Frank's Turbo

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

frankie-turbo
Type MR2: AW11
franksmits wrote:Tja, De homo heeft het te druk met andere opdrachtjes en zag dit als een 'tussendoortje' wanneer hij tijd heeft er aan kon gaan werken. Heb hem nou wijs gemaakt dat het toch echt half januari af moet zijn, anders gaat de auto naar auto-wz en krijgt hij de DAS-rechtsbijstand op bezoek. (hoe dan ook moet hij eind januari klaar zijn voor verkoop).

weet niet of ik dan al klaar ben hoor :P moet nog 3 swaps doen en men eigenste slopen en alle onderdelen op laten halen
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Ho wacht is, verkoop? Heb ik wat gemist? Linkje?

Toch maar V6?
franksmits
Interne verkoop ^^.
franksmits
Update:

Nadat ik het 'gevoel' had dat Bram Streng weer lekker opweg was, vergiste ik mezelf. We zijn inmiddels 4 maanden verder (dat de Mr2 in zijn garage staat) zonder er ook maar iets aan gedaan te hebben. Hij heeft een contract getekend waarop staat dat hij 1500 euro heeft ontvangen voor deze dienst. Dit is dus nog mijn enige hoop in dit zaakje..

Ik heb contact opgenomen met de DAS rechtsbijstand en heb daarna deze brief verstuurd naar Bram:

Aan:
Bram Streng
xxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxx
Leerdam ,02-02-2009
Geachte heer Streng,
Tot mijn spijt heb ik moeten constateren dat u ondanks diverse toezeggingen van uw kant nog steeds de Toyota Mr2 van mij niet heeft gespoten. U heeft middels diverse communicatiemiddelen meerdere keren aan zowel mij als Jan en Leny Zaalberg aangegeven dat de Toyota Mr2 gespoten zal zijn binnen 14 dagen. Ook hebben wij deze afspraken door middel van een contract vast gelegd deze is ondertekend in drievoud. Deze datum is ruim vier maanden overschreden.

Ik wil u er met klem op wijzen dat ik met u een overeenkomst ben aangegaan voor het herstellen en spuiten van mijn Toyota Mr2 en u hierdoor verplicht bent zich te houden aan deze contractueel vastgelegde afspraken. De reden dat dit tot op heden niet heeft kunnen gebeuren is voor mij niet relevant. Tot op heden ben ik uitermate coulant omgegaan met uw wanprestaties en beloften. Naast het feit dat u niet de contractueel vastgelegde afspraak na bent gekomen, gaat de staat van de auto achteruit omdat deze deels gedemonteerd en dus open en bloot staat vrijgesteld in een ruimte waar vrijwel dagelijks gewerkt wordt aan andere schade auto’s. Ik moet u nu daarom helaas officieel in gebreke stellen.

Ik ga er vanuit dat de contractueel vastgelegde afspraken, waar ook u voor heeft getekend in het bijzijn van de familie Zaalberg, uiterlijk op woensdag 11 februari 2009 uitgevoerd zullen zijn. Tevens ga ik er vanuit dat de kwaliteit van het geleverde werk (demonteren, herstellen van schade, schuren, plamuren, spuiten en monteren etc.) op laatstgenoemde datum van professionele kwaliteit zal zijn (hiermee bedoel ik o.a. dat de verf op de auto geen tekenen mag vertonen van het welbekende sinaasappel effect, er geen zakkers op de auto mogen zitten en dat er geen vuiligheid op de verf is gehecht). Zo niet dan beschouw ik het contract als ontbonden wegens wanprestatie en zal ik het gebrek op uw kosten laten uitvoeren bij een ander schadeherstel bedrijf. Ik zal de auto en de sleutel dan ophalen inclusief de bijgeleverde onderdelen.

Ik wil u er op attenderen dat de Toyota Mr2 gespoten dient te worden in een professionele spuitcabine zoals vastgelegd in het contract. In het contract is afgesproken dat de locatie Vianen zal zijn. Dit kan zowel bij Ben de Groot Autoschadeherstelbedrijf als bij Care Schadeservice. Ook is er een mogelijkheid dit in Lexmond te doen bij De Lange Autoschade. Zoals afgesproken dient u mij op de hoogte te stellen wanneer u de auto gaat/laat spuiten zodat ik erbij kan zijn. Dit alles moet 11 februari 2009 klaar zijn.
Tevens zal ik schadevergoeding vorderen voor de onkosten die ik heb gemaakt of nog zal maken.
Ik stuur u deze brief op twee manieren toe: eenmaal per reguliere post en eenmaal per aangetekende post.
Hoogachtend,

Frank Smits
xxxxxxx

xxxxx
xxxxx

Zoals jullie begrijpen ben ik er helemaal klaar mee en is dit zijn laatst kans. Wanneer hij zich er niet aan houd, moet ik de auto terug halen... Maar eerst weer in elkaar zetten en kijken of hij niets heeft vernield aan de auto (remmen, benzine tank, distributie doorgeknipt e.d.) Ik vertrouw daarom deze man voor geen meter meer en heb het gevoel dat hij iets flikt aan mijn Mr2 als ik hem op kom halen. Daarom zijn vrijwilligers gewenst die mij willen helpen met het inspecteren van de auto... (Frankie, wouter, joshma?)

