Mijn MeneeR2

Plaats hier foto's van jouw stalen, net gewassen ros in het stralende zonlicht van de eeuwige jeugd... Kortom, kiekjes plaatsen van je blikkie!

Moderator: Pieten

MyRealTwo
welkom!!

Ik wil me er verder niet mee bemoeien, maar misschien dat dit jullie mr2 gezichten weer een beetje dezelfde kant op laat kijken;

Het feit dat een verzekeringsmaatschappij, danwel een schadeexpert, een auto total loss verklaart, hoeft nog niet te betekenen dat die auto ook total loss is. Dit ivm de dagwaarde/ restwaarde van onze geliefde sw20 jes.
Dorifto Deuce
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Hij is nooit total loss verklaard door iets anders dan Koek's politierapport. ::)

Het is gewoon nergens te vinden, het staat nergens..
MyRealTwo
Betreft het echt een politierapport? aangezien er word gesproken over een verzekeringscode.
Koek
Dorifto Deuce wrote:'t Is gewoon dom om te zeggen dat iemand's auto total loss is geweest, om het vervolgens niet te kunnen bewijzen. Dus ik heb er wel degelijk last van..

Je zet jezelf gewoon flink voor lul, maar zolang jij nergens last van hebt maakt 't toch niet uit. ;)

Nou ja als jij dat zo ziet, ik zie het dat ik mezelf een mogelijke behoorlijke hoop ellende heb bespaard (hoeft natuurlijk niet). Ik koop geen autoEn ik hoef jou niks te bewijzen.. zolang ik het zelf maar heb gezien is dat voldoende;)

Heb hem niet voor niets laten staan want voor de rest was het zeker een mooie auto
Koek
MyRealTwo wrote:Betreft het echt een politierapport? aangezien er word gesproken over een verzekeringscode.

ja, vandaar dat hij het niet kan opvragen...
rmmr2
EJ!!! als ge ruzie gaat zitte maken dan ga maar buiten staan he!!!:boos:

OP elke mr2 die een paar jaartjes oud is heeft wel eens schade op gezeten al is het een klein krasje tot betrokken zijn bij een kop-, staartbotsing.

Het gaat er over uit hoe dat dit gerepareed is, mocht het niets kosten of is er tot de laatste cent geld aan uit gegeven.

iedereen bepaald zelf of hij een auto koopt ja of nee, en of deze aan zijn/haar eisen voldoet.

is dit het geval? WHOPPAA weer een tevreden mr2 rijder erbij.

owja, welkom bij de club..
Dorifto Deuce
Aangezien ik de eigenaar ben van de auto neem ik aan dat ik het wel kan opvragen. Ga het iig onderzoeken.

Als jij 't kan, kan ik 't ook..
Koek
Dorifto Deuce wrote:Aangezien ik de eigenaar ben van de auto neem ik aan dat ik het wel kan opvragen. Ga het iig onderzoeken.

Als jij 't kan, kan ik 't ook..

Ik zelf kan het ook niet, maar een kennis van me wel (politieagent). Vandaar, en het werkt hetzelfde als bij de RDW, je krijgt geen informatie over de geschiedenis zelfs niet als je zelf de eigenaar bent.
Dorifto Deuce
Sinds wanneer is het verboden om de geschiedenis van je auto te achterhalen? Daar heb ik net zoveel recht op als een politie agent.

Je praat echt onzin man, get a life..
Surferdude
Ik stel voor om deze discussie via PM verder te voeren.
Dorifto Deuce
Nja kijk. Als Koek mij gewoon een bewijs stuurt is er niks aan de hand. Maar in mijn ogen is het gewoon niet netjes als je iemand verteld dat z'n auto total loss is geweest, om het daarna niet te kunnen bewijzen. Zodra hij het bewezen heeft, geloof ik hem en is er niks aan de hand. Dan is mijn auto gewoon perfect gerepareert.

Kan er niet tegen als mensen dingen gaan uitkramen die niet waar zijn tenzij het tegendeel is bewezen.

Vind ook best dat mensen mogen weten waar dit op uitdraait, maar goed..
Koek
Dorifto Deuce wrote:Nja kijk. Als Koek mij gewoon een bewijs stuurt is er niks aan de hand. Maar in mijn ogen is het gewoon niet netjes als je iemand verteld dat z'n auto total loss is geweest, om het daarna niet te kunnen bewijzen. Zodra hij het bewezen heeft, geloof ik hem en is er niks aan de hand. Dan is mijn auto gewoon perfect gerepareert.

Kan er niet tegen als mensen dingen gaan uitkramen die niet waar zijn tenzij het tegendeel is bewezen.

Vind ook best dat mensen mogen weten waar dit op uitdraait, maar goed..

