Joskes project

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Joske
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 360
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:05

Bericht door Joske »

BlackMR2 schreef:dat is mooi kl*te, gelukkig ben je er er zelf goed vanaf gekomen?
Ja hoor heb zelf niks, alleen geschrokken, thanks for asking
-
Gebruikersavatar
FreshPrince
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 mei 2009, 23:38

Bericht door FreshPrince »

:::| wow joske, dat is wel even schrikken zeg...ziet eruit als een flinke klap :(

Heb 3 maanden terug precies hetzelfde gehad, alleen kwam ik tegen een paal aan. Ook de voorbumper, zijscherm, koplamp en voorklep stuk. Heb alles gelukkig wel weer kunnen maken. Chassis was bij mij wel onbeschadigd.

Welke kleur is jouw auto? Aquamarine pearl? (die van mij ook) Ik heb via dit forum nieuwe bodydelen weten te krijgen, maar helaas niks in deze kleur. Dat betekend dus dat ik de auto ook nog moet laten spuiten wat een dure ingreep is :( Hou hier ook rekening mee met de keuze of je deze opknapt of niet.

Verder, als je nog hulp nodig hebt, let me know!
Joske
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 360
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:05

Bericht door Joske »

Mja denk dat ik 'm laat schorsen en dan eens op mijn gemak ga kijken.

Een maat van me zegt dat het chassis niet krom is en de bumperophanging wel recht te trekken is, maar of het zin heeft 'm te restaureren is inderdaad de vraag.

Hij had ook al een deukje rechtsachter en roestbubbels naast de vooruit, dus opnieuw spuiten wilde ik toch al laten doen.

Bedankt voor je aanbod, gelukkig heb ik er al 1 helemaal uit elkaar gehaald dus weet redelijk hoe het allemaal in elkaar zit.
-
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

dat is hij altijd waard. succes.
Afbeelding
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

Dat is minder Jos! :( Hopen dat er nog wat van te maken is...!
Joske
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 360
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:05

Bericht door Joske »

Over 2 weken gaat hij met de ambulance naar de loods en gaan we proberen de kopse kant van de koker recht te trekken.
Idee is er een oog op te lassen zodat ik precies de goede richting op kan trekken.
Inmiddels heb ik een 2e emmer erbij gekocht, dus ben weer blij dat ik rij! :driving:
Deze oorspronkelijk rode is overgespoten in Tahiti blue metallic, een soort donkerblauw.
Morgen kiekjes...
-
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Ja, vond het al een beetje vreemd net.. twee MR2's voor de deur ;) Maar mooi dat je weer (MR2!) kan rijden :) Ben benieuwd naar de foto's kleur was in het donker niet goed te zien..
mr2eddy

Bericht door mr2eddy »

Nou Joske ,ge blijft ook goed bezig maat ;) ,maar goed dat je zelf geen schade hebt opgelopen,.Komt wel weer allemaal goed met je MRke.

Grtz Eddy
Ravager

Bericht door Ravager »

succes met het herstel , zonde indd :(
Joske
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 360
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:05

Bericht door Joske »

Een eerste plaatje:

Afbeelding

decipherer schreef: Ben benieuwd naar de foto's kleur was in het donker niet goed te zien..
-
Gebruikersavatar
FreshPrince
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 mei 2009, 23:38

Bericht door FreshPrince »

Ziet er niet verkeerd uit :) ben benieuwd naar meerdere foto's:P
Joske
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 360
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:05

Bericht door Joske »

Afbeelding


Afbeelding

Hij drupt bij het aftapkraantje in de radiator en de radiatorventilator draait al meteen vanaf koude start. Een voorband heeft een bobbel op de wang (voorbanden ga ik vrijdag vervangen) en de voorwielophanging/vering is niet 100% naar wens. Maar verder is ie ok. Met cruisecontrol :mini:
-
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

ziet er mooi uit joske, kan je in iedergeval weer lekker rijden.
Succes met de andere mr.
groeten Dennis
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
FreshPrince
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 mei 2009, 23:38

Bericht door FreshPrince »

Prima wagentje denk ik zo :D! Veel plezier met je nieuwe aanwinst ;)
Zitten er nou andere remmen aan de voorkant?
Joske
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 360
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:05

Bericht door Joske »

thanks, denk dat het originele klauwen zijn die ze wit gespoten hebben met hittebestendige lak.
-
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

Die ziet er zo op de foto's best goed uit ;) Mooie wieltjes ook trouwens. Heb je toch best snel op de kop getikt moet ik zeggen :)
Joske
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 360
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:05

Bericht door Joske »

Yep mazzel mee gehad. Moest wel eea aan gebeuren, zo heb ik al een lekke radiator vervangen alsmede de remklauw, remschijf en blokken rechtsachter.

Nou nog uitzoeken waarom de radiatorfan al vanaf koude start gaat/blijft draaien en de temperatuurmeter niet omhoog komt.
-
Joske
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 360
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:05

Bericht door Joske »

Inmiddels staat mijn oude mr2 geschorst onder zeil (in afwachting wat ik ermee ga doen) en ben ik eerst begonnen mijn laatste aanwinst te upgraden, het slechte weer maar gewoon negerend:

Ik heb er mijn leren stoelen ingezet, een TRD shortshift, de auto verlaagd en de auto voorzien van nieuwe voorbanden, Alpine Dubbeldin radio, radiatorslang en remblokken.

Waarschijnlijk zet ik ook de plasma-tellerbak en de TRD-imitatie motorkruisen over van mijn andere MR2. Daarna ga ik de REV6 koplampunits repareren en ook die in deze MR2 plaatsen. Ook moeten de dorpels achter beide deuren even gelast worden, daar zitten een paar roestgaten in.
-
franksmits

Bericht door franksmits »

ai balen zeg! Lees het nu pas. De opvolger ziet er goed uit! mooie kleur!
Joske
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 360
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:05

Bericht door Joske »

Vandaag de temperatuursensor die de meter op de tellerbak aanstuurt vervangen:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

De meter geeft nu weer netjes de juiste temp aan :adhd:
-
Plaats reactie