"Wat heb jij nog recent gekocht voor je MR2"-Topic
Moderator: Pieten
Volgens de verkoper op marktplaats had deze nieuwe zuigers en lagers en is de krukas gecontroleerd. Zo te zien is dat ook echt zo.
Je ziet gewoon aan het hele blokje dat er iemand met liefde aan heeft gewerkt.
Ze hebben ook een extra plaat tussen de cilinderkop en blok geplaatst om de compressie wat te verlagen om deze van een turbo te voorzien. Ik heb echter geen turbo dus zal dat toch moeten verwijderen.
(of er moet nog iemand een idee voor een ombouwkitje hebben?)
Ze hebben ook een extra plaat tussen de cilinderkop en blok geplaatst om de compressie wat te verlagen om deze van een turbo te voorzien. Ik heb echter geen turbo dus zal dat toch moeten verwijderen.
mvdheide wrote:Volgens de verkoper op marktplaats had deze nieuwe zuigers en lagers en is de krukas gecontroleerd. Zo te zien is dat ook echt zo.
Supercharger van een Levin?
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Type MR2: AW11
voor mijn project: 6 x gesmeede WISECO zuigers+veren en pennen....
gesmeed en gecoat, boring 94
nu nog wachten op levering
.... verder nog de pipeline: gesmede TRD krukas en titanium drijfstangen.....
J:Dhn / Quadc@msix
gesmeed en gecoat, boring 94
J:Dhn / Quadc@msix
Quadc@msix wrote:voor mijn project: 6 x gesmeede WISECO zuigers+veren en pennen....
gesmeed en gecoat, boring 94nu nog wachten op levering
J:Dhn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
Heb je die zuigers besteld bij flatlander?
Ik heb daar een tijdje terug gesmede wiseco zuigers aangevraagd voor mijn 3MZ. Prijs was toen 867,50 euro voor de custom zuigers + pennen en 166,58 voor de veren.
Hou jij toevallig ergens iets van een project pagina o.i.d. waar je het hele traject min of meer vastlegt?
- Ricardos
- Zere vingers van het typen..
Quadc@msix wrote:voor mijn project: 6 x gesmeede WISECO zuigers+veren en pennen....
gesmeed en gecoat, boring 94nu nog wachten op levering
Dat klinkt goed
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
Ik hou inderdaad bij hoe en wat en maak foto's... deze gaan het forum op hier (en op MR2.nl) als een soort van project-verhaal, net zoals ik met de V6 swap gedaan heb. Dit zal best een tijd gaan duren, want tijdrovend karwei;)
Ik ken iemand bij Wiseco USA, de zuigers worden ook daar gemaakt, dat is met verzenden in de hele mikmak nog altijd interessanter dan de zuigers hier laten maken..... moet er alleen wat langer op wachten... ook maken ze de speciale koppakkingen voor me....
De zuigers zijn bovenop en aan de lastzijde gecoat, voor minder wrijving en beterer temperatuurgeleiding, bovendien is de compressie verlaagd van 10.2:1 naar 9.2:1 dus beter geschikt voor hogere drukken. De speciale drijfstangen en krukas maken dit ook mogelijk. De boring is vergroot van 89 naar 94 MM, volgens mij kom ik dan uit op een schamele 4 liter dan....
Het ligt in de bedoeling dat er in de toekomst een turbo naast de SC geplaatst wordt, deze zal de SC "overnemen" in de wat hogere toerengebieden, dit gaat niet gelijk al gebeuren, maar je kan de motor inwendig maar beter alvast geschikt maken hiervoor.....
Verder nog speciale kleppen en klepveren, en iets "scherpere" nokkenassen.
verder zal nu ook eerst het uitlaattraject worden aangepast, speciale headers en één demper per cilinderrij, moeten de restricties van het huidige(stock) uitlaatsysteem doen vergeten, huidige uitlaat is alleen geschikt voor een kolenkachel:D
Ik ken iemand bij Wiseco USA, de zuigers worden ook daar gemaakt, dat is met verzenden in de hele mikmak nog altijd interessanter dan de zuigers hier laten maken..... moet er alleen wat langer op wachten... ook maken ze de speciale koppakkingen voor me....
De zuigers zijn bovenop en aan de lastzijde gecoat, voor minder wrijving en beterer temperatuurgeleiding, bovendien is de compressie verlaagd van 10.2:1 naar 9.2:1 dus beter geschikt voor hogere drukken. De speciale drijfstangen en krukas maken dit ook mogelijk. De boring is vergroot van 89 naar 94 MM, volgens mij kom ik dan uit op een schamele 4 liter dan....
Het ligt in de bedoeling dat er in de toekomst een turbo naast de SC geplaatst wordt, deze zal de SC "overnemen" in de wat hogere toerengebieden, dit gaat niet gelijk al gebeuren, maar je kan de motor inwendig maar beter alvast geschikt maken hiervoor.....
Verder nog speciale kleppen en klepveren, en iets "scherpere" nokkenassen.
verder zal nu ook eerst het uitlaattraject worden aangepast, speciale headers en één demper per cilinderrij, moeten de restricties van het huidige(stock) uitlaatsysteem doen vergeten, huidige uitlaat is alleen geschikt voor een kolenkachel:D
mvdheide wrote:Verklaar je nader.
Een Levin zegt mij (nog) niets.
toyota corolla levin, ff googlen zou ik zeggen..
Is een Supercharged 4Age van geweest..
Stond/Staat een poosje een witte AW11 met een geswapte Levin S/C motor te koop hier op het forum.
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
Een 300KM/H TRD teller voor mijn project .......
recent aangekocht via-via
recent aangekocht via-via
Een setje verse Toyota Proxes T-1R aangeschaft in de maat 245/35 - 17.
Verder ook nog een kwart liter zwarte 2-K lak, omdat we een rot deel van de dorpel hebben opgeknapt met vers plaatwerk.
Het beesie ziet er nou weer netjes uit.
Projectje voor volgend jaar is een stukje raamstijl opknappen en er dan meteen een vers voorruitje in laten zetten.
Verder ook nog een kwart liter zwarte 2-K lak, omdat we een rot deel van de dorpel hebben opgeknapt met vers plaatwerk.
Het beesie ziet er nou weer netjes uit.
Projectje voor volgend jaar is een stukje raamstijl opknappen en er dan meteen een vers voorruitje in laten zetten.
- SpeedDevil
- Zere vingers van het typen..
ik koop mijn apk ook altijd