Beste manier van snel optrekken
Moderator: Pieten
-
Bremo
Als je respect hebt voor de techniek in de MR2 zul je niet vaak in 8.0 sec van 0-100 gaan nee.. Mij gaat het ook niet zo zeer om die tijd, meer om het duwtje in de rug en de beleving daarbij.
Met mijn rode turbo is het me wel gelukt hoor.. 4, 9s (stopwatch door bijrijder) - 100 km/h op een GPSDokter Rob wrote:Zullen we bij dit topic dan gelijk de vraag stellen hoe lang (in secondes dan...) het duurt voor de 100 km p/uur aangetikt is?
Volgens mij gaat het topic nu de goede kant op.
Iedereen zit met de fabrieksspecificaties te gooien, maar vlot optrekken schijnt een probleem te zijn...
Dat was met de methode 3500 rpm, koppeling in 1 keer laten opkomen en dan vol gas...
Hier kunnen zo veel anti-turbo opmerkingen over gemaakt worden..BST wrote:Met mijn rode turbo is het me wel gelukt hoor.. 4, 9s (stopwatch door bijrijder) - 100 km/h op een GPSdus het kan wel.. tis alleen niet zo goed voor je materiaal, dus dat doe je ook maar 1 keer..
Dat was met de methode 3500 rpm, koppeling in 1 keer laten opkomen en dan vol gas...
- frankie-turbo
- Type MR2: AW11
naja, ik rij echt 75% van de tijd hard met mijn turbo, en ik heb zelde problemen, ik zeg ook kei hard dat ik altijd meer problemen had met mijn n/a als met mijn turbo.. vandaar dat ik ook 3 n/a blokken heb gehad en dit mijn 2de turbo is.. maak daar maar eens een anti turbo opmerking over
- Green Goblin
Alsjeblieft.....frankie-turbo wrote:en dit mijn 2de turbo is..
Neu, bij die rooie van mij kwam dat meer omdat het blok door de vorige eigenaar behoorlijk mishandeld was.. ik heb er helaas niet zo heel veel mee gereden.. dat optrekken kon ik makkelijk hebbenfranksmits wrote:vandaar dat turbo's vaak stil staan
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
was volgens mij ook de 2e turbo...
Bijna correct, dokter, maar je hebt de BST historie nog niet helemaal correct, de rooie was mijn derde turbo alDokter Rob wrote:was volgens mij ook de 2e turbo...
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
De historie leert in elk geval dat het turbo rijden een dure les is, en dat je uiteindelijk toch gekozen hebt voor een goede betrouwbare n/a...
tot zover geschiedenisles...
tot zover geschiedenisles...
Voor mij was het idd duur.. voor het geld dat ik op de turbo's in relatief korte tijd heb afgeschreven had ik ook de gele kunnen kopen die ik nu heb.. 
Maar er zijn ook mensen waarbij het minder is, die hebben er meer geluk mee dan ik
Maar er zijn ook mensen waarbij het minder is, die hebben er meer geluk mee dan ik
- frankie-turbo
mijn eerste turbo blok ging kapot door mijn eigen fout.. maar toen wist ik nog nie beter
T3/T4 turbo op 1,5bar gaat niet lang goed met stock ecu en stock feul.. gheghe.. maar nu pak ik het anders aan.. eerst stand alone en dan de rest
maar hoe dan ook, mijn 3sge's waren duurder (als je de bijgevulde olie mee telt') in onderhoud als mijn 3sgte's
maargoed de meeste die zweren bij een 3sge, hebben nog nooit met een turbo gereden..
dus die weten niet beter
dit is in mijn ogen de beste manier van optrekken
http://videos.streetfire.net/video/mr2- ... _84970.htm
overgens ook mijn rode.. met die zelf gemaakte uitlaat waar ik het over had
overgens;
http://videos.streetfire.net/video/mr2- ... _70069.htm
dit is wat je kunt doen met een turbo, en niet met een n/a
DONUTS in 2de versnelling,
sorry van slechte kwaliteit, maar had toen nog een gebrek aan een goede camera
T3/T4 turbo op 1,5bar gaat niet lang goed met stock ecu en stock feul.. gheghe.. maar nu pak ik het anders aan.. eerst stand alone en dan de rest
maar hoe dan ook, mijn 3sge's waren duurder (als je de bijgevulde olie mee telt') in onderhoud als mijn 3sgte's
maargoed de meeste die zweren bij een 3sge, hebben nog nooit met een turbo gereden..
dit is in mijn ogen de beste manier van optrekken
http://videos.streetfire.net/video/mr2- ... _84970.htm
overgens ook mijn rode.. met die zelf gemaakte uitlaat waar ik het over had
overgens;
http://videos.streetfire.net/video/mr2- ... _70069.htm
dit is wat je kunt doen met een turbo, en niet met een n/a
DONUTS in 2de versnelling,
sorry van slechte kwaliteit, maar had toen nog een gebrek aan een goede camera
-
Ren0W
En die rode is een turbo? Opzich wel goede launch ja...
Maar lijkt me niet echt te vergelijken met een NA, plus je legt niet uit hoe je het deed
Maar lijkt me niet echt te vergelijken met een NA, plus je legt niet uit hoe je het deed
- frankie-turbo
3,5k rpm koppeling snel, maar niet te snel op laten komen, en niet te laat overschakelen.. als je een gen2 hebt dan, gen3 kan gewoon tot aan de redline
-
arjan74
ik weet niet of het aan mij ligt of aan de auto ( kan ik me niet voorstellen)
Maar met droog weer ben ik nog niet een keer met slippende banden weg gereden, ook niet express.
hebben jullie daar andere ervaringen in?
Maar met droog weer ben ik nog niet een keer met slippende banden weg gereden, ook niet express.
hebben jullie daar andere ervaringen in?
- Green Goblin
Als jij goede banden hebt is dat niet onlogisch hoor.
-
arjan74
Green Goblin wrote:Als jij goede banden hebt is dat niet onlogisch hoor.
Thank, die zitten er idd wel op.
Verder even voor de duidelijkheid ik kan een auto starten en er lekker mee rijden...... verder helemaal niets.
t kans dus zijn dat je van mij af en toe wat domme vragen cq reacties krijgt;D