The Elementz Mr2
Moderator: Pieten
- The Elementz
- Ik lul al aardig mee !
- Type MR2: AW11
Beste mensen
Vandaag lekker gewerkt aan het opbouwen van het interieur. Deze is nu bijna opgebouwd. Alleen moeten de deuren en dorpels nog gedaan worden.
Het interieur is verder niet opgebouwd, omdat ik bezig was met het aansluiten van de JDM spiegels. Gezien het al weer laat werd en we ook nog wat andere zaken moesten afhandelen is het niet afgemaakt. Voor volgende week alleen nog de pinnen overzetten om het functioneel te maken en natuurlijk hetzelfd uitvoeren aan de andere kant.

Voordat ik ben weggegaan even alles vastgeplakt aan de deur om dit volgende week af te ronden. De spiegels kunnen al wel electrisch bedient worden.
Verder zijn de xenon lampen van onze goede vriend Herbie65. Hieronder heb ik een paar foto's ervan. Heb wel moeten constateren dat mijn groot licht niet werkten bij stationair draaien flikkert de lampen.

De linklamp ziet er veller uit, maar dat komt omdat die lamp ook schoon gemaakt is
.

Kabels netjes weggewerkt.

De lichten zijn van de achterkant verwijderd, omdat daar nog wat moet gebeuren. De lichten zelf pasten goed en is te zien op een eerdere foto.
Jammer genoeg zijn er ook een paar barsten in de sierstrips gekomen tijdens het monteren. Verder zijn er 2 kappen waar we het niet helemaal tevreden mee zijn. Deze delen worden opnieuw gespoten
.
GreetZ
Vandaag lekker gewerkt aan het opbouwen van het interieur. Deze is nu bijna opgebouwd. Alleen moeten de deuren en dorpels nog gedaan worden.
Het interieur is verder niet opgebouwd, omdat ik bezig was met het aansluiten van de JDM spiegels. Gezien het al weer laat werd en we ook nog wat andere zaken moesten afhandelen is het niet afgemaakt. Voor volgende week alleen nog de pinnen overzetten om het functioneel te maken en natuurlijk hetzelfd uitvoeren aan de andere kant.

Voordat ik ben weggegaan even alles vastgeplakt aan de deur om dit volgende week af te ronden. De spiegels kunnen al wel electrisch bedient worden.
Verder zijn de xenon lampen van onze goede vriend Herbie65. Hieronder heb ik een paar foto's ervan. Heb wel moeten constateren dat mijn groot licht niet werkten bij stationair draaien flikkert de lampen.

De linklamp ziet er veller uit, maar dat komt omdat die lamp ook schoon gemaakt is

Kabels netjes weggewerkt.

