Project MR2 VZW20.

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Green Goblin wrote:Ik voorspel je dat de mr2 volgend jaar voornamelijk stil gaat staan Marco.

Al heel simpel, je doet de garagedeur open en pakt de s2k.

Voor de mr2 moet je naar de oude stalling (dus eerst een stuk rijden), dan blijkt dat je de druppellader vergeten bent, je pakt hem en de rem zit weer vast, of je rijdt naar je stalling en bent de sleutel van de mr2 vergeten...;D

Het zal misschien even duren, maar uiteindelijk gaat hij er uit. We kijken over een jaar wel weer....;)

Dat stil staan, verwacht ik wel inderdaad. Meer nu voor de binnenlandse ritjes (clubritten enzo).

We moeten zowiezo toch die kant op om de hondjes weg te brengen, dus dat is dan makkelijk ruilen. Druppellader zit er op (moet nu dus er nog eentje hebben) en de sleutel hangt ter plaatse natuurlijk.

Voorlopig is het een tijdelijke oplossing (tot het voorjaar/na de schorsing), afbraak zit er nog steeds aan te komen.

Misschien op langere termijn of misschien juist niet (nu alweer 11 jaar, dus op een gegeven moment neem je niet zo snel meer afscheid), ligt ook aan het alles zich ontwikkelen zal.

Green Goblin wrote:Zet direct bij Joshma neer, kan hij die klusjes eens afmaken.

Kan pas in februari, maar dat zal nog wat later moeten worden i.v.m. de schorsing (mits ik de APK er de komende weken op kan krijgen :-/ ).

frankie-turbo wrote:jah idd klopt.. a15.. hihi.. nee niet gezien die rode.. ik reed precies achter je voordat je de a29 op ging. dus denk dat die rode weer achter mij reed. ik zat in een witte scania met blauwe strepen.. en veel lampen.. ik wist het niet zeker anders had ik me even hoorbaar gemaakt..

Kan ik me voorstellen, het is snel gegaan. Eigenlijk zou ik vanmiddag pas gaan kijken, heb het afgelopen maandagavond gedaan (was mooi weer en de voorspellingen waren niet zo betrouwbaar voor de rest van de week).

Toen een paar dagen onderhandelen en voor de vrijdag afgesproken voor de final check en proefrit en als alles o.k. was gelijk de overdracht (geen risico, stond buiten op de oprit helaas).

Nu is deze kleur wel erg herkenbaar, een grijze zou anders geweest zijn.;D

Edje Turbo wrote:hele mooie auto en een hele mooi kleur! Grijs S2000 is ook mooi maar een S2000 mag wat mij betreft een flits kleur hebben..blauw of geel.

Doe de MR2 niet te kort, even de puntjes op de I en hij is net zo betrouwbaar als de Honda. Dat je de Honda makkelijker rijdt en sneller zal pakken bij mooi weer lijkt me wel...nu nog een compressor erop en klaar.8)

Dat komt wel goed.

En geen compressor of turbokit (gedoe meer) voor mij (hooguit kleinigheden als filtertje, Eibach of uitlaat), is ook funest voor het unieke karakter naar mijn idee.
mr2PUNTfreak wrote:Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Marco.

Thanks. Best lang zitten dubben en aangezien we (na een paar jaar veel te veel werken, bijna dubbele uren) meer ontspanritjes willen doen, zeker gezien het feit dat er om ons heen de laatste jaren veel dingen gebeurd zijn, ga je toch anders denken.

Misschien een midlifecrisis? Wie zal het zeggen.;D
MarcoTwo
Wat me opvalt dat nog niet langsgekomen is:

"Wat een puinzooi in die garage, tijd om op te ruimen?"

"Ik zie geen luxe kentekenplaten"

Oh ja, als je een MR2 en een S2000 laat paren, wat krijg je dan?

Een MR-S.:P
Green Goblin
Type MR2: AW11
MarcoTwo wrote:Wat me opvalt dat nog niet langsgekomen is:

"Wat een puinzooi in die garage, tijd om op te ruimen?"
Had het het wel gezien, maar als je zo weinig ruimte hebt, moet je wel wat stapelen he...;D

"Ik zie geen luxe kentekenplaten"

Nu je het zegt.....blijkt dus dat je echt de ENIGE bent die op die dingen let Marco...(ik verwacht wel dat dat de eerste mod is...)

Oh ja, als je een MR2 en een S2000 laat paren, wat krijg je dan?

Een MR-S.:P
Dus het kan nog goedkomen bij je volgende midlife-crisis...
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Mooie wagen, ze zijn ook lekker rap.
Kun je wel wennen aan dat SFI interieur?

Had je geen 350z op je zoeklijst staan
Green Goblin
Sfi ?
krijger
science fiction :P
Sjerief
;)
frankie-turbo
een mr2000... een maffe belg dus...
MarcoTwo
Green Goblin wrote:Had het het wel gezien, maar als je zo weinig ruimte hebt, moet je wel wat stapelen he...;D

Nu je het zegt.....blijkt dus dat je echt de ENIGE bent die op die dingen let Marco...(ik verwacht wel dat dat de eerste mod is...)

Dus het kan nog goedkomen bij je volgende midlife-crisis...

De eerste mod had ik in juli/augustus al besteld via een groupbuy: de RVS dorpelbeschermers (nou ja, meer de dwarsbalken voor de stoelen).

Maar die kentekenplaten komen er zeker aan (tijdens de winterstop is het handigste, want deze moeten er eerst af om in te leveren).

