remcilinder terugmonteren na revisie

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

frankie-turbo
Type MR2: AW11
je hebt dan geen koudstart.. kan zijn dat je koud start blijft hangen,, ik dat geval even dat gele kastje eraf halen en goed schoon maken van binnen..
arno
Zere vingers van het typen..
Er schiet mij nu ook net wat te binnen. Ik heb volgens mij de lambda stekker losgehad, ik weet nu niet of die wel opnieuw ingeplugt hebt. Mischien wel effe handig om te checken van het weekend
arno
Lambda sensor zit netjes verbonden, ik hoor rechtsachter met een koude motor ook een beetje snerperend geluid bij 3000 3500 toeren. Net of er ijzer op flink snel klappert achter elkaar
arno
Ik heb vandaag alles gecheckt van de motor bougies ontsteking throttle position sensor, gasklephuis gereinigt. bartest op de cilinders. Distributie lijkt het mij gewoon niet te zijn. De auto houd in als ik het gaspedaal op een positiehoud, bij zo'n 3000 toeren blijft het economie lampje branden en het groene lampje. Als ik het gas loslaat en opnieuw intrap is het weg, als ik maar voor de 3000 toeren kom daarna is het over. Begin het een beetje op te geven met dit hok
arno
Nou mensen auto is in iedergeval goedgekeurd. Ijzer gerammel komt van de motorklep achter, die rammelt bij bepaalt aantal toeren. Ik heb nu een tijdje gereden zonder koudestart sensor, iedergeval de stekker eruit. Inhouden blijft tot 3000 toeren met en zonder de stekker in de koudestart sensor, toerenteller begint nu ook te dansen van de auto, met warme motor.
de toeren van de motor dus ook niet alleen de toerenteller, tussen de 1000 en 2000 toeren als ik stilsta. Ik laat de auto deze week maar effe uitlezen bij de dealer.
darkEVO
Kun je dan niet de diagnose stekker verbinden en de codes hier vermelden? Scheelt je weer geld...
bernhards
meet even hoeveel stroom je dynamo geeft en vervang hem anders.
dit probleem had ik ook ooit eens.
het geluid dat je rechts achter hoorde is waarschijnlijk ook je dynamo.

ben ik dan de enige die dit probleem wel eens is tegen gekomen?

na dynamo vervangen was ik van al de symptomen af die jij ook beschrijft.
mvg
chris
arno
okey, dankjewel. Heb er gister wel net een nieuwe accu ingezet omdat de startmotor zwaarder rond draaide. Daar heeft de auto nu nog last van, kan goed wezen ja dat de dynamo af is. Vooral omdat de accu volgens mij dan slecht laat.
Welke waardes moet ik meten op de plus pole?
arno
ik laat de afspraak wel doorgaan morgen bij de dealer. Heb die al zovaak afgezet, terwijl ik altijd netjes behandeld word.
arno
Net terug van de dealer, ze kregen een foutcode bij de lambda sensor.
Kosten me net aan 15 euro, terwijl er net een andere inzit. Wel een gebruikte, niet goed dus.
arno
Goedendag, auto gister laten fixen bij de dealer nieuwe lambda erin.
Hij rijd weer perfect, al die vage problemen zijn over. Rijd weer heerlijk
Post Reply