De lichten zijn van de achterkant verwijderd, omdat daar nog wat moet gebeuren. De lichten zelf pasten goed en is te zien op een eerdere foto.
Jammer genoeg zijn er ook een paar barsten in de sierstrips gekomen tijdens het monteren. Verder zijn er 2 kappen waar we het niet helemaal tevreden mee zijn. Deze delen worden opnieuw gespoten
GreetZ
Wordt weer een nette mr. En ik las dat je al 5 maanden mee bezig bent met herstel. Dat maak toch niet uit het weer was er niet naar om te rijden. En dan de meeste staan binnen deze tijd. Maar suc6 veder en dat je weer gauw mag rijden en dat we hem op een meeting mogen zien.
- The Elementz
- Ik lul al aardig mee !
Dat is voor mij dan wel een geluk bij een ongeluk::). Ik heb zelf geen stalling voor de auto of een andere auto. Gelukkig studeer ik dit jaar af en komen er meer mogelijkheden beschikbaarbond wrote:Wordt weer een nette mr. En ik las dat je al 5 maanden mee bezig bent met herstel. Dat maak toch niet uit het weer was er niet naar om te rijden. En dan de meeste staan binnen deze tijd. Maar suc6 veder en dat je weer gauw mag rijden en dat we hem op een meeting mogen zien.
GreetZ
- The Elementz
- Ik lul al aardig mee !
Strippen zijn nog niet gemonteerd inderdaad vanaf de deuren en naar voren. Er zijn een paar strippen gebarst en deze moeten opnieuw gespoten worden.
Klopt, bumper zit er op voor de maat.
GreetZ
GreetZ
The Elementz wrote:Strippen zijn nog niet gemonteerd inderdaad vanaf de deuren en naar voren. Er zijn een paar strippen gebarst en deze moeten opnieuw gespoten worden.
GreetZ
Goedzo! Goed bezig zie hem graag eens op een meeting.
- The Elementz
- Ik lul al aardig mee !
22 maart is de eerste
met een eigen gebakken taart
.
GreetZ
GreetZ
The Elementz wrote:22 maart is de eerstemet een eigen gebakken taart
.
GreetZ
Wat voor een taart?::):honger:
- Christopher
- Zere vingers van het typen..
Heb jij ook Xenon uit China of andere? Zo ja, bevallen ze?
- The Elementz
- Ik lul al aardig mee !
Tja, dat weet ik nog nietkrijger wrote:Wat voor een taart?::):honger:
Ik heb die xenon via Herbie65 besteld en hij is naar China geweest. Verder kan ik nog niets zeggen of ze me bevallen. Ik heb deze lampen maar ff aangehad.Christopher wrote:Heb jij ook Xenon uit China of andere? Zo ja, bevallen ze?
Moet wel zeggen dat de lampen flikkert als de auto stationair loopt, misschien door mijn slechte accu. De lampen werden wel witter, nadat deze een tijdje stonden te branden.
GreetZ
- The Elementz
- Ik lul al aardig mee !
Deze zaterdag lekker doorgewerkt. Nog een paar items die gemonteerd moeten worden. Wel op een paar probleemjes gestuit in tussentijd
.
Ander idee met de spoiler
De spoiler wordt aan beide kanten aangepast, in plaats van een maantje eruit te halen. Op deze manier blijft spoiler symmetrisch en kan ik de antenne fatsoenlijk gebruiken;D.
Voorruit
Gelukkig zit er nu wel een nieuwe voorruit in, deze keer wel de goeie geleverd
. Er zit helemaal onderin een pitje. Het voordeel voor is, mocht mijn voorruit stuk gaan dan krijg ik een nieuwe voor een prikkie 
Interieur
De deuren zijn ook opgebouwd en daarbij heb ik de kabels van de spiegels door de bestaande kabelboom getrokken. De volgende keer ga ik alle kabels verlengen naar de bestuurderkant. Wordt het testen makkelijker.
Mistlampen
De mistlampen zijn ook gemonteerd, maar nog niet kunnen testen. We hadden namelijk geen relay voor de FR Fog in het zekeringskastje. Wel spong er steeds een zekering van mijn lampen, dat bleek mijn schakelaar te zijn. Wellicht moet de stekker opgepend worden.
Het probleempje
De jdm-spiegels bleken geen spiegelverwarming te hebben, maar dat is opzich niet zo erg. Nu alle bedrading goed is aangesloten blijkt wil mijn spiegels niet inklappen. Direct op de motor stroom zetten werkt. Met de voltmeter is de mirror control retract-knop draad gemeten. Als deze is ingedrukt is er 12V. Deze gaat naar de relay, maar doet verder niks. Dit heb ik even maar laten liggen omdat er nog meer te doen was
.
Foto's

