"Wat heb jij nog recent gekocht voor je MR2"-Topic

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Demo
marco2, wat voor baan heb jij dat je die auto's kunt bezitten.. of woon je er ook in ofzo :P
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Nieuwe remmen rondom. Standaard blokken, standaard schijven, HKS remleidingen en AP Racing dot 5.1 remvloeistof.
rsevo6
Wat hebben jullie allemaal toch met Dot 5.1 remvloeistof :huh: ::) (tenzij je er goedkoop aan kan komen):P

Een goede Dot 4 kan al veel meer aan dan 99% van de mensen (ook op circuit) ooit nodig zullen hebben: bijv ATE blue racing Dot 4, boilingpoint dry 280 C, wet 198 C
Is ruim gelijkwaardig aan de minimum Dot 5.1 specs: dry 270 C, wet 190 C

Ik heb de Blue racing Dot 4 ook tijdens races op circuit nog nooit aan de kook gekregen :P
rsevo6
Demo wrote:marco2, wat voor baan heb jij dat je die auto's kunt bezitten.. of woon je er ook in ofzo :P

Marco is gewoon een beetje(veel) autogek en werkt volgens mij vrij hard voor zijn centjes ::) ;)
Xhermes
rsevo6 wrote:Wat hebben jullie allemaal toch met Dot 5.1 remvloeistof :huh: ::) (tenzij je er goedkoop aan kan komen):P

Een goede Dot 4 kan al veel meer aan dan 99% van de mensen (ook op circuit) ooit nodig zullen hebben: bijv ATE blue racing Dot 4, boilingpoint dry 280 C, wet 198 C
Is ruim gelijkwaardig aan de minimum Dot 5.1 specs: dry 270 C, wet 190 C

Ik heb de Blue racing Dot 4 ook tijdens races op circuit nog nooit aan de kook gekregen :P
0,25ml ATE Blue racing kost ongeveer 25 euro?

http://www.alfaromeo-performanceparts.c ... TEBLUE1ltr

Ik heb nu een flesje van een halve liter voor 7,20 :) Dus in dit geval was het inderdaad omdat ik er goedkoop aan kan komen ;)

http://www.infinityperformance.nl/shop/ ... rod_id=454
rsevo6
rsevo6 wrote:Marco is gewoon een beetje(veel) autogek en werkt volgens mij vrij hard voor zijn centjes ::) ;)

Als je naar leuke auto's kijken werk kan noemen :P :lach:
rsevo6
Xhermes wrote:0,25ml ATE Blue racing kost ongeveer 25 euro?

http://www.alfaromeo-performanceparts.c ... TEBLUE1ltr

Ik heb nu een flesje van een halve liter voor 7,20 :) Dus in dit geval was het inderdaad omdat ik er goedkoop aan kan komen ;)

http://www.infinityperformance.nl/shop/ ... rod_id=454

Zodan, die Alfa club weet te rekenen..:::|
In NL kost Blau ongeveer ca 30 Euro P Ltr, ik laat zo eens in de 2-3 jaar paar Ltr tegelijk uit DU komen en dan kost het ca 20-22 Euro P Ltr incl verzenden.

Als jij 0,5 Ltr ATE 5.1 hebt voor 7,20, dan lijkt me dat een foutje of super goedkoop/mazzel ;)
rsevo6
Je maakte me toch ffe nieuwsgierig en ik vond een topic van de Civic club waar deze 5.1 als speciale groepsaankoop 16 Euro per 0,5 L kostte, dus ik zou zeggen: ALLES opkopen bij Infinity voor die 7,20, is spotgoedkoop/mogelijk foute prijs ::)
rsevo6
Wacht ffe, Ik haal AP (jouw 5.1) en ATE (mijn 4.0) door elkaar, maar, blijft staan dat de AP 5.1 bij de Civicclub dus 16 E per halve liter was in tegenstelling tot jouw 7,20 E
Linkje:
http://www.civicclubholland.nl/forum/vi ... 88&t=45569
Xhermes
rsevo6

Typisch dat de AP 5.1 dus veel goedkoper is dan de 600 Dot4, gaat er dan misschien uit ofzo?
Ik blijf lekker bij mijn ATE blue 4.0 gebruik ik al vele jaren naar volle tevredenheid
Xhermes
AP heeft ook nog betere vloeistoffen dus blijkbaar. De DOT4 van PF schijnt atm het hoogste kookpunt te hebben, maar pin me er niet op vast.