Denk dat je eerst eens een paar berichten terug moet gaan lezen daar staat in waarom ik het niet zomaar kan publiceren en als je dat niet snapt dan heb je of een bril nodig of je leest alleen dingen die je wil lezen.

Ben dit gelul nu een beetje zat aan het worden. En nee jij mag niet zomaar alles opvragen over je auto. Probeer bijvoorbeeld bij de RDW eens op te vragen met welke km-standen je apk's de afgelopen jaren zijn gedaan want dat krijg je ook niet te horen. Zou een simpele manier zijn om te kunnen checken of je km-stand origineel is maar dat is dus niet het geval. De politie kan dit namelijk wel ivm verdachten auto's en gegevens van deze auto's, zodat ze precies kunnen zien wie er met een gestolen auto rijd of dat er een auto op de naam van een verdachte staat.

En mede dit, als je geen verstand hebt van bepaalde zaken kan je beter gewoon je mond houden
Nome
Ik lul al aardig mee !
Kwil niet zeuren hoor...
Maar dan zit je vriend wel heel hoog bij de politie!
Voor een normale 1 of 2streep piet is dit dan ook absolut niet mogelijk!!
Mits er i.v.m. een onderzoek ernstige verdenken zijn richting een auto!
(of je maat moet het illegaal gedaan hebben op het bureau, wat duidt op het graag toekomstig werkeloos willen zijn want dit is ten allertijde achterhaalbaar en ten strengste verboden!)

Tevens is de total-loss code waar jij het over hebt een permanente aantekening in het centrale verzekering systeem...

Oftewel ook een verzekering maatschappij dient hier een melding van te hebben en deze is weer op te vragen door de verzekerde!

Let op:

Dit hele rijtje is mij verteld door de hulp-officier regio groninge/friesland/drenthe!!;)

Verder nog even dit: Kben het met de rest eens...Hou het gezellig hier!!

grtz
Nome
Ik lul al aardig mee !
Kwil me nergens mee bemoeien, maar dan zit je Maat wel heel hoog bij de politie!
Voor een normale 1 of 2streep piet is dit dan ook absolut niet mogelijk!!
Mits er i.v.m. een onderzoek ernstige verdenken zijn richting een auto!
(of je maat moet het illegaal gedaan hebben op het bureau, wat duidt op het graag toekomstig werkeloos willen zijn want dit is ten allertijde achterhaalbaar en ten strengste verboden!)

Tevens is de total-loss code waar jij het over hebt een permanente aantekening in het centrale verzekering systeem...

Oftewel ook een verzekering maatschappij dient hier een melding van te hebben en deze is weer op te vragen door de verzekerde!

Dus tenzij hij in het buitenland total loss gereden is, hersteld en hier opnieuw op kenteken gezet is, is de totalloss verklaring altijd bij de betere dealers of verzekerings maatschapij te achterhalen!

Let op:

Dit hele rijtje is mij verteld door de hulp-officier regio groninge/friesland/drenthe!!;)

Verder nog even dit: Kben het met de rest eens...Hou het gezellig hier!!
Dorifto Deuce
Wordt wel erg interessant zo.. :P

Morgen maar even de verzekering bellen..
Koek
Dorifto Deuce wrote:Wordt wel erg interessant zo.. :P

Morgen maar even de verzekering bellen..

Dat zou wel een mogelijkheid kunnen zijn... zou even informeren ja
Dorifto Deuce
Nogmaals; als 't zo is, no worries, dan is mijn auto gewoon supernetjes gerepareerd.

Blijkt het toch onzin te zijn, ben ik erg benieuwd naar je uitleg...
scoolio
Ik kan vertellen dat die maat van je dan strafbaar bezig is geweest om die gegevens aan jou te tonen.
Een maat van mij heeft ooit ook eens mijn kenteken ingevoerd bij de politie om te kijken of er rare dingen mee zijn gebeurd. Gelukkig was er niks mee aan de hand. Maar ik kan je wel vertellen dat dit strafbaar is!
Hij heeft dit trouwens niet in opdracht van mij gedaan!
Hij kwam opeens gewoon met een papiertje aan.
Koek
Dorifto Deuce wrote:Nogmaals; als 't zo is, no worries, dan is mijn auto gewoon supernetjes gerepareerd.

Dat zeker want hij reed verders perfect. Maar ik zuig zoiets niet uit me duim.
Koek
Dorifto Deuce wrote:Nogmaals; als 't zo is, no worries, dan is mijn auto gewoon supernetjes gerepareerd.

Dan zal ik je nu alvast verklappen dat je geen uitleg krijgt, want er valt niks uit te leggen. Als hij dit geconstateerd heeft dan is dat zo voor mij, punt.

En als jij dat onzin vind dan blijf je dat maar denken want dat interesseerd me eigelijk heel weinig tot niks.
Post Reply