Ouch...

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
ben maar blij, dat t bij dit is gebleven en niet die andere 2 ook nog hebt geraakt...
Jij veel beterschap komende dagen, en t blijft maar blikschade he.. ;)
Dit is gelukkig nog wel te repareren :)
bogey
Ren0W wrote:Rondom 205 ja.
Ik weet dat het beter is als je bredere achterop hebt liggen... Maar ik heb die zo gekocht, en nog niets verder aan gedaan. Want die velgen kunnen geen veel bredere maat band hebben.

1 Achterband erop zetten heeft mij 120 euro gekost.

Net zo'n 3 uur bezig geweest om die deur los, en eruit te krijgen. Zat gewoon totaaaaal vast.
Hij ging gister al niet dicht.. maar het was of dichtslaan en zelf naar huis rijden, of afsleepdienst, dusja.

En kom net van de doktor af, had een lichte hersenschudding en heb ibuprofen meegekregen.

Image
Image
Image
Image

Schade valt nog "mee'' zo te zien:X Voor die 120euro per achterband kan je ook een knappe Toyo of Falken band kopen, ben bang dat degene die je geadviseerd hebt weinig verstand heeft van ''rubber''

Sterkte met de afhandeling van het hele gedoe en slikze (Ibuprofen):koffie:
Ren0W
Die band zat er al op... en aangezien ik er maar ene hoefde te vervangen, en alles nog redelijk nieuw was... ging ik voor dezelfde merk en type.

Me uitlaat zit aan die ene kant zo'n 5-7 cm verder naar binnen. Waarschijnlijk beugel scheef ofzo. Maar dat is niet mijn grootste zorg.

En die andere 2 kwam later pas... Ik was daar alleen.
Markk
Ik lul al aardig mee !
zijn toch stileauto velgen 16 inch??

kun je gewoon 225 achterop leggen hoor ;D
Bremo
:fryingpan:

Heb je rap voor mekaar maat.. Hoelang heb je de wagen nu? ruim een maand ofzo? Heb je niet gelezen hier op het forum dat de auto erg listig is, ook als je denkt hem in eerste instantie gecorrigeerd te hebben?

En grenzen opzoeken is één.. een goeie locatie daarvoor zoeken is twee. En zo te zien is dat best wel bebouwde kom.. en dan 60 a 70 door de bocht..

Enfin.. leer ervan en denk de volgende keer nog eens na voor je zo de bocht in vliegt. Het is niet alleen veiliger voor een ander en voor jezelf. Ook stellen mensen het op prijs als je in de bbk een beetje een normale rijstijl erop nahoud.. capiche? ;)
Surferdude
Het blijkt dat RenOW dat allemaal heel goed wist volgens DEZE post, maar helaas dus...

Sorry als ik het naar jouw mening nog een keertje inwrijf, maar ik blijf het stom vinden dat je zoiets gedaan hebt terwijl je er voor gewaarschuwd was. Zeker als je zelf zegt dat je goed op de hoogte bent van wat er wel en niet kan met een MR2. Waarschijnlijk was er geen parkeerplaats in de buurt.... :-/
Ren0W
I know I know I know I know... ik weet het.
En ik weet eigenlijk ook nog steeds niet echt waarom het nu zo verkeerd gegaan is, en baal er ook nog steeds van.
Want normaal kan ik hem echt verder door een bocht laten gaan en dan weer gewoon netjes recht verder gaan.

Ik denk dat ik te nonchalant was... want serieus... elke bocht en rotonde moet heb bij mij ontgelden. Ik trek hem overal doorheen.
Bremo
Die achterwielophanging is gewoon zo kwispelhappy. En als je je echt niet in kan houden stel ik voor een subframe + reactiestangen van een nieuwer model te monteren.

Buiten dat.. laat het nu gewoon uit je hoofd in risicovolle omgevingen.. Als jij zo elke bocht in gaat neem ik aan dat je ook geconcentreerd bent op die bocht. En dan ga je andere dingen over het hoofd zien. Vrachtwagens, fietsers, auto's, spelende kinderen.. Daarom dus gewoon rondtoeren.. leuke afgelegen weggetjes zoeken met weinig tot geen verkeer en dan gewoon lekker rijden. Zo doe ik het ook.. en soms ook redelijk hard.. maar als het dan mis gaat dan heb ik mezelf ermee.
Ren0W
True.
Mr2-wouter
Ik heb hem vaak genoeg gewaarschuwd, ook het banden verhaal. Sommigen moeten het nou eenmaal eerst meemaken voor ze snappen dat MR2's geen speelgoed zijn.

Kerel, toch succes met het afhandelen en hopen dat je hem snel weer in orde krijgt. Het was tenslotte een mooie strakke SW20!
Bremo
Je ziet je fout in en je geeft het toe.. durft ook niet iedereen..! dus :applaus-smiley: voor Ren0VV
mr2PUNTfreak
Das mooi klote, succes met herstellen!
lucca3000
Ik lul al aardig mee !
zonde van je mr2. hopelijk valt de schade mee.
MazdaMarco
Ik lul al aardig mee !
Ren0W wrote:En kom net van de doktor af, had een lichte hersenschudding en heb ibuprofen meegekregen.

Klote zeg. Toch wel je gordel aangehad?
Ren0W
Ik heb altijd mijn gordel om ja.
Maar het was echt een flinke klap hoor.
bond
Bremo wrote::fryingpan:

Heb je rap voor mekaar maat.. Hoelang heb je de wagen nu? ruim een maand ofzo? Heb je niet gelezen hier op het forum dat de auto erg listig is, ook als je denkt hem in eerste instantie gecorrigeerd te hebben?

En grenzen opzoeken is één.. een goeie locatie daarvoor zoeken is twee. En zo te zien is dat best wel bebouwde kom.. en dan 60 a 70 door de bocht..

Enfin.. leer ervan en denk de volgende keer nog eens na voor je zo de bocht in vliegt. Het is niet alleen veiliger voor een ander en voor jezelf. Ook stellen mensen het op prijs als je in de bbk een beetje een normale rijstijl erop nahoud.. capiche? ;)

Kijk hier op zandvoort alle ruimte.

Image

Image

En dan rij niemand in de weg
ROB-E
zow zow

suc6 met de herstel
Bremo
Zo'n locatie zoek ik dus ook nog hier in de regio ::)
Ren0W
http://www.youtube.com/watch?v=3WlFTAMtRCc

Och och, waar is de lantaarnpaal :X
Ren0W
Image

;D
Post Reply