Er zal verder niet zo veel veranderen (een soort van luxe binnenbekleding in de softtop zit er al in, heeft volgens mij niemand verder, is voor mij niet zo spannend, maar zit er in): K&N luchtfilter, misschien andere uitlaat (als de Invidia Q300 niet té luid is, de originele oogt namelijk top en klinkt niet onredelijk), gaas voor de koelers, misschien setje Eibach veren t.z.t. en in de verre toekomst misschien een setje OZ's (de originele zijn niet 100% gaaf) als de net nieuwe Potenza's wat minder worden.

Geen spannende investeringen dus, wel inmiddels al een paar mooie 1/18 modellen, wat brochures, T-shirts met de juiste kleur afbeelding zijn onderweg, etc.

Relatief kleinigheden dus die leuk zijn om erbij te hebben.

Oh ja, een originele S2000 pyama (kosten wel de hoofdprijs licht gebruikt, gistermiddag 'gewonnen') in het blauw voor de winter.:)

Dé reden dat de MR-S is afgevallen is (naast het gebrek aan behoorlijke vakantie bagageruimte) het technische verhaal hoe dat nu op de langere termijn blijft gaan.

Sjerief wrote:Mooie wagen, ze zijn ook lekker rap.
Kun je wel wennen aan dat SFI interieur?

Had je geen 350z op je zoeklijst staan

SFI nu wel, 3 jaar geleden niet. Het is ook een stukje F1 zeg maar en sinds 2004 is het wat overzichtelijker dan daarvoor (minder SFI).

350Z Roadster blijft naar mijn idee geen gezicht (de coupé wel, maar die hoef ik niet), rijdt wel lekker en het geluid... jummie (in 2003 toen eentje wat 'losser' gereden :) ). Qua uiterlijk niet zo tijdloos, hoogt nu eigenlijk toch wat verouderd.

S2000, MX-5 en MR2 zijn toch wat tijdlozer (klassieke lijnen die het altijd goed blijven doen).
Ewoud
Congratz!

Nu naast die luxe kentekenplaten ook maar meteen een spoilersetje voor rondom en een paar mooie 19" wielen scoren, dan word het nog wel wat met die S2000 ;)
Sjerief
MarcoTwo wrote: Dé reden dat de MR-S is afgevallen is (naast het gebrek aan behoorlijke vakantie bagageruimte) het technische verhaal hoe dat nu op de langere termijn blijft gaan.

Zit ook wel deels tussen de oren, er rijden zoveel w3's in NL waar je nix van hoort..
Degene die wat ondervinden posten het hier, en gelijk hebben ze.
In verhouding valt t wel mee denk ik.
MarcoTwo wrote: 350Z Roadster blijft naar mijn idee geen gezicht (de coupé wel, maar die hoef ik niet), rijdt wel lekker en het geluid... jummie (in 2003 toen eentje wat 'losser' gereden :) ). Qua uiterlijk niet zo tijdloos, hoogt nu eigenlijk toch wat verouderd.

S2000, MX-5 en MR2 zijn toch wat tijdlozer (klassieke lijnen die het altijd goed blijven doen).

De MX5??? Dames cabrio dat ding heb ik echt nooit wat aan gevonden, het laatste model was eindelijk iets om aan te zien maar de voorgangers :'(
De S2000 is idd een stoer model, de 350z vind ik stukken sportiever ogen, zeker de roadster die is echt puik.:D
Van binnen is ie ook very nice.
De S2000 is wel een goed alternatief, nu nog een NSX'je voor erbij?
MarcoTwo
Een paar weken geleden nog even in een MX-5 20th. Anniversary (een 2.0 GT/M hadden ze niet staan) gepast... snel weer weggelopen.

1. Past absoluut van geen kant (begin 2007 leek het beter te passen qua hoogte).
2. Wat een ballentent daar in Barendrecht.

Jolanda vond er overigens niets aan, maar ik wilde hem toch meenemen, want voor het zelfde geld koop je een verse MX.

NSX past ook niet.
Demo
de Miata.. of MX-5 is een vrouwenauto.

Daar mogen echt alleen homo's en kappers in rondrijden.
Green Goblin
De sw20 wordt ook kappersauto genoemd.
MarcoTwo
Demo wrote:de Miata.. of MX-5 is een vrouwenauto.

Daar mogen echt alleen homo's en kappers in rondrijden.

De NB wel (sorry René :P ), toevallig zaterdag twee stuks op de kiek gezet en beiden waren van een vrouw.

MR2 2.0 is een mannenauto, want geen ABS, geen stuurbekrachtiging en geen lieve oogjes.:lach: :lach:

Wat me overigens opvalt: op één na zit er geen enkele vrouwspersoon op het S2000 forum en die ene... woont hier.;D
Eeuwige twijfelaar
Ik lees een hoop cognitieve dissonantie hier.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst ;D

Demo
MarcoTwo wrote:De NB wel (sorry René :P ), toevallig zaterdag twee stuks op de kiek gezet en beiden waren van een vrouw.

MR2 2.0 is een mannenauto, want geen ABS, geen stuurbekrachtiging en geen lieve oogjes.:lach: :lach:

Wat me overigens opvalt: op één na zit er geen enkele vrouwspersoon op het S2000 forum en die ene... woont hier.;D

wel ABS, geen stuurbekrachtiging hier ;)

Op de kazerne rijdt ook zo'n persoon met een Miata..
Njah.. vind het echt een vrouwenauto. Rond, bijna geen vermogen, lieve uitstraling, cabrio...

do the math :mexico-smile:
MarcoTwo
Roadster (RWD), geen normale cabrio dus.
MarcoTwo
Bijna vergeten dat dit in augustus binnen kwam:

Per 1 september jl. bestaat MARO Taxaties officieel 5 jaar.:)

Image

De tijd gaat weer hard!
darkEVO
Gefeliciteerd Marco!
Post Reply