Leliev's Bucket..

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

krijger
Leliev wrote:Trouwens, als de foto's niet komen kunnen jullie me altijd binnenkort nog op tv bewonderen met de emmer..

Hoezo te lui zijn om foto's te maken;D
Leliev
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Zo zie je tenminste in een keer goed hoe die eruit ziet.

Overigens wel met open dak :P
Leliev
Mooie foto..

Image
Leliev
Ik ben de laatste dagen weer ff bezig geweest met wat klein grut.

Ik ben namelijk bezig geweest met uitzoeken wat waar zat van de Cruise Control. Nou ben ik op advies van iemand aan gekomen bij een klein paneeltje onder het dashboard aan de passagierskant.
Paneeltje verwijderd, veel draadjes met zwarte plakkerige troep gevonden, maar nog niet het stekkertje.
Stukje beplating onder het dashboardkastje verwijderd en daar een losliggende speaker gevonden die ze hebben geprobeerd vast te kitten.. Stomme eikels ook die dat hebben geprobeerd. Die kit is dus gaan smelten en heeft er een lekker zooitje van gemaakt.
Goed, na het verwijderen van de speaker en een bal kit met het formaat van een tennisbal viel mijn oog op het gat in de verwarmingsbuis waar de lucht naar beneden zou moeten gaan (voetverwarming). Daar stak namelijk een blaadje uit.
Ik dat blaadje verwijderen, maar er zat nog een blaadje. Na dit een aantal blaadjes vol te hebben gehouden heb ik besloten om eens te voelen hoe t er aan toe was in die buis. Propvol blaadjes dus.
Ik heb toen maar die hele buis er uit gehaald en leeg gemaakt. Het is spontaan een stuk frisser in mijn auto.

Verder heb ik de targastrip even verwijderd en afgekit zodat het dak ook weer lekvrij is.

Ook heb ik de deurstrip aan de bestuurderszijde terug geplaatst zodat de bekleding daar ook weer vast zit en t er wat beter uit ziet.

Vandaag heb ik de omlijsting van de koplampen (welke nog niet geplaatst waren) mee naar huis genomen en eens goed schoon gemaakt. Ziet er wel netjes uit. Mogen morgen ook terug geplaatst worden.

Morgen ga ik ook wat bedradingswerk verrichten zodat ik aan de achterkant ook weer netjes sidemarkers heb. Ik heb de draadjes en stekkers al, nu nog netjes aansluiten.

Ik heb deze week ook een SC slotenset rondom binnen gekregen. Kan ik eindelijk alles met 1 sleutel laten werken in plaats van 5.

Aangezien er binnenkort ook mooi schone kleppendeksels aan komen, heb ik ook besloten om een inlaatspruitstuk en gasklephuis er bij te kopen. Die ga ik ook weer helemaal netjes maken van binnen en buiten, en zodra deze klaar zijn en ik de kleppendeksels binnen heb kan ik het geheel in 1 keer verwisselen wat weer zal resulteren in een mooi fris uitziend motorblok.

Goed, voor zo ver even een update. Ik weet dat er gevraagd gaat worden om foto's en ik kan alleen maar zeggen...

Ze komen er aan :P
Brum
Leliev wrote:Ik ben de laatste dagen weer ff bezig geweest met wat klein grut.

Ik ben namelijk bezig geweest met uitzoeken wat waar zat van de Cruise Control. Nou ben ik op advies van iemand aan gekomen bij een klein paneeltje onder het dashboard aan de passagierskant.
Paneeltje verwijderd, veel draadjes met zwarte plakkerige troep gevonden, maar nog niet het stekkertje.
Stukje beplating onder het dashboardkastje verwijderd en daar een losliggende speaker gevonden die ze hebben geprobeerd vast te kitten.. Stomme eikels ook die dat hebben geprobeerd. Die kit is dus gaan smelten en heeft er een lekker zooitje van gemaakt.
Goed, na het verwijderen van de speaker en een bal kit met het formaat van een tennisbal viel mijn oog op het gat in de verwarmingsbuis waar de lucht naar beneden zou moeten gaan (voetverwarming). Daar stak namelijk een blaadje uit.
Ik dat blaadje verwijderen, maar er zat nog een blaadje. Na dit een aantal blaadjes vol te hebben gehouden heb ik besloten om eens te voelen hoe t er aan toe was in die buis. Propvol blaadjes dus.
Ik heb toen maar die hele buis er uit gehaald en leeg gemaakt. Het is spontaan een stuk frisser in mijn auto.

Verder heb ik de targastrip even verwijderd en afgekit zodat het dak ook weer lekvrij is.

Ook heb ik de deurstrip aan de bestuurderszijde terug geplaatst zodat de bekleding daar ook weer vast zit en t er wat beter uit ziet.

Vandaag heb ik de omlijsting van de koplampen (welke nog niet geplaatst waren) mee naar huis genomen en eens goed schoon gemaakt. Ziet er wel netjes uit. Mogen morgen ook terug geplaatst worden.

Morgen ga ik ook wat bedradingswerk verrichten zodat ik aan de achterkant ook weer netjes sidemarkers heb. Ik heb de draadjes en stekkers al, nu nog netjes aansluiten.

