Aangezien het vandaag iets warmer was ben ik maar eens aan de auto verder gegaan.
De auto heeft 3 maanden bij de spuiterij gestaan.
Hier zijn compleet nieuwe dorpels, dus geen ingelaste delen voor de mr2 gemaakt.
Paar weken geleden de auto opgehaald, heb ondertussen ook mn rijbewijs gehaald.
Eerder een uitlaat via het forum gescoord, na hem geheel gestraald te hebben en een antiroestbehandeling gegeven te hebben ben ik hem vandaag maar eens gaan monteren.
De oude uitlaat was doorgerot na de kat.
De boutjes van de oude uitlaat een weekje laten badderen in een chemisch goedje wat aardig goed werkt.
Gemonteerd, was best wel koud achteraf met een open schuur.
Helaas niet echt tevreden , steekt veels te ver uit.
Geen gezicht, misschien netjes inkorten.
Motorisch ook niet stil gezeten,
Na een revisatie van het bovenblok wilde de motor niet helemaal lekker lopen.
De auto maar naar de Toyota dealer in Rhenen gebracht, bijna 1000 euro verder loopt de auto netjes.
Nu zo snel mogelijk een katvervanger maken, aangezien de kat mee is gaan roesten met de oude uitlaat, of andersom.
Nog wat oude foto's van de cilinderkop etc.
Op de laatste foto is te zien dat het gehele inlaattraject nog redelijk dof is, dit is later nog een keer grof en fijn gestraald en behandeld met blanke lak.
Icm een TRD kruis staat het nu heel fris, zal daar binnenkort ook even een foto'tje van maken.
Ook heb ik 'nieuwe' targa rubbers gekocht van een mede-forum gebruiker.
Althans nieuwe, dat beweerde hij, er zaten bij nadere inspectie toch 2 scheuren in bij de gebruikelijke plekken.
Jammer dat het zo moet, maargoed
zoals gezegd:

Uploaded with
ImageShack.us
carbon asbak

Uploaded with
ImageShack.us
carbon dash-deel

Uploaded with
ImageShack.us
en een stoffige auto

Uploaded with