Vloeistoffen van AP waren vorig jaar nog 9 euro, nu dus 7.20, zijn dus alleen maar goedkoper geworden :) Prima toch? Setje remleidingen erbij en gaan!
bond
Zo vandaag een pakje binnen gekergen op de zaak. Jawel mijn bumperbalk besteld bij CAR Toyota in Nijkerkeveen.
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Demo wrote:marco2, wat voor baan heb jij dat je die auto's kunt bezitten.. of woon je er ook in ofzo :P

Gewoon de Staatsloterij winnen...........NOT.:-/

Zie het linkje hieronder.;)

In eentje woon ik een paar dagen in de week wel (van het totaal van plm. 70.000 km per jaar, zit ik daar een kleine 60k in), de Outlander is gewoon een werkauto die wel een visitekaartje mag zijn natuurlijk. Dus betaalde kms.

De Trevis is van mijn vriendin, de MR2 is bij mij het 12e jaar in gegaan, dus veel over de jaren heen verdeeld (in 2009 ging het even wat snel) en de S2000 zou een MR2 vervanger kunnen zijn, maar die gaat (ik hou het op voorlopig, want als ik nooit zeg, klopt het misschien niet) voorlopig de komende jaren niet weg.

Zo lang als ik een betaalbare stalling kan regelen en er geen gekke dingen zijn, is het mij prima.

Tja, als je jarenlang naast je 40 uurs fulltime baan nog 30+ uur erbij bezig bent en sinds vroeg 2008 helemaal voor jezelf aan het tobben ben (80 uur per week, dus dubbele werkweek), kun je soms wat opzij leggen als het goed gaat.

Een gouden handdruk van een ex. werkgever helpt ook wel mee.:P

En de twee hobbywagens zijn maar een deel van het jaar in gebruik, daarnaast geschorst en natuurlijk andere dingen beperken. Zo is het nog wel te doen.:)

rsevo6 wrote:Marco is gewoon een beetje(veel) autogek en werkt volgens mij vrij hard voor zijn centjes ::) ;)

Veel te hard tot afgelopen najaar, kreeg een duidelijk signaaal om even gas terug te nemen en wat meer te ontspannen, wat één van de redenen was om alsnog op zoek te gaan naar een S2000.

Een andere was de niet geheel 100% betrouwbare MR2 (in Nederland kun je nog wel eens iets hebben, maar op 1.000+ km van huis is dat niet prettig) en het feit dat de laatste jaren er wel heel veel om je heen gebeurd is (o.a. een ex. collega van 37 die zomaar overleden is).

rsevo6 wrote:Als je naar leuke auto's kijken werk kan noemen :P :lach:

Dat is het leuke deel, het minder leuke is de paar dagen (en elke avond) thuiswerken.
En de diverse schade importauto's zijn, net als campers, verplichte koek.
krijger
MarcoTwo met een duidelijk verhaal, wauw;D:applaus-smiley::applaus-smiley:
Arnie
;D Behoorlijk uniek....

Maar die hoeveelheid auto's :::| het moest verboden worden:P
mr2PUNTfreak
Arnie wrote:;D Behoorlijk uniek....

Vind ik ook.::)
Sherwin
Arnie wrote:;D Behoorlijk uniek....

of het zou gemakkerlijker gemaakt moeten worden, minder belasting enzo... subsidies voor auto's (EN garages) etc.etc...;D
Arnie
Onzin, 1 auto per gezinslid is meer dan voldoende, het moet maar eens afgelopen zijn met die millieuvervuilende verzamelingen.:boos:
Bovendien zal de hypotheek nog wel niet afbetaald zijn, is een veel beter doel dan stukken blik in je schuur zetten. ::)
Sherwin
Arnie wrote:Onzin, 1 auto per gezinslid is meer dan voldoende, het moet maar eens afgelopen zijn met die millieuvervuilende verzamelingen.:boos:
Bovendien zal de hypotheek nog wel niet afbetaald zijn, is een veel beter doel dan stukken blik in je schuur zetten. ::)
ze rijden toch niet allemaal tegelijk en elke dag?:-/
Post Reply