Fase-2 van mijn project
Moderator: Pieten
- masterpivo
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
De goodies die erop/in gaan komen zien er iig wel goed uit!
En als het er dan in zit ga je er qua rijden lekker op vooruit 
Ik heb in iedergeval hoge verwachtingen
. Ik hoop alleen dat het eind resultaat een beetje vlot wil spoolen en er niet teveel lag zal zijn. We wachten rustig af.
Josh zou tijdens de bouw ook fotos gaan maken, die zal ik gaan posten.
Josh zou tijdens de bouw ook fotos gaan maken, die zal ik gaan posten.
Kleine update: Het blok is nu volledig opgebouwd en kan geplaatst worden en heeft Josh de motorruimte netjes zwart gespoten. Tevens toch maar andere gauges gekocht (Olietemp, turbodruk en oliedruk) ipv mijn oude SLM meters.

Met een afstandbieding kan je o.a. de kleuren aanpassen, alarmen instellen en bv een koelfan laten uitsturen. Nice stuff
.

Met een afstandbieding kan je o.a. de kleuren aanpassen, alarmen instellen en bv een koelfan laten uitsturen. Nice stuff

- Mr2-wouter
Nice!

Ik heb nog een fotootje van je (maandje geleden) MR2.
Motor is blingbling.
- masterpivo
Dat zijn een paar mooie metertjes. Leuke gadget die ab 
Ik heb even gekeken naar een officiele website maar heb niets kunnen vinden. Echter op de onderstaande is wel wat meer info te vinden:
http://www.rbcartuning.nl/www_business/index.php?site=3
http://www.rbcartuning.nl/www_business/index.php?site=3
Mooi project! Denk dat je build ongeveer vergelijkbaar gaat worden met de mijne. Heb je ook de internals van het blok aangepakt? Stock zuigers zouden je beperken in de turbodruk die je kan halen op die T3T4 (hoeveel boost ben je van plan te draaien?)
En doe je nog wat aan de valvetrain? Vooral met die (vergeleken met stock vrij grote) turbo is het wel fijn om wat hoger in de toeren te kunnen rijden voor een brede powerband, dus iets hetere nokken te nemen.
Van de andere kant moet je inderdaad ook ergens een grens kunnen stellen, anders kun je bezig blijven
En doe je nog wat aan de valvetrain? Vooral met die (vergeleken met stock vrij grote) turbo is het wel fijn om wat hoger in de toeren te kunnen rijden voor een brede powerband, dus iets hetere nokken te nemen.
Van de andere kant moet je inderdaad ook ergens een grens kunnen stellen, anders kun je bezig blijven
Ik heb mij volledig door Joshma laten adviseren maar vooralsnog geen andere internals. Ik geloof dat Joshma het over 18 Psi druk had maar ik weet dat niet helemaal zeker (ook wel eens 20 Psi horen vallen
, maar dat zal wel niet verstandig zijn).
Volgend jaar gaan we eens kijken voor snellere nokkenassen en misschien wel voor forged zuigers gaan en de valvetrain aanpassen. Alles bij elkaar werd dat toch wel een beetje erg prijzig om alles in een keer te doen.
In eerste instantie was ik alleen maar van plan een stock swap te doen
.
Volgend jaar gaan we eens kijken voor snellere nokkenassen en misschien wel voor forged zuigers gaan en de valvetrain aanpassen. Alles bij elkaar werd dat toch wel een beetje erg prijzig om alles in een keer te doen.
In eerste instantie was ik alleen maar van plan een stock swap te doen
- masterpivo
HAHA!TychoMR2 wrote:In eerste instantie was ik alleen maar van plan een stock swap te doen.
Haha, klinkt bekend, ik wilde in eerste instantie ook enkel nieuwe olieschraapveren, daarna denk je plak er een TD06 kitje op, gelijk een ICtje erbij, misschien maar een ROM tune met 550cc injectors en voor je het weet wordt het een complete forged rebuild met brandstofsysteem, EMS, nokken, oversized kleppen, spruitstuk, GT30R erop etcTychoMR2 wrote:Ik heb mij volledig door Joshma laten adviseren maar vooralsnog geen andere internals. Ik geloof dat Joshma het over 18 Psi druk had maar ik weet dat niet helemaal zeker (ook wel eens 20 Psi horen vallen, maar dat zal wel niet verstandig zijn).
In eerste instantie was ik alleen maar van plan een stock swap te doen.
18 psi zal nog wel te doen zijn, maar met stock zuigers moet je dan vooral rond de 3000-4000 toeren oppassen, als je zegmaar vanaf lage toeren vollast geeft. Dat is het gebied waarop je de meeste kans op detonatie hebt.
Ik doe die forged zuigers (en nog een aantal andere zaken) vooral voor de betrouwbaarheid, aangezien ik ook niet over de 20 psi ga. Ik wil gewoon niet het risico lopen dat een ringland afbreekt als ik stevig gas geef.
Heb je er al zin in?
Om weer te kunnen rijden zeer binnenkort!
Momenteel heeft jouw MR2 weer alle aandacht, mijn motortje wacht even totdat de jouwe weer op de wielen staat.
Om weer te kunnen rijden zeer binnenkort!
Momenteel heeft jouw MR2 weer alle aandacht, mijn motortje wacht even totdat de jouwe weer op de wielen staat.
Even een kleine update: Josh schiet nu lekker op! Blok is eigenlijk helemaal klaar. Alleen nog een nieuw stuurhuis, wat ophangingsrubbers en het afstellen van Power-FC. We hopen dat alles eind komende week, of anders begin van de week erop, klaar zal zijn. Even een kleine teaser
:

Excuus voor de slechte kwaliteit....

Excuus voor de slechte kwaliteit....
Ik dacht dat hij al afgesteld zou zijn?
Dat ene weekje kan er ook nog wel bij.
Dat ene weekje kan er ook nog wel bij.
- frankie-turbo
ziet er strak uit tycho !!
ben benieuwd hoe het loopt!
powerfc gaat naar sky engineering zeker?
ben benieuwd hoe het loopt!
powerfc gaat naar sky engineering zeker?
Opzich loopt het blok nu al redelijk netjes met de standaard map van de Power-FC. Uiteraard staat ie wel veel te rijk met de 900cc injectoren maar Josh zal asap naar Sky-Engineering rijden om hem goed af te laten stellen (en tijdens die rit naar Helmond waarschijnlijk 3x de tank moeten volgooien
).
- frankie-turbo
TychoMR2 wrote:Opzich loopt het blok nu al redelijk netjes met de standaard map van de Power-FC. Uiteraard staat ie wel veel te rijk met de 900cc injectoren maar Josh zal asap naar Sky-Engineering rijden om hem goed af te laten stellen (en tijdens die rit naar Helmond waarschijnlijk 3x de tank moeten volgooien).
ja ach.. maar dan is het wel goed