Michel's SW20
Moderator: Pieten
- Eeuwige twijfelaar
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Rollbar/rolkooi zal wel moeten als ik volgend jaar nog met Time Attack mee wil doen want dan is 't verplicht voor bepaalde klassen. Eigenlijk wel goed vind ik.
- frankie-turbo
jah is geen slechte regel.. wel een dure regel.. zeker als het dalijk blijkt een goed gekeurde kooi te moeten zijn
- Eeuwige twijfelaar
Ja als 't een FIA gekeurde kooi moet zijn dan houdt het op voor mij. Gelukkig is dat dit jaar niet aan de orde en ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren want het zal/moet toch laagdrempelig zijn, het is immers geen officiële race.
- frankie-turbo
precies voor mij ook.. dan hou ik het bij vrij rijden..
fia gekeurde kooi is echt duur zeker als je hem in een mr2 wil hebben
fia gekeurde kooi is echt duur zeker als je hem in een mr2 wil hebben
- Surferdude
- Mr2-wouter
Bedankt voor de mooie foto Michel 
Ga toch maar eens kijken of het lampje van mijn benzine meter niet kapot is :p
Ps; als je een Cusco rolkooi wilt, hoor ik het wel
Kun je nog een kleur kiezen ook 
Ga toch maar eens kijken of het lampje van mijn benzine meter niet kapot is :p
Ps; als je een Cusco rolkooi wilt, hoor ik het wel
Ach gelukkig was het de eerste keer dat je zoiets had Wouter...
Ohnee...
Ohnee...
- Mr2-wouter
Hou ook van jou 
- Eeuwige twijfelaar
Remklauwen achter zijn inmiddels gereviseerd.. koelvloeistoflekkage is ook gefixt. De 2 kachelslangen lekten beide..
4puntsgordels zijn besteld bij Wouter, 3" bij 3" met quick release.

Gisteren nieuw helmpie gekocht.. zo'n jet helm. Ik heb altijd met een integraal helm gereden maar met zo'n jet helm heb je wat meer & beter zicht rondom.
Tevens een lekzeil gekocht (moet vanwege reglement Time Attack) waar de auto op komt te staan. Er is ook nog een overall onderweg (kleding voorschriften) en ik moet nog handschoenen bestellen.
De CRN remmen zijn ook eindelijk binnen.. daar koop ik dus nooit meer wat. Levert pas wanneer ik dreig met rechtsbijstand etc.
Oh btw.. EBC remblokken zijn van Akebono. LOL
Dus we zullen zien hoe snel ik die tot op het metaal heb geremd.
Vanavond gaan we klussen bij Wouter.. RS*R uitlaat eronder schroeven met BERK downpipe.
4puntsgordels zijn besteld bij Wouter, 3" bij 3" met quick release.

