Blok vastgelopen..
Moderator: Pieten
Dat is het ook. Kijk een turbo blok heb je voor 3k. Maar je wilt toch het een en ander preventief vervangen " omdat het toch open ligt " . Telt allemaal op. Scoor gewoon een 3S-GE. Desnoods een 175 pk versie als je toch iets nieuwer wilt en hang die erin.
je hebt pb;)
- The Elementz
- Ik lul al aardig mee !
- Type MR2: AW11
Daar ben ik al overheenTimmo Wijker wrote:een Turbo komt best veel bij kijken, en is gewoon duurder in onderhoud. en als je dan toch turbo swapt, zou je dan niet gelijk even de BPU's meepakken?? als je dan toch bezig bent, en als je dan geen goedkope troep koopt zit je makkelijk aan de 5000 euro.
GreetZ
-
lars
Over de turbo's..
dit is alleen te realiseren zoals aangegeven wordt als je echt er zin in hebt en ook daadwerkelijk geld aan de auto uit wilt geven. En dan praten we echt over duizenden euro's. Ik heb zelf een crx turbo gemaakt en als je al niet ziet wat er bij komt kijken dan schrik je toch wel even.. Turbo is toch echt een verhaal apart, en ik zou een turbo blok zowiezo voor de revisie laten gaan. Ik zou persoonlijk zelf niet voor de turbo gaan meer, behalve als ik me ooit op mijn oude dagje verveel en vanaf 0 weer een motor ga opbouwen met alleen top top top spul.. anders heb je altijd gelul.
Mocht je zelf alles kunnen en VEEL tijd hebben dan kan je voor een turbo gaan. Gaaf je alles uit, neem dan lekker de Sw20 motor. Heb je verder geen gezeur meer en deze motoren lopen ook lekker.
Btw. vervang van tevoren zoveel mogelijk als de motor eruit is.. Anders kom je hier later wel van terug!
Groeten,
dit is alleen te realiseren zoals aangegeven wordt als je echt er zin in hebt en ook daadwerkelijk geld aan de auto uit wilt geven. En dan praten we echt over duizenden euro's. Ik heb zelf een crx turbo gemaakt en als je al niet ziet wat er bij komt kijken dan schrik je toch wel even.. Turbo is toch echt een verhaal apart, en ik zou een turbo blok zowiezo voor de revisie laten gaan. Ik zou persoonlijk zelf niet voor de turbo gaan meer, behalve als ik me ooit op mijn oude dagje verveel en vanaf 0 weer een motor ga opbouwen met alleen top top top spul.. anders heb je altijd gelul.
Mocht je zelf alles kunnen en VEEL tijd hebben dan kan je voor een turbo gaan. Gaaf je alles uit, neem dan lekker de Sw20 motor. Heb je verder geen gezeur meer en deze motoren lopen ook lekker.
Btw. vervang van tevoren zoveel mogelijk als de motor eruit is.. Anders kom je hier later wel van terug!
Groeten,
- Racewortel
- Ik lul al aardig mee !
Nogmaals bedankt voor de tips jongens!
Ik concludeer dat jullie toch gelijk hebben en ondanks dat ik nog zo graag een turbo blok wil ga ik toch gewoon weer voor een 3SGE.
Ik heb nog meer projecten waar ik aan werk, waaronder een Piaggio Zip SP 2001, Honda CR250 en een Dino 100cc Kart.
En ben daarnaast ook nog aan het sparen voor een Yamaha R1.
Heb dus weinig tijd en geld over om nog een project op mn nek te halen.
Hoe zit het met de 175pk versie? Past deze wel gewoon zonder extra werk?
Heb overigens een blok gevonden bij http://www.jdm-parts.nl.
Een 3SGE met 120.000 op de klok en 3 maanden garantie voor 500,-
Mijn maat wil hem inbouwen voor 500,- dus dan zou ik voor 1000,- klaar zijn..
Ik concludeer dat jullie toch gelijk hebben en ondanks dat ik nog zo graag een turbo blok wil ga ik toch gewoon weer voor een 3SGE.
Ik heb nog meer projecten waar ik aan werk, waaronder een Piaggio Zip SP 2001, Honda CR250 en een Dino 100cc Kart.
En ben daarnaast ook nog aan het sparen voor een Yamaha R1.
Heb dus weinig tijd en geld over om nog een project op mn nek te halen.
Hoe zit het met de 175pk versie? Past deze wel gewoon zonder extra werk?
Ik zeg.... doen!::)Mischadbs wrote:Nogmaals bedankt voor de tips jongens!
Ik zeg ook doen!
