Snel meer vermogen, Hoe en Hoe duur ?

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

roald

Bericht door roald »

ik heb daar nooit last van gehad en heb regelmatig zonder die zooi voorin rond gereden
Roland

Bericht door Roland »

Tja het lijkt me dat je niet superver komt met gewichtsbesparing, tenzij je echt alles ervoor wil opgeven. Dus geen interieur meer etc.

Dingen zoals de klaplampen mechanismes (weegt wat) en reservewiel eruit halen is weer gevaarlijk, want dan maak je de voorkant nog lichter.
Electrische ramen kan je beter laten zitten, tenzij je er een echte circuitbak van maakt (scheelt maar iets van 600 a 700 gram per deur)

Wil je het 'betaalbaar' houden zou ik op de NA toer blijven. Luchtinlaat goed regelen, uitlaatspruitstuk van HKS oid, verdere uitlaatlijn ook op vermogenswinst inrichten. Andere nokkenas, en misschien dan toch iets vervangends (of toevoeging, er tussen plaatsen) voor de ecu vinden om het geel te perfectioneren. Dan moet je wel van de 156 pk naar de 190 kunnen gaan.
Heb je zeker weten bijvoorbeeld 4000 euro liggen, en je wilt dat spenderen, turbo swap!
Kijk dan ook wat de mogelijkheden zijn om voor de 3e gen 3s-gte te gaan, met 245 pk standaard. (dan ben je voorlopig wel even zoet voordat je meer wil lijkt me)
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

Dokter Rob schreef:naar de GAMM(A)(EL), witte verf kopen en over de auto gooien.
eventueel met een trekker/spons verspreiden.

egaal wit als eindresultaat.

Lichter kun je hem niet krijgen...


ik zat nog te denken aan neon lampen , werkt ook verlichtend.
MR 2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 574
Lid geworden op: 28 dec 2006, 15:40
Type MR2: AW11

Bericht door MR 2000 »

Roland schreef:Tja het lijkt me dat je niet superver komt met gewichtsbesparing, tenzij je echt alles ervoor wil opgeven. Dus geen interieur meer etc.

Dingen zoals de klaplampen mechanismes (weegt wat) en reservewiel eruit halen is weer gevaarlijk, want dan maak je de voorkant nog lichter.
Electrische ramen kan je beter laten zitten, tenzij je er een echte circuitbak van maakt (scheelt maar iets van 600 a 700 gram per deur)

Wil je het 'betaalbaar' houden zou ik op de NA toer blijven. Luchtinlaat goed regelen, uitlaatspruitstuk van HKS oid, verdere uitlaatlijn ook op vermogenswinst inrichten. Andere nokkenas, en misschien dan toch iets vervangends (of toevoeging, er tussen plaatsen) voor de ecu vinden om het geel te perfectioneren. Dan moet je wel van de 156 pk naar de 190 kunnen gaan.
Heb je zeker weten bijvoorbeeld 4000 euro liggen, en je wilt dat spenderen, turbo swap!
Kijk dan ook wat de mogelijkheden zijn om voor de 3e gen 3s-gte te gaan, met 245 pk standaard. (dan ben je voorlopig wel even zoet voordat je meer wil lijkt me)

En als je mr nu 170 pk heeft word dat dan ook 190 pk of zou dat meer zijn:huh:
Afbeelding
dehea

Bericht door dehea »

In hoeverre is het merk uitlaat belangrijk, ik bedoel eigenlijk of een sportdemper met een keurmerk (Sebring,remus) minder toevoegd dan een merk zonder keuring (Mongoose,Magnex,Supersprint,Eps,Skytune) aan het eventuele extra vermogen.

Geldt bovenstaand ook misschien voor openluchtfitlerkits??? Is goedkoop duurkoop:huh:

gr, Mark.
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

Roland schreef: en reservewiel eruit halen is weer gevaarlijk,


idd , ieder keer weer als ik foto' s van een mr2 in de sloot zie liggen , denk ik altijd ... tjoh ... die heeft zeker zijn reservewiel verwijderd !
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

NA raak je behoorlijk ver hoor....


beginnen met de basics en daarna beslissen of je de kosten wil doen....
- intake
- uitlaat
- spruitstuk
- ecu afstellen (ook timing!)
- licht vliegwiel
- regelbare nokkenas polies

dit brengt je net boven 200pk afhankelijk in welke staat je blok zich bevindt.

wil je verder?
- nokkenassen
- klepveren
- kleppen (eventueel oversized)
- kop poort en flowen
- shimless bucket conversion
- metalen koppakking
- versterkte kopbouten
- hoge compressie zuigers
- lichte drijfstangen
- versterkte krukaslagers
- upgrade oliepomp
- individuele gaskleppen (met airbox)
- olie sproeiers onderkant piston (van turbo)
- upgrade injectoren
- walbro naftpomp
- benzinedrukregelaar (reglbaar)
- dikke fuel rail
- standalone ecu

dan zit je ongeveer aan de 300pk ;D aan 8500tr
koppel rond de 255Nm

kostprijs? wil je niet weten maar ergens rond 9000 voor het onderste rijtje mods

en dan kan je nog altijd voor strokerkit gaan.....;D
dehea

Bericht door dehea »

NA raak je behoorlijk ver hoor....


beginnen met de basics en daarna beslissen of je de kosten wil doen....
- intake
- uitlaat
- spruitstuk
- ecu afstellen (ook timing!)
- licht vliegwiel
- regelbare nokkenas polies

dit brengt je net boven 200pk afhankelijk in welke staat je blok zich bevindt.