Wanneer hij de auto niet gespoten heeft heb ik de volgende onderdelen klaar staan voor montage:
- Neo's Design Frontbumper
- Tom's sideskirts
- Tom's rearbumper

.... :( Helaas dat er weer zulke oplichters rondlopen die 21 jarige jongens proberen op te lichten.
Ren0W
De reden dat dit tot op heden niet heeft kunnen gebeuren is voor mij niet relevant.

Als die persoon een beetje slim is, zal hij zich vast en zeker ook wel ingedekt hebben, met name een bepaalde clausule, kleine lettertjes al dan niet bepaalde uitzonderingen.

En dan kun jij dat wellicht niet relevant vinden... maar je kunt er dan ook geen aanspraak meer op maken.
franksmits
Klopt, alleen heeft hij ongeveer 6 keer een mondelinge belofte gemaakt dat hij binnen 2 weken klaar zou zijn. De smoes was dat hij het te druk had en dat er geld verdient moest worden.

Verder heeft hij een uitkering, dus ben ik benieuwd op wat voor manier hij zich ingedekt heeft...
Wiki_Maaike
tja, tis klote dat het nu allemaal zo lang duurt en op deze manier moet gaan... maar is de prijs daar ook niet een beetje naar? (als tussendoortje?)
franksmits
In totaal heeft het met 2000 euro gekost. En dit loopt al vanaf 14 februari 2008.

Ik heb er in ieder geval van geleerd dat mijn auto niet meer naar een Beun gaat. Helaas heb ik dit gedaan op goed vertrouwen van mijn schoonouders. Dit is een klant van hun (assurantiën).
Wiki_Maaike
dat snap ik...lijkt me logisch..
Mustafa
franksmits wrote:In totaal heeft het met 2000 euro gekost. En dit loopt al vanaf 14 februari 2008.

Ik heb er in ieder geval van geleerd dat mijn auto niet meer naar een Beun gaat. Helaas heb ik dit gedaan op goed vertrouwen van mijn schoonouders. Dit is een klant van hun (assurantiën).

Denk dat het niets met een beun te maken heeft. Het is wel naar voor je, maar denk dat het ook een beetje eigen fout is. Als je alles van te voren betaalt, is er een heel stuk meer gezeik. Als je niets had betaald, had je de auto gewoon kunnen ophalen en verdergaan met het zoeken naar een goede spuiter.
franksmits
Klopt, vandaar ook het stukje 'spijt' ik ben gewoon te goed van vertrouwen geweest. Nog maals, dit is de laatste keer dat ik iets vooraf heb betaald. (alhoewel je met het bestellen van onderdelen niet anders kunt, tenzij je het afhaalt).

Hebben er misschien mensen tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan?
Wiki_Maaike
nu komen waarschijnlijk de opmerkingen over hooivorken en brandende fakkels wel weer naar voren...
Green Goblin
Nou, om de loods in de hens te zetten waar frank's auto in staat lijkt me niet echt handig...
Wiki_Maaike
die gaat er toch binnen 2 weken weg als die vent zn afspraken niet nakomt? enne ik zie t toch niet gebeuren met al die blaffende honden hier...;)
franksmits
Ik ben geen voorstander van geweld... Laat eerst de DAS rechtsbijstand het maar uitvechten. Wel alle hulp om de auto te monteren in welkom. Locatie is Jaarsveld. Naast schoonhoven/ijsselstein.

Ik heb de man onderander vertrouwd en vooraf betaald omdat hij ging scheiden, opgelicht was door de verhuurder van het oude pand & zijn exvrouw. Stom genoeg ben ik er in getrapt. Hij werkt gewoon dag in dag uit aan andere auto's en laat mijn auto staan, terwijl ik al betaald hebt. Ik snap gewoon niet waarom hij er niet aan begint? Anyway. Laat ik maar ophouden met whinen, ik hou jullie up-to-date naarmate 11 februari nadert....
masterpivo
Het is uiteraard gewoon doodzonde dat zoiets op deze manier loopt.. Maarja het verleden kun je niet terugdraaien en nu is het maar hopen dat het allemaal goed gaat aflopen.. Succ6 ermee!
Gidon-V6
Ik hoop dat het goed afloopt. In ieder geval succes met de afhandelingen.
frankie-turbo
ik wil wel even komen kijken hoor.. maar als joshma kan zou het fijner zijn..

is 225km op en neer voor me..

maar als het niet anders kan help ik je graag
franksmits
Thnx Frankie, Ik zal het tegen die tijd met Joshma over hebben. Ik wil uiteraard je benzine betalen, NP!

Korte update:
ben net bij de mafkees geweest van een spuiter. Hij was er niet, dus ik heb 10x gebeld. Nam hij niet op. Toen heb ik aangebeld bij de pand beheerder, die heeft hem gebeld en hij nam direct op... (oftewel hij weigert mijn telefoontjes).

Hij heeft mij toen gelijk teruggebeld en verteld dat hij vandaag naar de 'spuitbeurs' is en dus niet op zijn werk is. Ik heb met hem afgesproken dat ik hem morgen ga helpen, dan zijn er nog 3 man bij.

Ik zal hem morgen met nadruk vertellen dat 11 feb alles klaar is, anders vervolg ik hem zonder pardon...

Ik zal morgen foto's maken en jullie informeren!
Green Goblin
franksmits wrote: Verder heeft hij een uitkering
franksmits wrote:en dus niet op zijn werk is.
Lijkt me logisch dat ie niet op zijn werk is....
Post Reply