MR2 --> F360 Modena

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Ren0W
Iemand die er in de vluggigheid naar omkijkt, en 'geen verstand' heeft van auto's, in specifiek MR2's dan, zal er waarschijnlijk vast van overtuigd zijn een Ferrari gezien te hebben.

Ik bedoel, als ik gewoon omlaag scroll, en gewoon kijk, niet lezende, en niet wetende van dit project, zou ik ook gewoon een Ferrari zien :X
BST
Zere vingers van het typen..
Type MR2: SW20/21/22
Ren0W wrote:Iemand die er in de vluggigheid naar omkijkt, en 'geen verstand' heeft van auto's, in specifiek MR2's dan, zal er waarschijnlijk vast van overtuigd zijn een Ferrari gezien te hebben.

Ik bedoel, als ik gewoon omlaag scroll, en gewoon kijk, niet lezende, en niet wetende van dit project, zou ik ook gewoon een Ferrari zien :X
Ik opende ook de pagina waar dit plaatje opstaat, en verwachtte hetzelfde te zien als bij die peugeot ombouw, namelijk een op het eerste gezicht niet van echt te onderscheiden replica.. Het eerste wat ik echter zag was dit plaatje en daar kan je toch echt wel van zien dat ie niet echt is, daar hoef je niet langer dan 2 seconden voor te kijken. Ik vind hem vergeleken bij die andere kit duidelijk minder.. je ziet het veel beter dat ie niet echt is. :-/
scoolio
Type MR2: AW11
herbie65 wrote:Je had dus liever dat ik een Peugeot sloop, dan een MR2? 8)
Ik heb het inderdaad overwogen, maar niet gedaan om de volgende redenen:
Een F360 met een motor voorin en voorwiel aandrijving?
Moet ik dan bredere banden voor dan achter monteren??
En deze auto wordt structureel zover aangepast, dat ik het veel te ver vindt gaan. De achterste 30 cm wordt er helemaal afgezaagd, de hele voorkant ook.
De impact-bars in de deuren zitten ook in de weg, dus... die gaan er ook maar uit....
De A-stijl en B-stijl worden doorgezaagd, ingekort en weer vastgelast, ook de 2 dwarsliggers van het dak. Je bent dus voor en achter een stuk van de kreukelzone kwijt, en zelfs de kooiconstructie wordt erg aangetast.
Daar wil ik niet in rondrijden, sorry......

Mij maakt het niet uit of je een peugeot of een MR2 sloopt.
Ik heb er al 1 en zolang je die niet sloopt is er niks aan de hand. ;D
Over het feit wat je aangeeft de motor voorin en voorwiel aandrijving, kan ik mee instemmen.
Waarom zou je voor bredere banden moeten monteren dan achter?
Een peugeot kan het vermogen op die banden toch ook aan.
Je zet er toch geen ferrari motor in.
Impact bars in de deuren moeten eruit in de peugeot zeg je.
Je weet dat de MR2 die je nu hebt gekocht die ook niet heeft!
Dit is pas vanaf model jaar 1992.
Ik weet niet wat er van de kreukel zone van beide auto's overblijft.
Er wordt toch flink wat verbouwd aan beide auto.
Maar ik zou persoonlijk kiezen voor de peugeot 406 coupe V6, dit omdat ik de kit op deze auto meer vind lijken op het origineel dan op basis van een MR2.
Ook qua prestaties doet de peugeot zeker niet onder ten opzichte van een MR2.
ImageMotor: max. vermogen 140 kW/190 pk bij 5500 tpm, max. koppel 267 bij 4000 tpm.
Prestaties: Topsnelheid 235 km/h, acceleratie 0-100 km/u 8,4 s.

Ik wens je in ieder geval heel veel succes met je project.
Ik zal het ook wel blijven volgen.
Ik zou hem als hij af is ook best wel eens in het echt willen zien.

Maar ikzelf zou nooit mijn MR2 verbouwen.
Ik hou hem liever redelijk origineel.