:huh: Wat moet bovenstaand verhaal kosten dan? ben toch wel benieuwd.
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

MR2DIE4 schreef:NA raak je behoorlijk ver hoor....


beginnen met de basics en daarna beslissen of je de kosten wil doen....
- intake
- uitlaat
- spruitstuk
- ecu afstellen (ook timing!)
- licht vliegwiel
- regelbare nokkenas polies

dit brengt je net boven 200pk afhankelijk in welke staat je blok zich bevindt.

intake ? ... 80 euro armer ... 0.5 pk winst ... ( geef je't voordeel van de twijfel

uitlaat ? ... uitlaten maken geen pk's op een N/A motor , mits de oude niet genoeg kan ademen ... bij een goed werkend uitlaat systeem , pk winst ... 1 pk ? ( die krijg je cadeau van me )

spruistuk ... kleine 800 euro... voor de inlaat. idd ! die gaat echt wat doen ...

uitlaat spruistuk ... veel bling , hoop dat je hobby scheuren lassen is , en dat je tussen je oren 2 pk wint .... anders loop je slechts een deuk in je ego op.

ecu .. idd kan .. PB of ems ... als je echt tot het gaatje gaat .... misschien 20 pk .. maar dat is heel netjes ! ... prijs ... vanaf 650 euro ?

licht vliegwiel ... mooi om te zien ... maar vliegwielen maken nog steeds geen pk's ;D ... 400 euro ... en heel takke karwei om die "even te monteren en de slechte mooth na afloop omdat het toch geen vermogen maakte.

regelbaare pullie's ... idd kunnen het piek vermogen of de low end torque goed beinvloeden echter is dit een kwestie van schipperen ... hier wat weg ... daar wat er bij .... piek vermogen is slechts een uitschieter in je band .. op papapier heel mooi .. in praktijk zijn ze meer voor een beter controle over je vermogen out put ... euro .. vanaf 200 ?


goed ... na deze lijst afgewerkt te hebben ben je 3 ruggen lichter .... veel sleutel uren rijker ... en na een dagje dyno 3 weken chaggerijnig ... want je hebt 25pk gewonnen ... die voor 25% niet eens effectief vermogen is ... en denk je ..... waarom was ik eigenwijs .. had ik maar gespaard voor een turbo swap of beams.

als je het dan toch wil ... kijk even op de oc .. doe het dan grondig ... staan echt mooie voorbeelden op !
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

wil ik ook wel eens weten
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

dan kun je beter een motorswap doen
het geld wat je dan kewijt bent aan het verbouwen van et blok
kun je ook in een turbo stoppen
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

effe toch op reageren, altijd die mentaliteit van NA niet deftig te tunen en koop een turbo en van die zever.


intake op zich haalt idd weinig tot niets uit (buiten heerlijk geluid) komt omdat ie te warm zit in een MR2,
zelf heb ik een apexi intake gemonteerd in een zelf gemaakte airbox die lucht pakt in de zijflank en voor de rest afgesloten is van de motorruimte

winst? 9 pk op 6800tr........(blazer op de zijkant als immitatie rijwind)
de winst was merkbaar vanaf +-3000tr en klom zo op naar een volle 9pk winst op 6800tr
dus geeen gezever tegen mij dat een intake niks uithaalt

zelfde bij uitlaat
een volledig (deftig) uitlaatsysteem is hier al op meerdere 156pk versies genoteerd tussen 15 en 19pk winst, afhankelijk van de setup
ook hier geldt weer, geen gezever dat een uitlaat op na niets uithaald.

vliegwiel helpt idd eigenlijk niks in pks, maar het brengt je motor sneller op toeren, dus sneller in de pks (boven 5100tr)


dus zoals je zegt, het tussen de oren........van de turbo rijder.

hier in de omgeving rijden meerdere 3S-GE rond (oa in drift corolla enzo) die boven 200pk zitten, en dit zonder nokkenassen. allen vertrokken van 156pk.
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

ok ... dan had ik het mis .... blijkbaar :kus:
Patrick Bateman

Bericht door Patrick Bateman »

Of je MR2 standaard laten.... en alle andere MR2's op de
kwartmijl stront rijden...... (mijn beker staat nog op de schoorsteen)

Ik heb later wel een uitlaat/filter/smt-6 laten plaatsen.
dit alles gaf mij aan topvermogen 3pk en 8nm meer ;)
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

wat een rot filter heb jij dan Patrick .. die van MR2DIE4 gaf 9 pk bij 6900 toeren met rijwind immitators. :lach:


maar mooi voorbeeld idd. ! dankje wel.
roald

Bericht door roald »

uit een smt-6 valt veel meer als 3pk uit te halen toch?
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

roald schreef:uit een smt-6 valt veel meer als 3pk uit te halen toch?
Hangt er vanaf hoe goed de huidige afstelling van de auto is. Als die al dicht bij het optimum is heb je aan een smt6 niet zoveel. Loopt ie daarentegen heel rijk e.d., dan is er wel winst te behalen.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
mag

Bericht door mag »

Ja dat dacht ik ook want anders ist een dure gadget:(
dehea

Bericht door dehea »

Er is meer uit te halen hoor, ik heb er zelf een laten inbouwen, uiteindelijk op de rollenbank in Goes werd er 174pk gemeten en 205nm koppel.
Gebruikersavatar
Ducky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 432
Lid geworden op: 24 feb 2007, 18:40
Type MR2: AW11

Bericht door Ducky »

@dehea is dat vertrekkende van een 156 pk?
Plaats reactie