Ricardos SW20 3S-GTE Gen3
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Nein Mann !MR-tin wrote:Zit je dashboardkastje dr al in broer??
-
harry,s bleu mr2
heel mooi ziet er goed uit,meschien kan ik wel een adresje vinden die dat bij de mijne ook kan maken.
- Ricardos
- Zere vingers van het typen..
Een collega had nog een potje "meguiars metal polish", nog nooit gebruikt en lag al een paar jaar in z'n kist. Kwam een keer ter sprake dus mocht z'n potje uitproberen.
Wij hebben een polijstmachine op luchtdruk dus gewoon spul er op smeren en veel geduld want de aanslag was behoorlijk hardnekkig, maar zoals je ziet ben ik erg blij met het resultaat!
Overigens staat op het potje dat je het met een katoenen doek moet poetsen, maar dan ben je wel aan paar maanden bezig denk ik!
Oh en het laat ook nog een laagje achter waardoor het zo blijft, althans dat word beweerd.
Toen ik daarna de auto ging wassen parelde het water er wel mooi vanaf, dus wie weet!
Wij hebben een polijstmachine op luchtdruk dus gewoon spul er op smeren en veel geduld want de aanslag was behoorlijk hardnekkig, maar zoals je ziet ben ik erg blij met het resultaat!
Overigens staat op het potje dat je het met een katoenen doek moet poetsen, maar dan ben je wel aan paar maanden bezig denk ik!
Oh en het laat ook nog een laagje achter waardoor het zo blijft, althans dat word beweerd.
Toen ik daarna de auto ging wassen parelde het water er wel mooi vanaf, dus wie weet!
- Ricardos
vorige week nieuwe meters binnen gekregen:

oliedruk en olie temp sensor
Een sandwichplate is natuurlijk mogelijk, maar vond op imoc een mooiere manier. Moest alleen adapterboutjes bestellen :-)

Netjes in de a-stijl houder van MR2eddy gemonteerd, moet nog ietsjes afwerken. En zoek nog een goede AFR meter voor het onderste gat.

Nu zie je pas hoe lang het duurt voordat de olie op temperatuur is! :o
Vandaag ook nog een leuk pakketje binnen gekregen

BC Racing

oliedruk en olie temp sensor
Een sandwichplate is natuurlijk mogelijk, maar vond op imoc een mooiere manier. Moest alleen adapterboutjes bestellen :-)

Netjes in de a-stijl houder van MR2eddy gemonteerd, moet nog ietsjes afwerken. En zoek nog een goede AFR meter voor het onderste gat.

Nu zie je pas hoe lang het duurt voordat de olie op temperatuur is! :o
Vandaag ook nog een leuk pakketje binnen gekregen

BC Racing
Mooie meters, zitten er nu ook nog kleine schakelaartjes in? Die blauwe dopjes?
Als je nog wat meer info hebt over hoe je nu de meters hebt aangesloten hou ik mij aanbevolen. Ik kwam niet goed weg met een sandwichplaat en hoe het nu zit ben ik ook nog niet tevreden over.
Als je nog wat meer info hebt over hoe je nu de meters hebt aangesloten hou ik mij aanbevolen. Ik kwam niet goed weg met een sandwichplaat en hoe het nu zit ben ik ook nog niet tevreden over.

Hoop dat jou sensoren net zo nauwkeurig zijn als mijn water temp.
Ik werk voor een grote sensoren fabrikant, dus heb deze even getest t.o.v.
een van onze beste temp. sensoren.(gecalibreerd op 5 punten. PT1000 + NTC element)
Het resultaat: 4°C lager dan de TAD991 sensor, wat aardig goed is aangezien je koelsysteem onder een lage druk staat en dus een iets hogere waarde aangeeft als de werkelijke waarde.
- Ricardos
De oliedruksensor heb ik op de plek waar de originele switch zit gemonteerd.
Ik vond laatst een plasje olie onder m'n auto en het bleek dat de switch kapot was en daar de olie er uit droop.
Stationair zit deze zo rond de 2 bar, bij koude motor 4 bar en bij rijden ook zo rond de 4.
De temperatuursensor heb ik naast m'n oliefilter gemonteerd, dus geen sandwich plate. Er zitten bij een een gen3 3 inbusboutjes naast het oliefilter waar je dus meerdere sensoren ik kan monteren, je moet wel een adapter er voor je sensor in doen.
dit is de juiste: LINK
Ben niet zo'n fan van teflon tape dus heb een klein druppeltje vloeibare pakking op het schroefdraad gedaan voor een mooie afdichting.

Een setje BC racing gekocht:

Voor het monteren:

Gemonteerd, nu nog verlagen:

Ongeveer 2/3 centimeter verlaagd, sorry voor de nekklachten

Standaard instelling voor de dempers is 8 (30 mogelijk, 0 is hardst).
Na steeds 2 of 4 tikjes zachter uiteindelijk maar op z'n zachts gezet, is voor de wegen hier beter
Ik vond laatst een plasje olie onder m'n auto en het bleek dat de switch kapot was en daar de olie er uit droop.
Stationair zit deze zo rond de 2 bar, bij koude motor 4 bar en bij rijden ook zo rond de 4.
De temperatuursensor heb ik naast m'n oliefilter gemonteerd, dus geen sandwich plate. Er zitten bij een een gen3 3 inbusboutjes naast het oliefilter waar je dus meerdere sensoren ik kan monteren, je moet wel een adapter er voor je sensor in doen.
dit is de juiste: LINK
Ben niet zo'n fan van teflon tape dus heb een klein druppeltje vloeibare pakking op het schroefdraad gedaan voor een mooie afdichting.

Een setje BC racing gekocht:

Voor het monteren:

Gemonteerd, nu nog verlagen:

Ongeveer 2/3 centimeter verlaagd, sorry voor de nekklachten

Standaard instelling voor de dempers is 8 (30 mogelijk, 0 is hardst).
Na steeds 2 of 4 tikjes zachter uiteindelijk maar op z'n zachts gezet, is voor de wegen hier beter
- Michelinmannetje
Netjes hoor, kan je toevallig de handleiding eens inscannen en doorsturen? Schroefset zat er bij mij al onder, alleen geen handleiding.