Michel's SW20

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
De MR2 staat alweer 2 weken bij de garagist. Tijdens een koude start is de distributieriem naar de eeuwige jachtvelden gegaan en de hele distributie wordt nu vervangen. Verder heb ik *gelukkig* een complete set wielmoeren voor de OEM wielen kunnen kopen, met dank aan René. Scheelt me weer heel wat €€€€.
Nu ben ik op zoek naar een radiateur en naar fatsoenlijke remblokken voor voorzijde + achterzijde waarmee ik gerust een trackday kan rijden zonder dat de zooi gaat faden. Ferodo maakt schijnbaar niks voor de SW20 want ik kan niks vinden, HAWK HP lijkt me wel wat maar vind ik verder weinig ervaringen over.. verder is het misschien verstandig om gelijk de remleidingen te vervangen voor RVS leidingen van Goodridge.

Maar goed eerst maar eens wachten tot het hok klaar is want aankomend weekend wil ik naar de Nordschleife.

Image

Image
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Ik heb goede ervaring met "yelowstuff" EBC remblokken misschien is dat iets voor jou? ze zijn erg "bijterig" waarschijnlijk wel goed voor op het circuit.
Vraag anders even bij JP wat je het beste kunt gebruiken.

J8) hn / Quadc@msix
Eeuwige twijfelaar
Wie is JP ? :)
Surferdude
subke
Japtuningshop.nl Dat Is De Site Van Hem.
Surferdude
Bijna goed....:P
Xhermes
Hawk word wel veel gebruikt bij Impreza's... Zijn opzich wel goeie blokken die wel goed bijten en niet zo heel snel faden. Schijnen alleen nog wel wat stof te geven geloof ik.

Heeft Pagid of Porterfield verder niks? Porterfield is niet zo heel duur uit de States. Enige nadeel is dat je wat langer moet wachten.
Eeuwige twijfelaar
Ah ja, die porterfields R4 was ik even vergeten.. tnx für ze tip Harm. Enig idee hoe lang het duurt voordat ik ze in huis heb als ik ze bij Twos-R-Us bestel ?
frankie-turbo
neem redstuff van ebc! geweldige zooi!, faden blijf je houden met standaard remmen
Xhermes
Pff ligt eraan. Ik had een set bushings besteld en die had ik in 1.5 week binnen. Voordeel is wel dat ze vrij cheap zijn en erg goed remmen.
jak
Ik lul al aardig mee !
Ikheb nog een goede radiator liggen!!Zie te koop gr jak
Eeuwige twijfelaar
Nou.. radiateur en remblokken kunnen nog wel even wachten.

Zoals gezegd staat de auto bij de garage. De auto wilde een aantal weken geleden niet meer starten. De motor draaide rond, wilde bijna aanslaan maar 1 sec. later draaide de motor heel snel rond, alsof er geen compressie is, alsof je de bougies eruit hebt liggen. Ik wist dat de distributieriem vervangen moest worden, dat had Paul (vorige eigenaar) mij al gezegd. Dus ik ging er eigenlijk een beetje van uit dat het de riem zou zijn. Ik heb de bovenste kap er nog af gehaald om te kijken naar de riem en tsja, daar zaten best aardig wat haarscheuren in. Riem was helemaal poreus. Dus dat was best duidelijk. Gevalletje van riem vervangen en knallen maar weer.

Not. Garage belt mij gisteren op met de mededeling dat de riem nog mooi op tijd staat. Er wordt gezocht naar het probleem. Zojuist telefoon gekregen met het bericht dat het motorblokje voltooid verleden tijd is ; totaal geen compressie op cilinder 1-2-3 en op cilinder 4 maar liefst 10% van wat het zou zijn moeten.

Dusssssss. Mooi klote.
johnwoo
Aii, da's vervelend (understatement). Ik weet dat je plannen hebt om er een 3S-GTE in te leggen, dit is natuurlijk een uitgelezen kans daarvoor (als je budget het toelaat). Hou dit topic even in de gaten: showthread.php?t=6313
Succes!
frankie-turbo
wel raar naar mijn weten hebben 3sge's vrijloop en kunnen je kleppen de zuigers niet raken.. of was dat alleen bij 3sgte's? nu weet ik het zelf niet meer
Green Goblin
Hebben ze ook. Waar lees jij dat de zuigers de kleppen geraakt hebben dan ?
frankie-turbo
nou hier...
Tijdens een koude start is de distributieriem naar de eeuwige jachtvelden gegaan en de hele distributie wordt nu vervangen

als er een zuiger/klep naar de gort is kan dat iig niet daar aan ligge..

ze hebben die riem gewoon niet op tijd staan, daarom heb je ook geen compressie. kleppen staan open terwijl ze dicht moeten staan op het bovenste dode punt waar je tijdens het tuimelen van de kleppen de compressie moet meten
franksmits
Isie nou kapot, of staat de timing toch fout? :o
Green Goblin
Onder "de hele distributie" valt meestal alleen de distributieriem en de spanrollen.
In het hele verhaal kkomt het woord "zuiger" of "klep" niet voor....
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Bij G motoren is de kop breed en plat,(3sG-e 4a-Ge etc.) de zuigers zullen dus altijd de kleppen raken als de riem van tijd af springt of breekt, F motoren daarintegen hebben een hogere en smallere kop met trapeziumvormige verbrandingskamers (3s-Fe,5s-Fe etc.), als hier iets met de distributie gebeurt is dat vervelend, maar niet "exit" voor je motor.
Bij Michel is waarschijnlijk door ouderdom de riem uitgerekt en door hoog stationair lopen (koudstart) van tijd gesprongen, en hierdoor is de motor beschadigd.
Hiermee is dus gelijk ontkrachtigd wat altijd al op dit en het andere forum door de beterweters onder ons beweerd werd, dat dus de G motoren niet stuk gaan als de distributie het begeeft, dit gebeurd, zoals ik altijd zei dus wel!
Vervelend voor jou Michel, jij moet dus op zoek naar een andere motor nu:-/ :-/
Veel suc6 (???)

J8) hn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
Eeuwige twijfelaar
4a-ge is ook non-interference, absoluut zeker weten. Vraag niet hoe ik dit weet ;D

Zoals gezegd is de timing van mijn 3S-GE nog in orde, alles staat op tijd. Er is vonk en de motor krijgt benzine , men heeft de compressie gemeten met bovenstaande resultaten. Of er een klep verbrand is of krom, blow by, gare zuigerveren ik heb geen idee wat er aan de hand is.
Post Reply