Over een paar weken kan ik mijn huidige vervoer (fiat cinquecento) inruilen voor een toyota mr2. In 1 woord: heerlijk .
GreetZ
Ander idee met de spoiler
De spoiler wordt aan beide kanten aangepast, in plaats van een maantje eruit te halen. Op deze manier blijft spoiler symmetrisch en kan ik de antenne fatsoenlijk gebruiken;D.
Voorruit
Gelukkig zit er nu wel een nieuwe voorruit in, deze keer wel de goeie geleverd
Interieur
De deuren zijn ook opgebouwd en daarbij heb ik de kabels van de spiegels door de bestaande kabelboom getrokken. De volgende keer ga ik alle kabels verlengen naar de bestuurderkant. Wordt het testen makkelijker.
Mistlampen
De mistlampen zijn ook gemonteerd, maar nog niet kunnen testen. We hadden namelijk geen relay voor de FR Fog in het zekeringskastje. Wel spong er steeds een zekering van mijn lampen, dat bleek mijn schakelaar te zijn. Wellicht moet de stekker opgepend worden.
Het probleempje
De jdm-spiegels bleken geen spiegelverwarming te hebben, maar dat is opzich niet zo erg. Nu alle bedrading goed is aangesloten blijkt wil mijn spiegels niet inklappen. Direct op de motor stroom zetten werkt. Met de voltmeter is de mirror control retract-knop draad gemeten. Als deze is ingedrukt is er 12V. Deze gaat naar de relay, maar doet verder niks. Dit heb ik even maar laten liggen omdat er nog meer te doen was
Foto's

Over een paar weken kan ik mijn huidige vervoer (fiat cinquecento) inruilen voor een toyota mr2. In 1 woord: heerlijk .
GreetZ
-
Ziggo
hey
Dit project ziet er goed uit
ook mooi in kaart gebracht.
succes ermee verder en laat die foto's maar komen
m.v.g. Kris
Dit project ziet er goed uit
succes ermee verder en laat die foto's maar komen
m.v.g. Kris
- The Elementz
- Ik lul al aardig mee !
Vandaag de hele auto opgebouwd
en zelfs een klein testritje gereden
. Verder heeft de auto ook een bodyshoot gehad om de onderkant een extra schild mee te geven tegen al dat oxigen. Het viel wel op dat de onderkant zich in zeer degelijk staat bevond. Toch alles nagelopen en de bekende plekken. Had hiervan foto's moeten maken, maar daar heb ik op dat moment niet bij stil gestaan. Tot slot een begin aan de aanpassing van de spoiler.
Er staan nog een aantal zaken open en dan is de MR2 weer 100%. Ik heb nog wel meer ideeën, maar die komen gaandeweg wel aan de beurt.
Wat nu nog:
Wellicht dat iemand hier iets meer over kan vertellen.
2) en 3) Waarschijnlijk gevolg van mijn slechte accu, dat zal van de week gebeuren als ik een nieuwe accu koop.
4) De cockpit geeft een op zijn tijd een branden rood lampje met een ! erin. Dat betekent dat er iets met de remmen is en dat klopt ook. Denk zelf dat er lucht in de leiding zit en dat wordt de volgende keer ontlucht.
5) De kabels lagen reeds aanwezig in de auto. Ik moet daarvoor wel een relay kopen bij de Toyota dealer. Ik twee achtermislamp-schakelaar heb en één japanse voormistlampen-schakelaar. Van de japanse voormistlamp-schakelaar was de aansluiting niet compatable in de MR2. Het proberen van de achtermistlamp-schakelaar was geen goed idee, gezien mijn zekering daarop meteen sprong. Ik kan 3 dingen doen,
I) andere voormistlamp schakelaar kopen;
II) plug herpinnen;
III) aansluiting in de auto aanpassen.
6) Volgens de voltmeter is er 3V spanning
in de achteruitrij stand. In normale stand is er niets. Zoals ik al in 2) en 3) zei zal de oorzaak ook hiervan best kunnen liggen in de slechte accu.
7) Tja de benzineklep zit erop, maar ben het sluitring van de klep kwijt. Misschien weet iemand waar ik deze kan bestellen?
Het resultaat:

Nu nog genaam Koos Spoilerloos, maar zie de volgende foto.

