aw11 motorswap

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Xhermes
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Aandrijfassen kan je Camry V6 assen voor gebruiken. Passen in de AW11 hubs en in de Turbo bak. Wielophanging , wat bedoel je daar precies mee?
bonno
Ik dacht dat als je alles sterker gaat maken, dat dan ook de bevestiging van de draagarmen aangepast moet worden.
of is dat een fabeltje ?
Dus waar de wielen aan de carosserie zitten, moet je daar ook wat aan doen, of is dat wel sterk zat.
Xhermes
Als het goed is werkt dat gewoon goed. Het is alleen wel aan te raden om andere remmen en schokdempers etc te regelen. Al is het niet nodig.
X-treme mr2
leon-aw11-3s-gte wrote:ik wil :fotos: zien!

grt leon

hoe heb jij het eigenlijk gedaan met je motorsteunen??
ik zal van de week ff kijke voor meer foto's, bluetooth doet moeilijk...
X-treme mr2
bonno wrote:Hoe weet je zeker dat je verbouwde motorsteun sterk genoeg is, en hoe zit het met de aandrijf assen en wiel ophanging ?

motorsteunen zien er goed uit al is het alleen ff een gok voor de motorsteun aan de distributiekant ivm. gietijzer en staal die niet helemaal lekker aan mekaar te lassen zijn....
maar ik heb er vertouwen in....
de assen passen percies in de naven van de aw11 en de lengtes zijn ook goed.....
ophanging hoef je niet aan te passen....
Xhermes
X-treme mr2 wrote:hoe heb jij het eigenlijk gedaan met je motorsteunen??
ik zal van de week ff kijke voor meer foto's, bluetooth doet moeilijk...
Ja Leon, ben ik ook wel benieuwd naar. Ben je naam al een paar keer tegen gekomen op MR2oc.com, werk jij nou met adapters?
leon-aw11-3s-gte
ik heb auto op assteunen gezet en daarna de motor onder de auto gezet en daarna de motor opgekrikt en onder steunt met houten blokken tot dat ie op de juiste hoogte was en daarna uitgelijnt toen heb ik van de 4a-ge motor steun rubbers die aan de auto zitten nieuwe steunen gemaakt naar de motor en het was minder moeilijk als dat ik dacht er gaat alleen een hoop tijd zitten in het meten en uitlijnen van de motor en het maken van de steunen

grt leon
Xhermes
Maar die steunen kan je nu dus weer gewoon los halen en namaken neem ik aan? :D
leon-aw11-3s-gte
ja het zijn gewoon zelfbouw steunen die met bouten aan de motor vast zitten en aan de andere kant aan de rubbere 4a-ge motor steun die aan de auto zitten

grt leon
Xhermes
Hoe lang rijd je al zo rond? Pics? :)

Dat zou echt tegen alle principes van alle andere swaps in gaan :) Die zitten ook moeilijk te doen met het kantelen van de motor etc. Lijkt mij nogal overengineered...

Heb je nog ergens iets van een project topic? :D
X-treme mr2
jongens hij doet het;D ;D !!!!
loopt heel mooi......
kzal van de week ff foto's posten en mss ook nog wel en filmpie:D
TRD2000
Proficiat!

Groeten
TRD2000 (wim)
BlackMR2
gefeliciteerd, ben erg benieuwd naar het filmpje
en de foto's natuurlijk ;)
rmmr2
Gefeliciflap!!!! ben benieuwd naar filmpjes en pic's!!!
leon-aw11-3s-gte
Xhermes wrote:Hoe lang rijd je al zo rond? Pics? :)

Dat zou echt tegen alle principes van alle andere swaps in gaan :) Die zitten ook moeilijk te doen met het kantelen van de motor etc. Lijkt mij nogal overengineered...

Heb je nog ergens iets van een project topic? :D

ik doe alles net even anders omdat ik denk dat het ook anders kan en dat is meschien net zo goed
ik gebruik gewoon de 4a motor rubbers ik heb ze alleen massief gemaakt met ruiten lijm kit en ze zitten al een jaar of drie op de motor ik heb ook geen gat gemaakt in de firewall naar de kofferbak ik mijn dynamo gewooon onder het inlaat spruitstuk en ik had hem eerst aan de uitlaat kant zitten omdat ik een celica motor heb maar daar zit ie gewoon te veel in de weg voor de koeling en hij wordt te warm
ik heb geen procject topic maar ik heb we een paar foto's opgezocht van de motor steunen

Image
Image
Image
Image
Image

maar je kan ook gewoon een keer komen kijken hij staat voorlopig toch nog wel even stil

grt leon
leon-aw11-3s-gte
X-treme mr2 wrote:jongens hij doet het;D ;D !!!!
loopt heel mooi......
kzal van de week ff foto's posten en mss ook nog wel en filmpie:D

gefeliciteerd en hou hem heel en op het asfalt en veel rij plezier :driving:

grt leon
X-treme mr2
nou heb ik even pech, vliegt de 2 ff in de fik:'(
gelukkig valt de schade mee...
ik ben nu bezig met een hitteschilt:D
kzie nu dat leon dat ook heeft toevallig8)
is cker noodzakelijk met die hitte....
ik zit alleen met een overschot aan schakelkabels, ik heb ze namelijk omgelegd voor de hitte van de turbo...
(fuck bergingsbedrijven, die letten nergens op met optakelen... bumper kapot achter en 3 velgen beschadigd:boos: )
Dokter Rob
Dat is wat je noemt slecht nieuws!

Hoop dat het meevalt.
BlackMR2
dat is mooi k*t, was je net blij dat ie liep, slopen ze gelijk de halve auto
suc6 met de reparatie
bonno
Kan je die schade nergens claimen.:-/
Volgens mij mogen ze niet zomaar extra schade maken hoor.
Ze hadden toch ook de auto aan de voorwielen kunnen transporteren.
Ik zou zeker de schade melden bij je verzekering en hun aansprakelijk stellen. Dit kan echt niemand maken hoor.
Post Reply