Beste manier van snel optrekken

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

ROB-E
Type MR2: AW11
sorry, dat ik u zo hard, uit uw slaap heb geholpen...
Bremo
Als je respect hebt voor de techniek in de MR2 zul je niet vaak in 8.0 sec van 0-100 gaan nee.. Mij gaat het ook niet zo zeer om die tijd, meer om het duwtje in de rug en de beleving daarbij.
BST
Zere vingers van het typen..
Type MR2: SW20/21/22
Dokter Rob wrote:Zullen we bij dit topic dan gelijk de vraag stellen hoe lang (in secondes dan...) het duurt voor de 100 km p/uur aangetikt is?

Volgens mij gaat het topic nu de goede kant op.
Iedereen zit met de fabrieksspecificaties te gooien, maar vlot optrekken schijnt een probleem te zijn...
Met mijn rode turbo is het me wel gelukt hoor.. 4, 9s (stopwatch door bijrijder) - 100 km/h op een GPS :) dus het kan wel.. tis alleen niet zo goed voor je materiaal, dus dat doe je ook maar 1 keer..
Dat was met de methode 3500 rpm, koppeling in 1 keer laten opkomen en dan vol gas...
Leliev
BST wrote:Met mijn rode turbo is het me wel gelukt hoor.. 4, 9s (stopwatch door bijrijder) - 100 km/h op een GPS :) dus het kan wel.. tis alleen niet zo goed voor je materiaal, dus dat doe je ook maar 1 keer..
Dat was met de methode 3500 rpm, koppeling in 1 keer laten opkomen en dan vol gas...
Hier kunnen zo veel anti-turbo opmerkingen over gemaakt worden.. :P
franksmits
vandaar dat turbo's vaak stil staan :D
frankie-turbo
naja, ik rij echt 75% van de tijd hard met mijn turbo, en ik heb zelde problemen, ik zeg ook kei hard dat ik altijd meer problemen had met mijn n/a als met mijn turbo.. vandaar dat ik ook 3 n/a blokken heb gehad en dit mijn 2de turbo is.. maak daar maar eens een anti turbo opmerking over
Green Goblin
frankie-turbo wrote:en dit mijn 2de turbo is..
Alsjeblieft.....8)
BST
franksmits wrote:vandaar dat turbo's vaak stil staan :D
Neu, bij die rooie van mij kwam dat meer omdat het blok door de vorige eigenaar behoorlijk mishandeld was.. ik heb er helaas niet zo heel veel mee gereden.. dat optrekken kon ik makkelijk hebben ;D
Dokter Rob
was volgens mij ook de 2e turbo...::)
BST
Dokter Rob wrote:was volgens mij ook de 2e turbo...::)
Bijna correct, dokter, maar je hebt de BST historie nog niet helemaal correct, de rooie was mijn derde turbo al ;D. Ik heb eerst een zwarte gehad, toen ik die had weggedaan ging het na een tijd weer kriebelen en heb ik een steel grey mist gekocht en als laatste de rooie. Het was de bedoeling om de steel grey mist helemaal op te gaan knappen (daar had ik hem oorspronkelijk voor gekocht) maar toen kwam de rooie voorbij en die zag er erg mooi uit en had nog niet zo lang geleden een motorrevisie gehad. Dat dat dus niet zoveel uitmaakt als iemand hem gelijk daarna flink vernaggelt heb ik de hard way moeten ondervinden. Blok was zo gaar als ik weet niet wat omdat de vorige eigenaar er na de revisie flink mee aan het veranderen was gegaan en dat was helaas niet zo heel goed gelukt.. maar ja, dat kon ik aan de buitenkant niet zien..
Dokter Rob
De historie leert in elk geval dat het turbo rijden een dure les is, en dat je uiteindelijk toch gekozen hebt voor een goede betrouwbare n/a...

tot zover geschiedenisles...;D
BST
Voor mij was het idd duur.. voor het geld dat ik op de turbo's in relatief korte tijd heb afgeschreven had ik ook de gele kunnen kopen die ik nu heb.. :P

Maar er zijn ook mensen waarbij het minder is, die hebben er meer geluk mee dan ik 8)
frankie-turbo
mijn eerste turbo blok ging kapot door mijn eigen fout.. maar toen wist ik nog nie beter

T3/T4 turbo op 1,5bar gaat niet lang goed met stock ecu en stock feul.. gheghe.. maar nu pak ik het anders aan.. eerst stand alone en dan de rest

maar hoe dan ook, mijn 3sge's waren duurder (als je de bijgevulde olie mee telt') in onderhoud als mijn 3sgte's

maargoed de meeste die zweren bij een 3sge, hebben nog nooit met een turbo gereden.. :P dus die weten niet beter

dit is in mijn ogen de beste manier van optrekken

http://videos.streetfire.net/video/mr2- ... _84970.htm

overgens ook mijn rode.. met die zelf gemaakte uitlaat waar ik het over had

overgens;
http://videos.streetfire.net/video/mr2- ... _70069.htm
dit is wat je kunt doen met een turbo, en niet met een n/a :P
DONUTS in 2de versnelling,
sorry van slechte kwaliteit, maar had toen nog een gebrek aan een goede camera
Ren0W
En die rode is een turbo? Opzich wel goede launch ja...
Maar lijkt me niet echt te vergelijken met een NA, plus je legt niet uit hoe je het deed ;D
frankie-turbo
3,5k rpm koppeling snel, maar niet te snel op laten komen, en niet te laat overschakelen.. als je een gen2 hebt dan, gen3 kan gewoon tot aan de redline
arjan74
ik weet niet of het aan mij ligt of aan de auto ( kan ik me niet voorstellen)

Maar met droog weer ben ik nog niet een keer met slippende banden weg gereden, ook niet express.

hebben jullie daar andere ervaringen in?
Green Goblin
Als jij goede banden hebt is dat niet onlogisch hoor.
arjan74
Green Goblin wrote:Als jij goede banden hebt is dat niet onlogisch hoor.

Thank, die zitten er idd wel op.

Verder even voor de duidelijkheid ik kan een auto starten en er lekker mee rijden...... verder helemaal niets.

t kans dus zijn dat je van mij af en toe wat domme vragen cq reacties krijgt;D
UndaGrwnD
Ik lul al aardig mee !
of te weinig power?
MMaddict
Waarom zou je ook al weer met slippende banden willen wegrijden?
Post Reply