Boring: 87,5mm
slag: 83mm
cilindervolume: 499.1cc
CR: 10.5
geeft een verbrandingskamer van 47.53cc
als je de zuiger 1mm lager gaat leggen:
(pi/4*8.75²)*0.1=6.01cc
verbrandingskamer wordt dus 53.54cc
CR wordt:
CR=499.1/53.54=9.32
Dat is de theorie, het kan zijn dat de stock CR van 10.5 welke toyota opgeeft niet precies is. Het kan dus een paar tienden afwijken.
1mz-fe
Moderator: Pieten
- frankie-turbo
- Type MR2: AW11
Je moet er dus wel een turbo opzetten anders ben je nog trager als een 3sge..
Als hij al wil lopen met die cr op stock ecu
Als hij al wil lopen met die cr op stock ecu
klopt,
dit is ook meer een goedkope oplossing voor als je over de 300pk wilt gaan turbo/superchargen.
maar ik zal binnenkort mijn eigen 3mz-fe swap topic eens openen, hoef ik niet andermans project vol te spammen met mijn ideeën.
dit is ook meer een goedkope oplossing voor als je over de 300pk wilt gaan turbo/superchargen.
maar ik zal binnenkort mijn eigen 3mz-fe swap topic eens openen, hoef ik niet andermans project vol te spammen met mijn ideeën.
Ajah, houdt het toch gezellig 
Is het niet zo dat als je hem boost dat de CR weer omhoog gaat en de ECU het niet door heeft/ bij kan regelen? (ik heb maar minimale verstand van turbo's)
Stock ecu kan tot 6 psi verschil bijregelen.
Is het niet zo dat als je hem boost dat de CR weer omhoog gaat en de ECU het niet door heeft/ bij kan regelen? (ik heb maar minimale verstand van turbo's)
Stock ecu kan tot 6 psi verschil bijregelen.
Nou Heb mijn deksels terug. Alleen eentje moet helaas over.... Het alutape bleek plastic te zijn en is in mijn lak gesmolten/ coating hechte niet goed aan de randen, en er kwam teveel verontreiniging naar boven waardoor er kleine puntjes onstonden. Dus had die klep waarschijnlijk toch moeten stralen of op zijn minst even een keer moeten verhitten in de oven voor dat de laklaag werd aangebracht. Die gaat dus over een poosje over.
%20%20Uploaded%20with%20ImageShack.us][URL=http://imageshack.us/photo/my-images/121/1002772p.jpg/]
[/URL]
Helaas was ik ff te lomp met een plaatje verwijderen en heb ik er al weer een klein krasje in gemaakt
%20%20Uploaded%20with%20ImageShack.us][URL=http://imageshack.us/photo/my-images/121/1002772p.jpg/]
[/URL]Helaas was ik ff te lomp met een plaatje verwijderen en heb ik er al weer een klein krasje in gemaakt
-
decipherer
- Zere vingers van het typen..
-
decipherer
- Zere vingers van het typen..
Hij heeft prijzen gepost en ik denk niet dat je snel een goedkopere set zuigers/drijfstangen zal vinden. Als je echt vermogen uit die 1MZ wil gaan halen zou ik zeggen, grijp je kans 
Ik weet het nog niet deci, denk dat ze zo weg zijn... en een TRD S/C zou een goedkopere optie zijn.... zou sowieso ff de diameter moeten meten. volgens toyota kun je een 1mz blok niet opboren.
(heb al een klok liggen)
(heb al een klok liggen)
Mijn nieuwe aanwist, met wat kluswerk, overgenomen van Masacur.
Een plus, ik kwam er al snel achter dat ie ook ABS had, iets wat Masacur niet wist.

Todo list:
- Nieuwe deur scharnieren links
- nieuwe voorbanden
- Uitlijnen
- Nieuwe centreerringen
- Nieuwe shock rechtsvoor (ziet er beetje nat uit)
- Electrische ramen maken (zijn er maandag opeens mee opgehouden, zekering is nog heel)
- Re-wire-en startonderbreker/alarm (niet helemaal optimaal geinstaleerd)
- Nieuwe accu (was slecht, al gedaan, 70Ah ready for 1mz)
- dubbeldinradio aanschaffen en Antenne aansluiten/ repareren.
- Bumper, zijschermen voor, achterklep en spoiler her-monteren. zijn schots en scheef terug gezet en hebben daarom allemaal kleine lak beschadigingen (door open en dicht gaan delen)
- Koplamp links voor vervangen (hoe is die door de APK gekomen)
- Gescheurde deel Dash-vervangen/ repareren en overplakken met carbonfolie.
- Airco/verwarmings bediening opnieuw aansluiten. (midden blowers doen het niet in alle standen)
- Targa rubbers vullen met Coaxkabel.
- Compressie meten.
- Goed uitpoetsen, er zit in elke hoek en kier poets/ commandant
- Krik en gereedschapssetje aanschaffen en het juiste boekje erbij. (missen, en verkeerde boekje)
- Sleepy-eyes programeren/inbouwen
De airco is ook leeg maar die zou toch leeg gaan bij de swap.
realistische Wensen
- Andere achterlichten
- overspuiten achter spoiler en aanpakken kleine lak beschadiging.