Groeten Marcel
MII
Wat Arthur zegt kan ik me ook wel voorstellen.
Ik denk dat je veel situaties tegenkomt dat mensen enthousiast zijn over je "Ferrari" en je vervolgens moet zeggen dat het een MR2 is. Als men dat zelf al niet voortijdig ontdekt. Wat zal dat een teleurstelling zijn.
Ik kan me voorstellen dat je een Ferrari 360 een mooie auto vindt, doe ik ook, maar bereid je vast voor op de kritiek van andere autoliefhebbers.
Neemt niet weg dat ik bewondering heb voor mensen die aan een groot project beginnen en hun auto helamaal naar hun wensen op smaak brengen. Daarom wens ik je toch veel succes.
Ren0W
Whoa, die zwarte nsx is van jou?
MII
Is de paus rooms?;D
Ren0W
Heb je geen topic hiero met pics enzo?

/ sorry voor offtopic (K)
Leliev
Green Goblin wrote:Maar we zien het allemaal wel, zorg in elk geval dat je paardje niet scheef komt te staan ;D .
En spuit je velgen niet zwart geel.

Goed, hierbij ook bewondering, maar dan eerder dat je het hier durft te plaatsen (niet aanvallend bedoeld). Veel autoliefhebbers hier die je auto altijd aan zullen zien als "de MR2 met ferrari-kit"
Ik denk inderdaad dat veel autoliefhebbers toch wel enigszins hard lachen als ze een schaap in wolfskleren voorbij zien rijden.

Goed, ik ben de slechtste niet en wens je ook veel succes met je project. Hopelijk word deze replica mooier dan menig andere replica die er niet uit ziet omdat de kit slecht past / is geplaatst.
masterpivo
Daar ben ik het ook wel mee eens. Ik ben van mening dat je een MR2 eigenlijk niet zo extreem moet gaan verbouwen, dat hij uiteindelijk een andere auto lijkt. Dan had ik liever gehad dat je toch voor een 406 Coupe had gekozen :P Maar ook ik heb zeker wel bewondering voor het feit dat je er gewoon aan gaat beginnen! ;) Bij deze dus ook veel succes met het project!!
herbie65
Ik lul al aardig mee !
masterpivo wrote:Daar ben ik het ook wel mee eens. Ik ben van mening dat je een MR2 eigenlijk niet zo extreem moet gaan verbouwen, dat hij uiteindelijk een andere auto lijkt. Dan had ik liever gehad dat je toch voor een 406 Coupe had gekozen :P Maar ook ik heb zeker wel bewondering voor het feit dat je er gewoon aan gaat beginnen! ;) Bij deze dus ook veel succes met het project!!
Dank voor de steun.
Graag wil ik wel weten waarom jij voor een P 406 gekozen zou hebben.
Ik heb mijn redenen uitgebreid geformuleerd.
Maar ben toch benieuwd naar jouw beweegredenen. Of is dat gewoon dat je het zonde vind van de MR2?
Wiki_Maaike
Ik denk dat er wel een groot verschil zitten tussen t vern**ken van een auto en t naar eigen smaak en wens aanpassen van een auto...
Voornamelijk omdat je t in het laatste geval doet uit passie of liefhebberij. En zo'n verbouwde auto uit liefhebberij kan mooier zijn dan een "gepimpte" auto omdat je stoer wilt zijn voor je vriendjes of vrouwtjes!
En over dat autoliefhebbers meteen doorhebben dat t nep is.. tja, hoeveel procent van de Nederlandse bevolking is een autoliefhebber??
Enne voor wie doe je t? Voor jezelf of de rest van Nederland?!

Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat en ga zeker ook het proces volgen...

Succes maar vooral heel veel plezier ermee..!!
Christopher
Ik vind het erg gewaagd! In positieve zin, want zelf heb ik er ook vaak over nagedacht om mijn Mr2 om te bouwen naar een F355 replica :) Ik doe het niet omdat ik er gewoonweg geen geld voor heb. Daarnaast ben ik nu te gehecht geraakt aan mijn Mr2 om hem te gaan verbouwen. Het scheelt dat jij hem net pas hebt!