Ik heb deze week ook een SC slotenset rondom binnen gekregen. Kan ik eindelijk alles met 1 sleutel laten werken in plaats van 5.

Aangezien er binnenkort ook mooi schone kleppendeksels aan komen, heb ik ook besloten om een inlaatspruitstuk en gasklephuis er bij te kopen. Die ga ik ook weer helemaal netjes maken van binnen en buiten, en zodra deze klaar zijn en ik de kleppendeksels binnen heb kan ik het geheel in 1 keer verwisselen wat weer zal resulteren in een mooi fris uitziend motorblok.

Goed, voor zo ver even een update. Ik weet dat er gevraagd gaat worden om foto's en ik kan alleen maar zeggen...

Ze komen er aan :P

Je bent weer druk bezig geweest Paul.
Ik heb nog een complete gespoten inlaatbuis liggen.
Mocht je daar interesse in hebben moet je het maar ven laten weten.
Kan je wel een paar :foto-ani: sturen als je dat wil.(of kijk even in mijn project topic)
Green Goblin
Ik weet niet of die kleppendeksels er binnenkort aankomen...

alle kleppendeksels liggen bij mij nu namelijk..;D
mr2PUNTfreak
Koffie klaar?
Green Goblin
Ja, hoor, ik heb een senseo. Maar ik ga nu eerst slapen denk ik. Zal ik de deur van het slot af laten ? Je weet waar de senseo staat toch ? ;D
mr2PUNTfreak
Ga ook slapen zo, kijk wel effe van het weekend.
Green Goblin
Ok.
Leliev
Overigens heb ik ook mijn achteruitkijkspiegel vervangen. Die trilde heel erg en ik had er toch nog eentje liggen :P
Leliev
Achterste sidemarkers doen het en de verwarmingsbuis aan de bestuurderskant is ook schoon gemaakt :D

Oh ja, en het mysterieuze knopje was voor het loze draadje in de kofferbak. Dat was de bedoeling om als mistlicht te functioneren..
mr2PUNTfreak
Goed bezig Paul!:applaus-smiley:
Leliev
Aansluitend op dit project ben ik ook bezig met een ander project.

project T-VIES
ROB-E
en gelukt met je thermostaat?
Leliev
Ja, het is gelukt met de thermostaat. De pakkingsring was nog in uitstekende staat (gelukkig). De thermostaat zelf zag er ook nog netjes uit. Had uiteindelijk niet nodig geweest om hem te vervangen, maar ja.. Controlleer je t niet, dan weet je t ook niet..

Voor de luisteraars die net inschakelen, ik heb dus gister de koelvloeistof ververst. Ik kon lekker gebruik maken van de olie-afvoer put op mijn stage waarik dus makkelijk alles weg kon laten lopen en ik had een flinke waterslang bij de hand om alles goed door te spoelen. Dat is dus ook rijkelijk gedaan.
Ik had al een koelvloeistof cleaner in t systeem gegooid, en dat had effect ook. De bruine bagger die uit t systeem kwam was nogal heftig, en ik ben blij dat ik het kwijt ben.
Ik had gelukkig de professionele hulp van Tweakmaster, dus t verversen was niet zo moeilijk.
Goed, thermostaat vervangen (waarvan dus de pakking nog in perfecte staat was) en de slangen die los zijn geweest ook ff schoongemaakt van binnen en de koppeling waar hij op zat lichtjes opgeschuurd zodat het weer goed aan sluit. Ook meteen de knelringen vervangen die los zijn gehaald, die waren namelijk niet zo best meer en dan weet je vrij zeker dat t niet meer lekt.

Na het flushen van t systeem en het vervangen van de benodigde onderdelen en het schoonmaken van het overlooptankje (die overigens erg smerig was) was het weer tijd om af te vullen met rode koelvloeistof. Goed, tot de nok toe vullen en de motor starten. Koelvloeistof liep wel goed door en het motortje liep lekker bagger. Na een paar vreemde blikken gewisseld te hebben met Tweakmaster en wat geworpen blikken in het motorruim kwam ik er achter dat er wat bubbeltjes omhoog kwamen bij de bougiekabels.
Goed, motor weer af gezet en de plaat tussen de kleppendeksels verwijderd alwaar duidelijk werd dat er water bij de bougies zat.
Water daar verwijderd en de motor opnieuw gestart en toen liep die een heel stuk beter.
Toen weer verder gegaan met af vullen, en ontluchten en nu loopt ie weer als een zonnetje. Hij blijft mooi op temperatuur, en de cooling fan werkt goed. Alles ziet er ook lek-vrij uit. Prettig dus.

Oh ja, om je koelvloeistof goed te verversen moet de achterkant omhoog. Was wel grappig om te zien dat toen ik rechts de achterkant op krikte dat de voorkant ook omhoog ging. Ik heb dus t idee dat ik een vrij stijf framewerk heb :P
Demo
Mijn ex velgjes staan je auto masterlijk leliev!!!

damn!!!
Leliev
Dank je. Ik vind ze zelf ook erg goed staan.
Binnenkort misschien weer eens tijd voor een foto-update..
Demo
nu nu nu!!! JETZT!!

ik wil foto's zien hoe het eruit ziet kerel!
ROB-E
duurt lang, duurt lang
Post Reply