zeer goed bezig Wim, tot aan de puntjes:kwijl_ani:
aan die fotos heb ik ook nog wat aan, weet nu waar mijn roest begint bij het dak(T-bar)
Wide Body
Moderator: Pieten
- masterpivo
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Wederom goed bezig geweest Wim 
-
subke
word een nette strakke bak!! en hij kan er weer heel wat jaartjes tegenaan!!!
ik hoop deze auto nog een keertje in het echt te kunnen bewonderen.
gr en succes verder;)
ik hoop deze auto nog een keertje in het echt te kunnen bewonderen.
gr en succes verder;)
Ik gebruik eerst een staalborstel op een boormachine of op de slijptol om de verf te verwijderen, daarna straal ik de geroeste plekken, dan terug met de staalborstel en dan de randen opschuren.
Ik heb meerdere straal toestellen, die op de foto is een spotblaster.
Ik borstel eerst het meeste weg om zo weinig mogenlijk straalzand te gebruiken omdat dit op sommige plaatsen slecht is te verwijderen (in de kokers) Daarne goed stofzuigen en dan een beschermingslaagje erover.
Groeten
TRD2000 (wim)
Ik heb meerdere straal toestellen, die op de foto is een spotblaster.
Ik borstel eerst het meeste weg om zo weinig mogenlijk straalzand te gebruiken omdat dit op sommige plaatsen slecht is te verwijderen (in de kokers) Daarne goed stofzuigen en dan een beschermingslaagje erover.
Groeten
TRD2000 (wim)
wat voor straalgrid gebruik je? misschien is het verstandig om glas of alluminium te gebruiken i.v.m. roesten, je behandeld de body wel super goed maar mocht het zijn dat er inderdaad wat straalgrid in de kokers komt dan bestaat de mogelijkheid dat het daar alsnog gaat roesten en dat zou jammer zijn van al het werk.
-
franksmits
rmmr2 wrote:wat voor straalgrid gebruik je? misschien is het verstandig om glas of alluminium te gebruiken i.v.m. roesten, je behandeld de body wel super goed maar mocht het zijn dat er inderdaad wat straalgrid in de kokers komt dan bestaat de mogelijkheid dat het daar alsnog gaat roesten en dat zou jammer zijn van al het werk.
Is wel een goede tip!
wat voor straalgrid gebruik je? misschien is het verstandig om glas of alluminium te gebruiken i.v.m. roesten, je behandeld de body wel super goed maar mocht het zijn dat er inderdaad wat straalgrid in de kokers komt dan bestaat de mogelijkheid dat het daar alsnog gaat roesten en dat zou jammer zijn van al het werk.
Ik weet niet welk soort straalgrit ik heb, ik haal het bij iemand die niets anders doet dan oldtimers stralen en restaureren. De kokers worden achteraf ook nog ingespoten met een wax, maar ik wil toch zoveel mogenlijk de rotzooi eruit.
Groeten
TRD2000 (wim)
Groeten
TRD2000 (wim)
Daar ik dinsdag een behandeling aan mijn rug krijg en dan waarschijnlijk weer een tijdje plat zal liggen, nu zoveel mogenlijk doen aan het project.
Verder gedaan onder de voorklep en de bodem.
Eerst geborsteld.

Ook de binnenzijde geborsteld en gestraald.

Foto van gestraalde bodem ben ik vergeten te maken (ik was te snel met de zinkspray)

Ook de binnenzijde in de zinkspray gezet.

Ik ben blij dat ik even gedaan heb met het stralen, alles zit onder het straalgrit (kleren, haar, emmer,..)
Morgen eindelijk een proberen een scharniertje voor de tankklep in elkaar te knutselen. Daarna kan ik de spuitplamuur schuren om hem daarna in de epoxy te spuiten.
Groeten
TRD2000 (wim)
Verder gedaan onder de voorklep en de bodem.
Eerst geborsteld.

Ook de binnenzijde geborsteld en gestraald.

Foto van gestraalde bodem ben ik vergeten te maken (ik was te snel met de zinkspray)

Ook de binnenzijde in de zinkspray gezet.

Ik ben blij dat ik even gedaan heb met het stralen, alles zit onder het straalgrit (kleren, haar, emmer,..)
Morgen eindelijk een proberen een scharniertje voor de tankklep in elkaar te knutselen. Daarna kan ik de spuitplamuur schuren om hem daarna in de epoxy te spuiten.
Groeten
TRD2000 (wim)
- masterpivo
Waarom heb je deze delen toch ook weer in de zinkspray gezet? Je zei de vorige keer toch dat dat er weer af moest om de epoxy goed te laten hechten..?
Er zit maar een heel dun laagje zink op zodat het makkelijk te schuren is. Ik heb er even de zink opgezet omdat het misschien nog wel een paar weken kan duren voor ik hem in de epoxy kan zetten.masterpivo wrote:Waarom heb je deze delen toch ook weer in de zinkspray gezet? Je zei de vorige keer toch dat dat er weer af moest om de epoxy goed te laten hechten..?
Ook heb ik een staaltje gemaakt met de zinkspray (zachtjes opgeschuurd) en daarover wat epoxy om te testen. misschien hecht het wel daar de zinkspray ook op epoxybasis is (dat wist ik eerst niet)
Groeten
TRD2000 (wim
-
decipherer
Ziet er echt netjes uit Wim, En doe je snel ook, ben echt onder de indruk. Bij mij duurt het toch wel heel wat langer, met al die hoekjes en gaatjes waar je niet goed bij kan. Je laat het er zo op de foto een stuk eenvoudiger uit zien. Dat stralen is trouwens geweldig leuk he. Na drie dagen viel bij mij nog het grid uit m'n oren 
- masterpivo
TRD2000 wrote:Er zit maar een heel dun laagje zink op zodat het makkelijk te schuren is. Ik heb er even de zink opgezet omdat het misschien nog wel een paar weken kan duren voor ik hem in de epoxy kan zetten.
Ook heb ik een staaltje gemaakt met de zinkspray (zachtjes opgeschuurd) en daarover wat epoxy om te testen. misschien hecht het wel daar de zinkspray ook op epoxybasis is (dat wist ik eerst niet)
Groeten
TRD2000 (wim
Ok dan, duidelijk. Dus het is nu ff afwachten om te kijken of het epoxieen (ofzo) gaat werken over de zinkspray. En anders de zinkspray dus goed schuren en daarna epoxy er overheen. We wachten af
-
BlackMR2
je bent er erg goed mee bezig Wim
, elk hoekje word meegenomen
dit word weer een klasse bak
dit word weer een klasse bak
ziet er weeral goed uit man! knap werk.
Dikke sjaak!