Eerder had ik besloten om een halve maan uit de spoiler te halen. Uiteindelijk een veel beter idee tegen het lijf gelopen. Waarom niet de spoiler aan 2 kanten aanpassen. Zo blijft de spoiler een mooi geheel en ik kan mijn electrische antenne gebruiken.
de spoiler krijgt uiteraard een nieuw jasje, voor de 2e keer. Dit geldt ook voor de spiegels, gezien we deze niet hadden aangepast naar LHD.
Opzich is het wel een karwei geweest om alle onderdelen terug te vinden. Tijdens het strippen iets te onzorgvuldig te werk gegaan, waardoor alles inéén grote kolere berg onderdelen terecht kwam. Dit kwam mede, omdat de sortering is omgevallen in de bak.
Hebben jullie ervaring met deze genoemde problemen en heb je hierover een idee/tip laat het weten. Dat kan voor mij ook weer tijd schelen.
Alvast bedankt.
GreetZ
Er staan nog een aantal zaken open en dan is de MR2 weer 100%. Ik heb nog wel meer ideeën, maar die komen gaandeweg wel aan de beurt.
Wat nu nog:
- Inklapbare spiegels;
- 3e-remlicht;
- Deurlichten;
- De remmen;
- Mistlampen;
- Achteruitrijlampen;
- Bezineklepsluitring.
Wellicht dat iemand hier iets meer over kan vertellen.
2) en 3) Waarschijnlijk gevolg van mijn slechte accu, dat zal van de week gebeuren als ik een nieuwe accu koop.
4) De cockpit geeft een op zijn tijd een branden rood lampje met een ! erin. Dat betekent dat er iets met de remmen is en dat klopt ook. Denk zelf dat er lucht in de leiding zit en dat wordt de volgende keer ontlucht.
5) De kabels lagen reeds aanwezig in de auto. Ik moet daarvoor wel een relay kopen bij de Toyota dealer. Ik twee achtermislamp-schakelaar heb en één japanse voormistlampen-schakelaar. Van de japanse voormistlamp-schakelaar was de aansluiting niet compatable in de MR2. Het proberen van de achtermistlamp-schakelaar was geen goed idee, gezien mijn zekering daarop meteen sprong. Ik kan 3 dingen doen,
I) andere voormistlamp schakelaar kopen;
II) plug herpinnen;
III) aansluiting in de auto aanpassen.
6) Volgens de voltmeter is er 3V spanning
7) Tja de benzineklep zit erop, maar ben het sluitring van de klep kwijt. Misschien weet iemand waar ik deze kan bestellen?
Het resultaat:

Nu nog genaam Koos Spoilerloos, maar zie de volgende foto.

