Karfreitag am Nürburgring
Moderator: Pieten
- Eeuwige twijfelaar
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Heeft nu nog niet zoveel zin om naar te kijken, er is niets zo onvoorspelbaar als het weer in de Eifel. Heb al vaker gehad dat ik er heen rij met zon en blauwe lucht en daar arriveer in de regen.. andersom ook.
Kwam jij niet ergens uit de buurt van amsterdam?Timo wrote:ik heb in mijn MR2 een plekje vrij. als er nog iemand is die graag mee wil kan met mij mee rijden!
Groeten
Timo
Hou m dan ff warm dat plekkie voor mij, ws pak ik niet mn eigen emmer ivm blok wat nog niet helemaal vasthangt en remschijven achter die op knappe staan
Ik laat je zsm wete.
ja, sterker nog ik woon in amsterdam8)MR-tin wrote:Kwam jij niet ergens uit de buurt van amsterdam?
Hou m dan ff warm dat plekkie voor mij, ws pak ik niet mn eigen emmer ivm blok wat nog niet helemaal vasthangt en remschijven achter die op knappe staan
Ik laat je zsm wete.
als je remschijven op springen staan is niet echt handig om er mee naar de nurbergring te gaan.
ik hou het plekkie vrij voor je
frankie-turbo wrote:jah mijn onderblok is kapot gelopen, derde cilinder heeft gebroken zuigerveren, hij spuit dus olie..
maargoed ik heb alweer een ander blok
Gen4 35.000km oud, alleen het longblock dus ik ga alles van mijn oude motor overzetten.
Da's balen! Hoe is het gekomen?
Ik ga toch, weer of geen weer. Misschien daardoor ook minder druk.
Wij ook, zoals het er nu uitziet met goed weer mét de MR2 en bij minder weer zonder.:-)
- frankie-turbo
SuperTWO wrote:Da's balen! Hoe is het gekomen?
geen idee.. ik gaf 1 keer gas zoals ik wel vaker doe, en toen ik gas losliet liep ie beroerd
geen dingen veranderd ofzo, geen speciale omstandigheden of wat dan ook
Mmm dat maakt het helemaal kl*te. Als je nu weet waarom, weet je iets.
- frankie-turbo
denk dat hij al langer een kapotte olieschraap veer heeft gehad.. ookal gebruikte hij niet echt olie
maar soms hoorde ik heel zacht een tikkend geluid van de motor afkomen, niet als een krukaslager maar gewoon een enkele lichte tik
nu heb ik met een motorbouwer gesproken en die zei dat het waarschijnlijk een zuigerveer is geweest die gebroken was, en nu op meerdere plaatsen gebroken is of zelfs een stuk tussenuit is,
gebroken zuigerveer krijgt steeds meer speling in de zuigergroef doordat hij kan kantelen, een hele zuigerveer doet dat niet, als de speling te groot wordt klapt hij dubbel en verdwijnt tussen de zuiger en de cilinderwand en wordt fijn gemalen
wat ook kan is dat de bekende bovenste ring van de zuiger is gebroken, dat komt weer vaak bij schraal lopende motoren
ik weet iig wel dat als mijn blokje straks weer loopt er geen meter mee gereden wordt voordat er een powerfc aan hangt die afgesteld is
maar soms hoorde ik heel zacht een tikkend geluid van de motor afkomen, niet als een krukaslager maar gewoon een enkele lichte tik
nu heb ik met een motorbouwer gesproken en die zei dat het waarschijnlijk een zuigerveer is geweest die gebroken was, en nu op meerdere plaatsen gebroken is of zelfs een stuk tussenuit is,
gebroken zuigerveer krijgt steeds meer speling in de zuigergroef doordat hij kan kantelen, een hele zuigerveer doet dat niet, als de speling te groot wordt klapt hij dubbel en verdwijnt tussen de zuiger en de cilinderwand en wordt fijn gemalen
wat ook kan is dat de bekende bovenste ring van de zuiger is gebroken, dat komt weer vaak bij schraal lopende motoren
ik weet iig wel dat als mijn blokje straks weer loopt er geen meter mee gereden wordt voordat er een powerfc aan hangt die afgesteld is
ik ga ook gewoon! maakt niet uit of het regent of wat dan ook!!8);D
oja, nog 5 dagen!!!;D
@Frankie: beter gelijk goed doen inderdaad.
Als je nu naar vrijdag kijkt, ziet het er nog niet eens zo gek uit (lees: zonder t-tops), maar er kan nog genoeg veranderen. Voor Nederland schatten ze het wat nat in.
Donderdag is D-Day: MR2 mee ja of nee (met de daarbij behorende ontschorsing).
Als je nu naar vrijdag kijkt, ziet het er nog niet eens zo gek uit (lees: zonder t-tops), maar er kan nog genoeg veranderen. Voor Nederland schatten ze het wat nat in.
Donderdag is D-Day: MR2 mee ja of nee (met de daarbij behorende ontschorsing).
Ik zeg....mr2 mee 
Ach zolang het droog is dakjes eruit en rammen met dat hok! 
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
Der gaan ook nog 2 brommers mee... tenminste als het weer een beetje meewerkt 
Je gaat weer op je Puchje heen?
k moet even kijken wat het weer doet, bovendien heb ik eigenlijk enkele cruciale onderdelen nodig om een keer op hoge snelheid te kunnen fahren...
deze zijn al besteld maar nog niet gearriveerd...
groetjes Ralph
deze zijn al besteld maar nog niet gearriveerd...
groetjes Ralph
gidonlamboo wrote:Ik zeg....mr2 mee
Het is wel weer een keer tijd. Gisteren niets aan de MR2 kunnen doen (wel aan wat werk, de tuin en de andere auto's), was wel wat van plan.
Daken er uit is wel een voorwaarde voor MR2 rijden.