Succes! En hou ons van iedere stap op de hoogte! Ik vind het ontzettend gaaf!:dux-blij_thumb-up:
Dokter Rob
Ik heb niks tegen kitjes, iedereen moet gewoon lekker doen waar hij/zij zin in heeft.

Zo, eerst even een dikke wind gelaten...

Maar wat al eerder genoemd is, alles met kit gaat hier over de zeik.
Blijft toch een 4-pitter met relatief weinig vermogen / geluid.
Als het geld niet het probleem is (en ik denk dat je toch een paar knaken verder bent voor het project af is) waarom dan niet voor een "echte" Ferrari.
Kan me goed voorstellen dat je de kosten van het rijden/onderhoud/verzekering/risico niet kan of wilt nemen en puur voor de looks gaat.

Niks mis mee, ben wel benieuwd naar de beweegredenen.
Persoonlijk vind ik de Dax Cobra, FT Bonito, Donkervoort etc. ook leuk. afhankelijk van het blok heb je dan naast de looks ook het geluid/vermogen.
Ik ben een voorstander van orgineel.
En het is hoofdzakelijk de looks denk ik, en het kostenplaatje van het (blijven) rijden.

Maar wees allemaal eerlijk, waar zit het verschil tussen een spoiler, skirts, velgen etc. op een MR2 (of welke auto dan ook) monteren, of een Ferrari-kit monteren...
Het lijken me beide een signaal dat je niet of niet geheel tevreden bent met het orginele model.
Of heeft iemand een model in gedachten en is het buiten bereik, en op deze manier binnen bereik?

Succes met je project in elk geval, en niet teveel vloeken als het even tegenzit...::)

enne, de uiteindelijke kleur?
Blauw met een mooie witte baan in het midden?
Of wit met 2 mooie brede blauwe banen aan de zijkanten?
MII
Bij spoilers en andere kitjes maak je de auto meer naar je smaak. Ook niet geheel mijn ding, maar dat kan ik me wel goed voorstellen. Ook kun je de onderdelen van diverse kits combineren om de auto geheel naar je smaak te maken.
Maar met het ombouwen naar een Ferrari look wil men een doel bereiken wat niet kan, je schept een illusie dat altijd uitdraaid op een teleurstelling. Het is namelijk geen Ferrari en zal het ook niet worden.
Ik zou het veel meer waarderen als je een kit zou maken die op geen enkel ander model lijkt en helemaal naar het idee van jouw droomauto zou zijn.:applaus-smiley:
Maar je besluit staat al vast volgens mij, dus nogmaals veel succes.
BlackMR2
ik vind het een gewaagd project, maar wel heel gaaf

dit blijf ik volgen
masterpivo
herbie65 wrote:Dank voor de steun.
Graag wil ik wel weten waarom jij voor een P 406 gekozen zou hebben.
Ik heb mijn redenen uitgebreid geformuleerd.
Maar ben toch benieuwd naar jouw beweegredenen. Of is dat gewoon dat je het zonde vind van de MR2?

De laatste is idd de enige reden dat ik dat zeg ;) :) Maarja zo heeft iedereen z'n eigen mening uiteraard! En het is ook met jou project zo: iedereen moet gewoon doen waar hij zelf zin in heeft en wat hij mooi vind. (dat doe ik zelf namelijk ook ;))
herbie65
Ik lul al aardig mee !
Vandaag heb ik mijn auto afgeleverd bij Paul van Woodsport.
Ik laat er ook een V6 in hangen....
foto's op mijn site
inclusief een project waar Paul mee bezig is een 3,4 ltr V6 Turbo.... 600PK!!!
Trouwens Gidon en Huub; Jullie krijgen de groeten van Paul
Surferdude
Dat is in ieder geval een goed begin..:dux-blij_thumb-up:

Je laat de auto ook spuiten neem ik aan, haal je de motor er dan weer uit?
herbie65
Ik lul al aardig mee !
Surferdude wrote:Dat is in ieder geval een goed begin..:dux-blij_thumb-up:

Je laat de auto ook spuiten neem ik aan, haal je de motor er dan weer uit?
Nee, natuurlijk niet!! Paul spuit de motorruimte ook mee, die krijgt dus als eerste de juiste kleur!
Post Reply