Edwin's JDM 1994 MR2 Turbo

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Ilpoto
Ik lul al aardig mee !
BlackTubby wrote:(PS. De Defi - DIN Gauge - RHD is onderweg)

Gaaf! Je bent de eerste die ik ken met die unit straks. :)

Hoe is het nu afgelopen met die uitlaat van Harry?
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
idd die defi gauges zijn wel erg vet, tikkeltje aan de dure kant :P
BlackTubby
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: SW20/21/22
Ilpoto wrote: Hoe is het nu afgelopen met die uitlaat van Harry?
:( :boos:
Ilpoto
Ik lul al aardig mee !
Nog weer een updateje... de suspension stuff is bijna klaar (eindelijk)! Alles zit zo'n beetje weer op z'n plek, alle bouten zijn op moment vastgezet en eigenlijk wacht ik nu alleen nog op de remschijven achter, die verzinkt worden. Hier wat pics:

Image
Armen klaar voor montage met TRD rubbers.

Image
Fusee's liggen ook klaar met nieuwe fuseekogels.

Image
Voorkant zo goed als klaar.

Image

Image
Achterkant zo goed als klaar, wachten op remschijven...

Image
badboymr2
zo die is straks echt gewoon nieuw :::|
Is er ook iets aan de auto wat je nog niet hebt gedaan?

Ziet er erg netjes uit allemaal.
Ilpoto
Ik lul al aardig mee !
badboymr2 wrote:Is er ook iets aan de auto wat je nog niet hebt gedaan?

Ik heb nog geen echt ingrijpende wijzigingen aan de motor gedaan, anders dan cosmetisch en de basis bolt-ons, en de auto moet nog gespoten worden. Tja je blijft altijd bezig met zoiets he, een auto is nooit 'af' ::)
BlackMR2
dit word echt een nieuwe auto,
je bent erg goed bezig
Ilpoto
Ik lul al aardig mee !
Als laatste vandaag nog een voorvelg gepast. Alles past prima, ik heb nog 3 a 4mm ruimte t.o.v. de coilovers, waar ik erg bang was voor aanlopen. De remmen zijn een stukje dikker dus daar geen problemen mee!

Image

Image
mag
SUPER!!!!!! keep up the good work
mr2PUNTfreak
Netjes hoor!!
Wat voor remmerij zit er nu onder?
ErikV
Zo, da's erg indrukwekkend. Mooi werk hoor.

Alleen even een vraagje. Heb je de remschijven niet links/rechts verwisseld? Volgens mij zou het zo moeten zijn dat de groeven van het centrum naar buiten verlopen bij het draaien van het wiel (in de rijrichting uiteraard). En dat vermoeden blijft als ik de lamellen voor de koeling zie bij de dubbele schijf. Ook deze lopen niet recht van centrum naar de rand, maar met een bepaalde kromming.
tilma800
Volgens mij heeft Erik gelijk. Vooral voor de koelvinnen binnen in de schijf is de draairichting van belang.

Kijk maar naar de volgende tekening van een centrifugaalpomp:
Image

De waaier draait tegen de klok in.
Ilpoto
Ik lul al aardig mee !
ErikV wrote:Zo, da's erg indrukwekkend. Mooi werk hoor.

Alleen even een vraagje. Heb je de remschijven niet links/rechts verwisseld? Volgens mij zou het zo moeten zijn dat de groeven van het centrum naar buiten verlopen bij het draaien van het wiel (in de rijrichting uiteraard). En dat vermoeden blijft als ik de lamellen voor de koeling zie bij de dubbele schijf. Ook deze lopen niet recht van centrum naar de rand, maar met een bepaalde kromming.

Er zit een handleiding bij de kit, deze heb ik gevolgd. Mij zelf leek het logisch dat de schijven zo gemonteerd zijn, omdat de schoepen tussen de twee lagen nu de rijwind 'opscheppen'. Als ze andersom zouden zitten, zouden ze de rijwind niet mee naar binnen nemen maar juist 'platstrijken'. Maar als ik naar dit plaatje op de GReddy site kijk, dan denk ik dat je gelijk hebt.

Image

Ik ga morgen nog eens de handleiding controleren. Bedankt voor de oplettendheid! ;)
tilma800
Even voor de duidelijkheid over de werking van een centrifugaal waaier, welke dus zit in pompen, turbo's, stofzuigers, etc.
Simpel gezegt, de lucht wordt in het centrum aangezogen en dan naar buiten gewerkt door de schoepen, vandaar dat de luchthapper voor de toevoerlucht op de dustcovers ook op het centrum van de schijven uitkomt.
Dorifto Deuce
Weet je al meer over je achterwielen? Wanneer krijg je de goede binnen?
BlackMR2
dat is wel lullig, kun je de boel weer losdraaien
ziet er iig geweldig uit
BST
Type MR2: SW20/21/22
Ilpoto wrote:Ik heb nog geen echt ingrijpende wijzigingen aan de motor gedaan, anders dan cosmetisch en de basis bolt-ons, en de auto moet nog gespoten worden. Tja je blijft altijd bezig met zoiets he, een auto is nooit 'af' ::)

Niet vergeten om er af en toe ook mee te rijden hè? Anders blijf je maar sleutelen ;D
Roland
Ilpoto wrote:Ik heb nog geen echt ingrijpende wijzigingen aan de motor gedaan, anders dan cosmetisch en de basis bolt-ons, en de auto moet nog gespoten worden. Tja je blijft altijd bezig met zoiets he, een auto is nooit 'af' ::)
Nou ja, er hoeft ook niks aan de motor te gebeuren, hij is van zichzelf al behoorlijk snel natuurlijk :)
En je hebt hem behoorlijk circuit waardig gemaakt met de aanpassingen aan de ophanging en remmen, veel beter kan volgens mij niet.
Daarom de volgende vraag, wil je hem wel een op het circuit gaan uitlaten in de toekomst?
T-Barry
DOnders!
Mooi werk... lijkt geweldig al dat nieuwe spul :)
Ben je nu niet bang dat het smerig wordt als je gaat rijden :P

succes!
gr barry!
Ilpoto
Ik lul al aardig mee !
Roland wrote:Nou ja, er hoeft ook niks aan de motor te gebeuren, hij is van zichzelf al behoorlijk snel natuurlijk :)
En je hebt hem behoorlijk circuit waardig gemaakt met de aanpassingen aan de ophanging en remmen, veel beter kan volgens mij niet.
Daarom de volgende vraag, wil je hem wel een op het circuit gaan uitlaten in de toekomst?

Ik zou het heel graag willen, maar het probleem van een auto opbouwen in deze staat, is dat je steeds angstiger wordt voor vuil, steenslag, en grotere schades (zeker als de body straks volledig is gespoten en gepolijst). Misschien doe ik wel weer een keer mee met zo'n circuit training, daar heb je ruimte zat, maar die circuit dagen vind ik iets te riskant met zoveel auto's op het circuit.

Wat de remmen betreft: jullie hadden gelijk :) De GReddy handleiding was fout geprint, hierin stonden de schijven ook omgedraaid, en er zat een of ander last-minute A4'tje bij (in het Japans, dus niet te ontcijferen) waarop staat dat R naar L moet en andersom! Heb het probleem inmiddels verholpen :lach:
Post Reply