Eerder had ik besloten om een halve maan uit de spoiler te halen. Uiteindelijk een veel beter idee tegen het lijf gelopen. Waarom niet de spoiler aan 2 kanten aanpassen. Zo blijft de spoiler een mooi geheel en ik kan mijn electrische antenne gebruiken.
de spoiler krijgt uiteraard een nieuw jasje, voor de 2e keer. Dit geldt ook voor de spiegels, gezien we deze niet hadden aangepast naar LHD.
Opzich is het wel een karwei geweest om alle onderdelen terug te vinden. Tijdens het strippen iets te onzorgvuldig te werk gegaan, waardoor alles inéén grote kolere berg onderdelen terecht kwam. Dit kwam mede, omdat de sortering is omgevallen in de bak.
Hebben jullie ervaring met deze genoemde problemen en heb je hierover een idee/tip laat het weten. Dat kan voor mij ook weer tijd schelen.
Alvast bedankt.
GreetZ
-
BlackMR2
ziet er weer netjes uit kerel,
benieuwd hoe de MR2 er straks uit ziet met je aangepaste spoiler
benieuwd hoe de MR2 er straks uit ziet met je aangepaste spoiler
- The Elementz
- Ik lul al aardig mee !
Gisteren een heerlijke testrit gemaakt, maar daarbij is wel weer een probleem naar voren gekomen.
Gisteren had ik al last van een een paar motor lampjes, betreft mijn koeling en en iets electrisch met de motor. Nadat ik een film had gekeken en de auto weer wilde starten deed deze niets meer. De accu was gisteren vervangen, dankzij een snelle levering. Blijkt mijn dynamo te zijn overleden. Deze laat ik asap reviseren en dan alle systemen nog maar eens nalopen.
Hopelijk kan ik daarna weer een aantal volle tanks leeg rijden.
GreetZ
Gisteren had ik al last van een een paar motor lampjes, betreft mijn koeling en en iets electrisch met de motor. Nadat ik een film had gekeken en de auto weer wilde starten deed deze niets meer. De accu was gisteren vervangen, dankzij een snelle levering. Blijkt mijn dynamo te zijn overleden. Deze laat ik asap reviseren en dan alle systemen nog maar eens nalopen.
Hopelijk kan ik daarna weer een aantal volle tanks leeg rijden.
GreetZ
- The Elementz
- Ik lul al aardig mee !
Het is weer eens een tijd geleden dat ik een post heb gemaakt over mijn project.
Eigenlijk het laatste wat moest gebeuren was de spoiler, deze werd zaterdag (2 mei op de begrafenis Full Speed) gespoten
. Deze is een stukje ingekort aan beide kanten zodat de antenne er weer fatsoenlijk langs kon. Gelukkig geen halve maan eruit gehaald om het op te lossen, dit ziet er veel strakker uit.
De dynamo is reeds vervangen door een gereviseerde. Gelukkig kon het diezelfde dag nog geritseld worden in Huizen. De MR2 heeft dus niet lang stil gestaan.
Verder was er nog een probleem met het suisen bij de deur. De deuren zijn opnieuw afgesteld en het suist behoorlijk minder. Tevens heb ik tussen de spiegels en het frame wat propkit afgedicht voor de zekerheid.
Remmenblokken zijn ook vervangen met dank aan JP voor zijn snelle service
. Hij remt weer relax. Volgend jaar komen er toch nieuwe grotere schijven onder.
Tot slot willen jullie natuurlijk graag foto's zien. Deze heb vandaag ff gemaakt.
De spoiler:

Er zijn nog wel een aantal punten, wat ik graag zou willen toevoegen. Nu maar eerst sparen voor de vakantie en als het kan gaan we kijken
.
.
GreetZ
Eigenlijk het laatste wat moest gebeuren was de spoiler, deze werd zaterdag (2 mei op de begrafenis Full Speed) gespoten
De dynamo is reeds vervangen door een gereviseerde. Gelukkig kon het diezelfde dag nog geritseld worden in Huizen. De MR2 heeft dus niet lang stil gestaan.
Verder was er nog een probleem met het suisen bij de deur. De deuren zijn opnieuw afgesteld en het suist behoorlijk minder. Tevens heb ik tussen de spiegels en het frame wat propkit afgedicht voor de zekerheid.
Remmenblokken zijn ook vervangen met dank aan JP voor zijn snelle service
Tot slot willen jullie natuurlijk graag foto's zien. Deze heb vandaag ff gemaakt.
De spoiler:

Er zijn nog wel een aantal punten, wat ik graag zou willen toevoegen. Nu maar eerst sparen voor de vakantie en als het kan gaan we kijken
- TRD Motorkruis (achter);
- Deursensors (Bestuurderkant reageert niet goed meer);
- Ruitenwissers (Zijn aan het verroesten, dus upgraden
). - Stabalizer end-links (Jammer van die 125 euro boete, anders waren ze besteld bij Two's);
- Motor opknappen (Moet er goed uitzien).
GreetZ