- TRD (imitatie) Kruis achter
- Gen2 of 3 bak voor aan mijn 1mz voor de 'final drive MOD'
- ZZW30 LSD voor in de S54 bak.
- 94-er Achterbrug
- 93er remmen (gelukt)
Wanneer al het bovenste is gedaan.
- Greddy skirts.
- Toms rear bumper
- 6pod Bigbrakes
- S/C
- Chemisch ontlakken, verzinken en Re-paint met blanke lak. $$$$$$$
Een plus, ik kwam er al snel achter dat ie ook ABS had, iets wat Masacur niet wist.

Todo list:
- Nieuwe deur scharnieren links
- nieuwe voorbanden
- Uitlijnen
- Nieuwe centreerringen
- Nieuwe shock rechtsvoor (ziet er beetje nat uit)
- Electrische ramen maken (zijn er maandag opeens mee opgehouden, zekering is nog heel)
- Re-wire-en startonderbreker/alarm (niet helemaal optimaal geinstaleerd)
- Nieuwe accu (was slecht, al gedaan, 70Ah ready for 1mz)
- dubbeldinradio aanschaffen en Antenne aansluiten/ repareren.
- Bumper, zijschermen voor, achterklep en spoiler her-monteren. zijn schots en scheef terug gezet en hebben daarom allemaal kleine lak beschadigingen (door open en dicht gaan delen)
- Koplamp links voor vervangen (hoe is die door de APK gekomen)
- Gescheurde deel Dash-vervangen/ repareren en overplakken met carbonfolie.
- Airco/verwarmings bediening opnieuw aansluiten. (midden blowers doen het niet in alle standen)
- Targa rubbers vullen met Coaxkabel.
- Compressie meten.
- Goed uitpoetsen, er zit in elke hoek en kier poets/ commandant
- Krik en gereedschapssetje aanschaffen en het juiste boekje erbij. (missen, en verkeerde boekje)
- Sleepy-eyes programeren/inbouwen
De airco is ook leeg maar die zou toch leeg gaan bij de swap.
realistische Wensen
- Andere achterlichten
- overspuiten achter spoiler en aanpakken kleine lak beschadiging.
- TRD (imitatie) Kruis achter
- Gen2 of 3 bak voor aan mijn 1mz voor de 'final drive MOD'
- ZZW30 LSD voor in de S54 bak.
- 94-er Achterbrug
- 93er remmen (gelukt)
Wanneer al het bovenste is gedaan.
- Greddy skirts.
- Toms rear bumper
- 6pod Bigbrakes
- S/C
- Chemisch ontlakken, verzinken en Re-paint met blanke lak. $$$$$$$
Leuke wagen! nu dat blok weer in elkaar en vliege maar!
Heb gister toevallig de prijzen opgevraagd van de twee tandwielen voor de 0.73:1 vijfde versnelling mod
Waarschijnlijk nog goedkoper om ze in de vs te halen, kosten hier 330 euro voor de twee.
Heb je verder nog wat aan het blok gedaan? of gaan de aandachtspunten aan de mr nu voor?
Heb gister toevallig de prijzen opgevraagd van de twee tandwielen voor de 0.73:1 vijfde versnelling mod
Waarschijnlijk nog goedkoper om ze in de vs te halen, kosten hier 330 euro voor de twee.
Heb je verder nog wat aan het blok gedaan? of gaan de aandachtspunten aan de mr nu voor?
Resolve wrote:Leuke wagen! nu dat blok weer in elkaar en vliege maar!
Heb gister toevallig de prijzen opgevraagd van de twee tandwielen voor de 0.73:1 vijfde versnelling mod![]()
Ze zouden samen 180 pond kosten in engeland.
En een zzw30 LSD 250 pond excl. verzenden.
Heb wat gestraal. Eerst de voorbanden en uitlijning in orde krijgen, is wel zo veilig en rijdt een stuk netter.
verder de koplampen en de electrische ramen.
Ga proberen of ik 2 september de boel afgestraald kan krijgen en dan het mislukte deksel weer kan laten doen de week er op.
Poetsen zal ik binnenkort ook nog een keer doen, maar dat zou met een paar uurtjes weer helemaal netjes moeten zijn.
En de antenne repareren/ vervangen (zou dan een raam antenne o.i.d. worden)
Mijn Fidanza is nog steeds niet binnen, Ultrarev is zooooo langzaam. (maar wel goedkoop)
Als ik alle blok delen weer netjes gepoetst en afgelakt heb dan is het een kwestie van alle benodigde delen invitariseren en die afgaan.. en zodra alles er is een middag en avond afmonteren. Kan alleen de koppen er niet bij mij thuis opschroeven, dan krijg ik hem de schuur niet meer uit.
MitchMr2 wrote:Ziet er netjes uit, wat voor velgen zitten eronder? Staan nice!
Ze zijn 18 inch van PCW.
Moet alleen de J en ET waarde even uitzoeken... De veerschotels zitter er wel heeeeel erg dicht op.... met 225/35