Dat gaat volgens mij niet uitzien, enkel oranje.El Butre wrote:2. LEDs geven maar 1 kleur licht (witte LEDs 2 kleuren, die samen op wit lijken) in plaats van het hele spectrum zoals gloeilampjes, en werken dus niet automatisch door een gekleurde lens. Monteer dus oranje/amber LEDs.
Ik zie wel wat bedoeld wordt maar het klopt toch niet over het spectrum. Als ik mijn LED-lampje voor een geel deksel hou, komt er toch echt geel licht vanaf. Als ik er een rood ding voor houd, wordt het licht rood. Ook al is het "koud" wit. Wit is ook een combinatie van verschillende kleuren, niet een aparte "kleur". Als er gezegd wordt dat wit gemaakt wordt uit slechts twee kleuren (blauw en geel in dit geval) dan is dat leuk, maar het resultaat is toch wit licht, niet blauw én geel.
Dat is idd. het probleem met LED's, ze hebben vaak een zeer beperkte projectiegrootte, soms zelfs maar 35°. Voor rijlichten is dat ideaal want je wilt juist zo strak en ver mogelijk schijnen, maar het ontwerp van je dashboard heeft rekening gehouden met de breed-schijnende lampjes, niet met smal-projecterende LED's. Dus die mooie overgangen en het diffuus licht mag je idd. vergeten.El Butre wrote:Volgens OldMan is het resultaat niet om over naar huis te schrijven. vlekkerige verlichting doordat LEDs maar naar 1 kant schijnen, te weinig licht door de wijzernaalden etc.