oke thanks kerel! relaxt deze hulp.
en wat voor versterker raad je aan, naast dat hij 4 kanaals moet zijn.
ik denk dat ik niet veel verstand heb van deze zaken.
speaker afmetingen oem Sw20
Moderator: Pieten
klikje doen kijk eens wat in je budget valt: En dan merken als Pioneer, Kicker, Alpine, Fusion, JBL, Polk... etc
en als je iets leuks ziet, post het ff!
waar je trouwens op moet letten is het vermogen dat hij geeft(watt) en dan ook op wat voor weerstand speakers (ohm). bijvoorbeeld 400 watt 4x 100 (4ohm) dan geeft hij dus 4x een signaal van 100 watt af, op een speaker van 4 ohm.
dat is wel belangrijk want die ohm waarde moet overeen komen met je speakers, en ik zou wel dus het compo setje en de speakers voor achterin op dezelfde waarde nemen (ikzelf heb 4 ohm dacht ik!)
en als je iets leuks ziet, post het ff!
waar je trouwens op moet letten is het vermogen dat hij geeft(watt) en dan ook op wat voor weerstand speakers (ohm). bijvoorbeeld 400 watt 4x 100 (4ohm) dan geeft hij dus 4x een signaal van 100 watt af, op een speaker van 4 ohm.
dat is wel belangrijk want die ohm waarde moet overeen komen met je speakers, en ik zou wel dus het compo setje en de speakers voor achterin op dezelfde waarde nemen (ikzelf heb 4 ohm dacht ik!)
Ik zit zelf naar deze versterker te kijken:
http://www.rondevries.nl/index.php?page ... bgroep=139
Deze kan of 4x120W (4Ohm) aansturen of 2x 300W (4Ohm) aan piek vermogen aansturen.
Als composet zit ik zelf aan deze:
http://www.rondevries.nl/index.php?page ... bgroep=128
te denken.
Zal geen knal verhaal worden maar gewoon op hoge volumes nog goed zuiver. Puur omdat ik eerst motorisch+exterieur af wil hebben voordat er een top of the line compo in komt.
http://www.rondevries.nl/index.php?page ... bgroep=139
Deze kan of 4x120W (4Ohm) aansturen of 2x 300W (4Ohm) aan piek vermogen aansturen.
Als composet zit ik zelf aan deze:
http://www.rondevries.nl/index.php?page ... bgroep=128
te denken.
Zal geen knal verhaal worden maar gewoon op hoge volumes nog goed zuiver. Puur omdat ik eerst motorisch+exterieur af wil hebben voordat er een top of the line compo in komt.
-
Demo
lijkt me prima, en bas ik denk er precies hetzelfde zoals jij 
als headunit komt er w.s nu een 7" touchscreen..dat is toch wel erg leuk.
kan mijn dinnetje stilhouden met films tijdens het rijden
als headunit komt er w.s nu een 7" touchscreen..dat is toch wel erg leuk.
kan mijn dinnetje stilhouden met films tijdens het rijden
-
Demo
het is qua head unit helaas geen bekend merk geworden 

maar wel een mooie, waar ik mee dvd kan kijken, tv kan kijken, achteruit rijd camera op kan zien, inclusief een 3d/2d gps systeem plus Ipod en 2x MicroSD en USB aansluiting.. vind ik toch wel erg leuk
en qua versterker 4x60watt @ 2ohm / 4x80watt @ 4ohm niet voldoende?
of moet ik voor de mr2 echt een 100wat rms per kanaal hebben?

maar wel een mooie, waar ik mee dvd kan kijken, tv kan kijken, achteruit rijd camera op kan zien, inclusief een 3d/2d gps systeem plus Ipod en 2x MicroSD en USB aansluiting.. vind ik toch wel erg leuk
je Headunit leverd 4x 45 Watt,Demo wrote:het is qua head unit helaas geen bekend merk geworden
[pics]
is voldoende als je niet heel hard gaat... ga je echt hard muziek willen draaien (zodat je goed doof wordt) heb je wel een betere versterker nodig ja!
-
Demo
ik vroeg toch ook of de versterker die ik erbij wil kopen genoeg is 
zoals ik zei
4x60rmswatt @ 2ohm / 4x80rmswatt @ 4ohm niet voldoende?
zoals ik zei
4x60rmswatt @ 2ohm / 4x80rmswatt @ 4ohm niet voldoende?
-
Demo
het gaat om deze namelijk 
JBL GT5-A604E 4-channel car stereo amp amplifier NEW
640Watts Power. Switchable 4/3/2-channel
JBL GT5-A604E 4-channel car stereo amp amplifier NEW
640Watts Power. Switchable 4/3/2-channel
-
Demo
het het genoeg voor de Mr2? Ik moet dus dan 4ohm hebben toch? dat is maar 60 watt RMS.
afdoende?
en qua speakers.. 1 comp setje voor in de deuren elk.. en dan nog kiezen of ik de speaker ruimte pak achter de stoelen, of in die kistjes. Moeten in ieder geval speakers zijn die een beetje bass geven. Wat raden jullie aan? en welke speakers daarbij
afdoende?
en qua speakers.. 1 comp setje voor in de deuren elk.. en dan nog kiezen of ik de speaker ruimte pak achter de stoelen, of in die kistjes. Moeten in ieder geval speakers zijn die een beetje bass geven. Wat raden jullie aan? en welke speakers daarbij
bekijk even het bereik van de speakers, en waren het ovale die achterin werden gemonteerd of niet?Demo wrote:het het genoeg voor de Mr2? Ik moet dus dan 4ohm hebben toch? dat is maar 60 watt RMS.
afdoende?
dit kan voor, 4 ohm 150W piek~ 50WattRMS
voor de achterste moet je dan even hier in rondkijken
-
Demo
het bereik ? je bedoelt de weerstand of vermogen?
ik ga iig voor 4 ohm omdat dit betere kwaliteit zou betekenen toch?
en wat betreft de achterste speakers..dit zijn inderdaad ovalen..
welke afmeting hebben die bij de mr2 sw20?
ik vind die namelijk niet op die site
ik ga iig voor 4 ohm omdat dit betere kwaliteit zou betekenen toch?
en wat betreft de achterste speakers..dit zijn inderdaad ovalen..
welke afmeting hebben die bij de mr2 sw20?
ik vind die namelijk niet op die site
bereik in Hz => de tonen die hij kan... nja je hebt gewoon een fullrange speaker die mid/low en hoge tonen kan produceren, maar bij een compo set heb je een tweeter(hoge tonen) en een speaker voor mid en lage tonen...
ik weet niet welke afmetingen er in de SW horen, achterin...
ik weet niet welke afmetingen er in de SW horen, achterin...
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: SW20/21/22
heb je toevallig ook een how to over die bitumen matten in de deuren? Zoals waar te koop en waar te plaatsen?