 8K rpm maakt)
http://www.youtube.com/watch?v=acc0wCxY ... re=related

- Nog een paar honderd pk supercar, onder de naam Toyota, welke hybride wordt. (Die FT-HS)

Voor zover ik weet is er geen relatie tussen de LF-A en de FT-HS, al zullen ze misschien wat onderdelen delen.
Gaarne niet meer door elkaar halen nu.
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Misschien zelfs een vierde interessant ding. De goedkope RWD in samenwerking met Subaru staat redelijk vast, de geruchten daarover stammen al sinds vorig jaar en die zijn al bevestigd (er wordt al getest met een Impreza-based mule).

Maar sinds begin dit jaar hoor ik ook geruchten over een Celica-achtige auto, welke duidelijk meer op prestatie is gericht getuige de geruchten dat hij tot wel een 300 pk 4WD uitvoering zou gaan. De vraag is: is dit 1) zomaar een loos gerucht wat niks wordt, of 2) een topuitvoering van de bovengenoemde goedkope 1.5 sportcoupe, of 3) een heel ander project (nieuwe Celica? met GT-Four uitvoering?).
Roland
Volgens mij gaat het dan om de FT-HS, deze zou 3 of 400 pk hebben (met die hybride motor) en zou daarnaast ook nog eens een 50/50 gewichtsverdeling hebben + 4x4.
En volgend mij is die Celica achtige auto een mix van de bovenstaande modellen, geruchten zijn niet erg betrouwbaar. Maar goed, misschien is er wel een 4e model, alleen daar heb ik nog geen 1 keer iets concreets van gezien.
nielsfeenstra
Ik lul al aardig mee !
dit alles eerst maar eens zien dan geloven toyota beloofd veel moois maar wil wel wat zien in 2009/2010

ze zijn nu zo lang aan het ontwikkelen moet nou toch egt wel een x wat moois komen want word weinig spannends gemaakt daar in japan

(oja ze komen daar nie meer vandaan aleen de hiace en de nieuwe corola sedan) de rest zijn alemaal engelsen en fransen :P
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
nielsfeenstra wrote:dit alles eerst maar eens zien dan geloven toyota beloofd veel moois maar wil wel wat zien in 2009/2010

ze zijn nu zo lang aan het ontwikkelen moet nou toch egt wel een x wat moois komen want word weinig spannends gemaakt daar in japan

(oja ze komen daar nie meer vandaan aleen de hiace en de nieuwe corola sedan) de rest zijn alemaal engelsen en fransen :P

Ik ben het helemaal met je eens dat ze weer eens iets speciaals moeten maken. Tegenwoordig leveren ze alleen maar gezinsauto's.
Bremo
Zo werkt dat tegenwoordig. Volumeautoos noemen ze dat.. en dat zijn steevast de saaiste wagens. De interessante en exclusieve auto's leveren niet genoeg op en worden daarom ook weinig geproduceerd.
Post Reply