Hou het lekker bij een 3sge, deze kost voor een student (geen arme
) ook genoeg aan onderhoud als je een beetje pech hebt (spreek uit ervaring). Veel power komt wel als je een full-time baan hebt. Die R1 is ook wat goedkoper in onderhoud, op de achterbandjes na. 
Hou het lekker bij een 3sge, deze kost voor een student (geen arme
- Racewortel
- Ik lul al aardig mee !
Oke dat gaan we doen dan!
Heb dan nog wel een paar vraagjes..
Ga van de week het blok ophalen en neem aan dat ik verder nog wat extra spul zal moeten bestellen.
Zoals bijv. distributie-riem en wat is nog meer slim om te bestellen?
Heb een keer gehad dat mijn koppeling slipte dus nieuwe koppeling is mischien ook niet verkeerd..
En wil verder ook nog wel wat spul kopen om blokje beetje op te leuken zoals gekleurde kvs slangen, mischien open-luchtfilter enz.
Hebben jullie nog tips over wat ik allemaal moet bestellen en waar ik dit het beste kan doen?
Heb dan nog wel een paar vraagjes..
Ga van de week het blok ophalen en neem aan dat ik verder nog wat extra spul zal moeten bestellen.
Zoals bijv. distributie-riem en wat is nog meer slim om te bestellen?
Heb een keer gehad dat mijn koppeling slipte dus nieuwe koppeling is mischien ook niet verkeerd..
En wil verder ook nog wel wat spul kopen om blokje beetje op te leuken zoals gekleurde kvs slangen, mischien open-luchtfilter enz.
Hebben jullie nog tips over wat ik allemaal moet bestellen en waar ik dit het beste kan doen?
- Surferdude
Als je de riem gaat vervangen, neem ook meteen de spanrollen mee..
En hierzo kan je in igg de artikelnummers van het imitatie spul vinden
www.h-base.nl
Daar staat veel nipparts tussen
T is nooit verkeerd om alle vloeistoffen te verversen, en filters te vervangen.
De DB-riem en toebehoren, V-snaren. En als de boel toch los ligt is het misschien verstandig om ook de koppeling te vervangen (vergeet niet het druklager te vervangen)
Suc6
www.h-base.nl
Daar staat veel nipparts tussen
T is nooit verkeerd om alle vloeistoffen te verversen, en filters te vervangen.
De DB-riem en toebehoren, V-snaren. En als de boel toch los ligt is het misschien verstandig om ook de koppeling te vervangen (vergeet niet het druklager te vervangen)
Suc6
- mr2PUNTfreak
Idd. neem gewoon een complete koppelingsset, dus drukgroep, koppelingsplaat en druklager.
- Racewortel
- Ik lul al aardig mee !
Ga maar even een lijstje maken voor wat te bestellen:
-Distributieriem
-Spanrollen
-Blokolie
-Oliefilter
-Openair(welke?)
-V-snaar
-Koppelingsset(drukgroep,koppelingsplaat,druklager)
-Bougies
En waar koop ik het opleuk spul zoals gekleurde kvs slangen, open air systemen, mooie bougie kabels enz?
-Distributieriem
-Spanrollen
-Blokolie
-Oliefilter
-Openair(welke?)
-V-snaar
-Koppelingsset(drukgroep,koppelingsplaat,druklager)
-Bougies
En waar koop ik het opleuk spul zoals gekleurde kvs slangen, open air systemen, mooie bougie kabels enz?
-
Blackcorolla
- Ik lul al aardig mee !
-brandstoffilter
-waterpomp
autostyle verkoop samco slangen (gekleurde kv slangen).
h-base staat ook k&n openlucht filter in
bougie kabels zou ik origineel houden
mvg bas
-waterpomp
autostyle verkoop samco slangen (gekleurde kv slangen).
h-base staat ook k&n openlucht filter in
bougie kabels zou ik origineel houden
mvg bas
-
lars
Revie bedrijven...
En ik zou zeker de waterpomp vervangen, deze krijg je er later niet meer uit. Dit geld ook voor de koppeling en zeker een nieuw druklager en laat je door niemand vertellen dat de oude wel goed is, Gewoon vervangen!
Bougies e.d. kan later allemaal makkelijk, maar je krijgt spijt als je de moeilijke dingen nu overslaat en het later wel weer mag gaan doen!
Groeten,
En ik zou zeker de waterpomp vervangen, deze krijg je er later niet meer uit. Dit geld ook voor de koppeling en zeker een nieuw druklager en laat je door niemand vertellen dat de oude wel goed is, Gewoon vervangen!
Bougies e.d. kan later allemaal makkelijk, maar je krijgt spijt als je de moeilijke dingen nu overslaat en het later wel weer mag gaan doen!
Groeten,