Frank's Turbo

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

franksmits
Sluit ik me bij aan. Als je op de vorige pagina even terug leest, staat er bij dat ik hem herriner aan de afspraak wbt een spuitcabine. ;).
eaglez_mr2
Ik lul al aardig mee !
franksmits wrote:Sluit ik me bij aan. Als je op de vorige pagina even terug leest, staat er bij dat ik hem herriner aan de afspraak wbt een spuitcabine. ;).
idd goed op letten dat het ook echt een spuitcabine is met goede afzuiging/doorstroming van de lucht en waar de filters ook ooit een keer van schoongemaakt zijn;) Valt wel te zien als je naast de cabine nergens een afzuiginstalatie kan ontdekken is het dus gewoon een hok en geen spuitcabine:P
Melle
Zere vingers van het typen..
Is dat nou erg voor de auto? Of voor diegene die de auto moet spuiten?
eaglez_mr2
Ik lul al aardig mee !
hoofdpiet wrote:Is dat nou erg voor de auto? Of voor diegene die de auto moet spuiten?
het begint met de auto....lekker veel stof in de lak, daarna voor de spuiter want die komt op de fakkel en hooivork route 2009:adhd:
franksmits
eaglez_mr2 wrote:idd goed op letten dat het ook echt een spuitcabine is met goede afzuiging/doorstroming van de lucht en waar de filters ook ooit een keer van schoongemaakt zijn;) Valt wel te zien als je naast de cabine nergens een afzuiginstalatie kan ontdekken is het dus gewoon een hok en geen spuitcabine:P

Goede Tip. Het is bijna de 11e, dus dan breng ik hem op zijn kosten naar een bekend schade herstel bedrijf en krijgt hij de rekening van een duizendje of vijf gepresenteerd.

Moet helaas wel wachten wat de jurist van de DAS beslist, ik mag de auto niet zomaar weghalen. (dat kan niet eens, want ik heb geen opslag er voor).
eaglez_mr2
Ik lul al aardig mee !
DAS je goed recht;) maare de betaling wel enigszins op papier laten zetten anders sta je niet erg sterk denk ik.....
subke
nee idd net wat eaglez zegt, schrijf alles op wat hij gezegt heeft. dan heb je later bewijs. echt doen want als je mondelinge afspraken maakt dan kan je dat vergeten.

suc6 frank, let me know he;)
franksmits
Ik heb alles via mijn tussenpersoon (schoonouders) laten doen, dus ook hun hebben contact gehad. Dit kan zo op papier gezet worden met ondertekening...

En uiteraard gaat hij er niet mee akkoord dat alles op zijn kosten opnieuw wordt gedaan. Maar ik denk dat de DAS daar wel raad mee weet.
eaglez_mr2
Ik lul al aardig mee !
nog beter, zorg dat je de volgende keer een voicerecorder even in de hand houd ofzo waar hij het niet ziet en dan goed herhalen hoeveel je betaald hebt, waar waneer, hoe en zijn reactie afwachten en dan sta je misschien sterker:dux-blij_thumb-up:
subke
oke goede zet frank, ja denk dat de DAS je wel in het gelijk stelt, en al helemaal als ze de werkplaats zien. probeer iig zo veel mogelijk foto's te maken van zijn werkwijze.

gr
eaglez_mr2
Ik lul al aardig mee !
ik denk niet dat deze man je volgende spuit beurt moet betalen, maar hij zal je wel de 1500 moeten terug betalen (eventueel minus het bedrag dat hij er al wel aan gewerkt heeft) maar het gaat erom of je kunt bewijzen dat je iets betaald hebt, sterker nog als je nergens iets ondertekend heb dat hij de auto daar heeft staan kan hij de auto zo ergens lozen en weg is je bewijs, en auto want bij een echte spuiterij moeten ze over een speciale kluis voor de sleutels beschikken voor de verzekering volgende keer misschien toch een fatsoenlijk geregistreerd bedrijf nemen...:-/

misschien is hij nu wel heel druk met spuiten:koffie:

ps. hoe heet die beste kerel dan trappen er iig niet meer mensen in zijn geintjes!
mr2PUNTfreak
Type MR2: AW11
eaglez_mr2 wrote:nog beter, zorg dat je de volgende keer een voicerecorder even in de hand houd ofzo waar hij het niet ziet en dan goed herhalen hoeveel je betaald hebt, waar waneer, hoe en zijn reactie afwachten en dan sta je misschien sterker:dux-blij_thumb-up:
Is voor een rechtzaak geen wettig bewijsmiddel, tenzij je de desbetreffende persoon van te voren aangeeft dat je het gesprek opneemt, en dat hij hier dan goedkeuring voor geeft.
franksmits
Als hij de volledige 1500 terug krijg ga ik akkoord. Maar ik wil de andere 650 er ook bij (van de N/A schadebak die hij zou repareren).

Ik heb net officieel melding gemaakt bij de DAS, morgen even terug bellen voor ontvangst.
The Elementz
Ik lul al aardig mee !
Succes met de procedure. Verder heb je het recht om je geld terug te vragen, gezien hij niets voor je heeft gedaan.

Het zal wel even duren voordat alles geregeld is:sleepey:.

GreetZ
franksmits
weer een update:

Ik ben net terug gebeld door de DAS rechtsbijstand. Het gaat zo'n 2 weken duren... Ze gaan kijken op welke tactische manier we dit aan kunnen pakken, er zijn in iedergeval 2 mogelijkheden.

- Volledige geld bedrag terug krijgen
- De beste man moet de andere spuiter betalen

Hoewel de 1e optie het meest logisch is.

Wanneer hij probeert in 1 dag de auto af te krijgen en het ziet er niet uit, dan wordt hij alsnog in gebreken gesteld en is hij verder van huis. Er komt dan een expert kijken en die bepaald de schadepost wegens wan-prestaties. Dat betekend, demonteren, monteren, voorbewerken, spuiten etc op tarief van een schade herstel bedrijf. Ik denk dat het slim is dat Bram gewoon de auto terug geeft, scheelt hem een hoop tijd en geld.

Op hoop van zegen...
masterpivo
Succ6 dan maar weer met het verdere verloop... Hij is toevallig niet ondertussen gespoten? :P
rmmr2
ik zou idd ook voor optie een gaan als ik jou was...(mocht je die keuze hebben)
voor de rest is het gewoon een klote situatie! k heb zoiets ook (bijna) mee gemaakt.

kennis van me heeft een schade herstelbedrijf en die zou mijn 2 wel opknappen....

tot mij belooft werd dat hij in December aan de beurt was en dat er in januari nog niets van terrecht gekomen was.....
franksmits
Idd. Heb tot op heden nog niks gehoort... van beide partijen.
masterpivo
De 2 nog steeds niet terug ook dus?
franksmits
nee man... Zal morgen eens gaan bellen
Post Reply