Gisteren nieuw helmpie gekocht.. zo'n jet helm. Ik heb altijd met een integraal helm gereden maar met zo'n jet helm heb je wat meer & beter zicht rondom.
Tevens een lekzeil gekocht (moet vanwege reglement Time Attack) waar de auto op komt te staan. Er is ook nog een overall onderweg (kleding voorschriften) en ik moet nog handschoenen bestellen.
De CRN remmen zijn ook eindelijk binnen.. daar koop ik dus nooit meer wat. Levert pas wanneer ik dreig met rechtsbijstand etc.
Oh btw.. EBC remblokken zijn van Akebono. LOL
Dus we zullen zien hoe snel ik die tot op het metaal heb geremd.
Vanavond gaan we klussen bij Wouter.. RS*R uitlaat eronder schroeven met BERK downpipe.
- Eeuwige twijfelaar
Remmen zijn gemonteerd.. ging vlekkeloos. Moet alleen nog de remleidingen vervangen + remvloeistof..
Minder vlekkeloos ging het vervangen van mijn OEM downpipe..
Die kunnen best goed vast zitten. Het kan zelfs zo erg zijn dat men er een kleine 7 uurtjes over doet om de hele zooi los te krijgen.
Gistermorgen zijn we (Wouter, Harm en ik) aan de auto begonnen. Het was de bedoeling om 'even' (...) de OEM downpipe te vervangen door een BERK coated downpipe en m'n uitlaat te vervangen voor een andere. Dat 'even' duurde dus wat langer dan gepland maar uiteindelijk is het wel gelukt. Graag zou ik Wouter en Harm dan ook willen bedanken voor hun hulp ; zonder hun was dit natuurlijk never-nooit-niet gelukt.. dan was ik nu nog bezig
De Kakimoto uitlaat is zonder silencer best wel erg luid.. hehe. Tevens is er een Apexi air intake gemonteerd wat voor een leuk geluid zorgt.
Al dit heeft er natuurlijk wel voor gezorgd dat ik nu op zoek mag gaan naar een FCD en een boostcontroller want meer dan halfgas resulteert in een fuel-cut.
Wouter en Harm dik bedankt !!
Minder vlekkeloos ging het vervangen van mijn OEM downpipe..
Die kunnen best goed vast zitten. Het kan zelfs zo erg zijn dat men er een kleine 7 uurtjes over doet om de hele zooi los te krijgen.
Gistermorgen zijn we (Wouter, Harm en ik) aan de auto begonnen. Het was de bedoeling om 'even' (...) de OEM downpipe te vervangen door een BERK coated downpipe en m'n uitlaat te vervangen voor een andere. Dat 'even' duurde dus wat langer dan gepland maar uiteindelijk is het wel gelukt. Graag zou ik Wouter en Harm dan ook willen bedanken voor hun hulp ; zonder hun was dit natuurlijk never-nooit-niet gelukt.. dan was ik nu nog bezig
De Kakimoto uitlaat is zonder silencer best wel erg luid.. hehe. Tevens is er een Apexi air intake gemonteerd wat voor een leuk geluid zorgt.
Al dit heeft er natuurlijk wel voor gezorgd dat ik nu op zoek mag gaan naar een FCD en een boostcontroller want meer dan halfgas resulteert in een fuel-cut.
Wouter en Harm dik bedankt !!
Haha downpipe kan een klote werkje zijn he!! Dacht zelf deze binnen een paar uurtjes te vervangen werd helaas ook wat langer....maar scheelt best veel, vond het zeker de moeite waard!
Heb nog een HKS fcd liggen voor je paar tientjes ben je de man!
Verder klaar voor de TA??
pm maar bij intresse
Heb nog een HKS fcd liggen voor je paar tientjes ben je de man!
Verder klaar voor de TA??
pm maar bij intresse
- Eeuwige twijfelaar
Nou heb nog wel wat karweitjes te doen voor 27 Maart..
-4punts gordel monteren (moet, verplicht voor Time Attack)
-brandblusser monteren (moet, verplicht voor Time Attack)
-olie verversen (moet)
-FCD & Boostcontroller (moet)
-stuurtje wisselen
-remleidingen wisselen & remvloeistof vervangen (twijfel of dat nog lukt)
-stoelrails aanpassen voor Bride stoel (twijfel of dat nog lukt)
Hoeft dus niet allemaal klaar te zijn voor 27 Maart..maar al met al nog werk zat.
-4punts gordel monteren (moet, verplicht voor Time Attack)
-olie verversen (moet)
-stuurtje wisselen
Hoeft dus niet allemaal klaar te zijn voor 27 Maart..maar al met al nog werk zat.
- Eeuwige twijfelaar
Lijstje is weer wat korter..

Morgen de brandblusser monteren en dan ga ik proberen het stuurtje te wisselen. Volgende week de Gizzmo boostcontroller en een STACK boostgauge monteren.. en dan hoop ik toch eens klaar te zijn..
Voorlopig
Vandaag samen met Wouter de gordels gemonteerd, olie vervangen en de remmetjes ontlucht. De gordels zitten super, een hele verbetering.Eeuwige twijfelaar wrote:Nou heb nog wel wat karweitjes te doen voor 27 Maart..
-stuurtje wisselen

Morgen de brandblusser monteren en dan ga ik proberen het stuurtje te wisselen. Volgende week de Gizzmo boostcontroller en een STACK boostgauge monteren.. en dan hoop ik toch eens klaar te zijn..
Voorlopig
- Eeuwige twijfelaar
Lol.. nou..eerst maar eens deze dingen afwerken.
Dan spaarpotje bijvullen..dan zal de benzinepomp vervangen moeten worden, samen met de intercooler. Dan vind ik het wel weer goed geweest met motorische aanpassingen.. Deze zomer ermee knallen en alstie heel blijft dan hoop ik aankomende winter eens wat aandacht aan de carrosserie te kunnen besteden.
Dan spaarpotje bijvullen..dan zal de benzinepomp vervangen moeten worden, samen met de intercooler. Dan vind ik het wel weer goed geweest met motorische aanpassingen.. Deze zomer ermee knallen en alstie heel blijft dan hoop ik aankomende winter eens wat aandacht aan de carrosserie te kunnen besteden.
- Eeuwige twijfelaar
Het resultaat van vandaag :

Nog een fotootje van de gordels :

Nog een fotootje van de gordels :

- Eeuwige twijfelaar
Hahaha.. mja ik heb dus nog een Bride stoel die erin moet, maar dat duurt nog even. Stoffen bijrijderstoel blijft in ieder geval.
- masterpivo
Gordels zullen zeker functioneel goed zijn!
En dat er dan een andere bijrijdersstoel in zit maakt niks uit joh, daar hoef je toch niet op te zitten