Aankoop AW11

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

schriek
Ik lul al aardig mee !
ongeveer 117000 miles gelopen
1 duidelijke roestplek achter rechterachterwiel
flexibel stuk is lek
kom gerust een keer kijken in zaandam
tel = 0642744620

Image

Image

Image

Image
Youp
zo, zojuist even gereden met die zilvergrijze AW11

wat een geinig karretje :) het stuurt lekker en het stuurt goed, het ligt prima op de weg en het loopt lekker... de stoelen zitten goed en het hele ding voelt mooi uitgebalanceerd aan..

een paar minpuntjes echter..

-het bleek een amerikaans model dus hij had geen 118d km gelopen maar mijlen
-er zit een vervelende rammel in bij 3000-3500 toeren, ik gok het dynamolager maar het kan ook wat anders zijn
-de koppeling is versleten
-een gekke zoem in de boxen van de radio en dat leek op een storing in het electrisch circuit

pluspunten:

-geen roest of rottigheid
-zilvergrijs
-zeer net interieur

ik heb natuurlijk ook wat fototjes geknipt:

http://members.home.nl/youpclaessen/DSC00715.JPG
http://members.home.nl/youpclaessen/DSC00716.JPG
http://members.home.nl/youpclaessen/DSC00717.JPG
http://members.home.nl/youpclaessen/DSC00718.JPG
Youp
ik vond overigens de remmerij ook enorm tegenvallen... :(

misschien omdat ik een ander kaliber auto's gewend ben... maarja alles is aan te passen :)
Etter
reed gister avond nog bij de witte mr voor bij :) kom nooit in die buurt...en de mr viel me op....ben niet gaan kijken...had gezelschap mee :P
Gimmick
Leuke auto, die grijze. Wat vragen ze ervoor?
ROB-E
Type MR2: AW11
ziet er idd erg netjus uit op de foto.
tilma800
Zere vingers van het typen..
Youp wrote:ik vond overigens de remmerij ook enorm tegenvallen... :(

misschien omdat ik een ander kaliber auto's gewend ben... maarja alles is aan te passen :)
De remmerij van huidige auto's is wat gevoel betreft idd anders als de oudere auto's. Mijn standaard '91 remmen konden de wielen ook blokkeren, als ik geen abs had, maar met de huidige '94+ remmen gaat dat veel makkelijker :P

Voor de AW11 heeft het latere ('87+ ?)model al betere remmen, maar je schijnt er ook redelijk makkelijk GT4 remmen te kunnen monteren.
Dokter Rob
of je begint een seconde eerder met remmen.
win je ook een berg afstand mee...
Youp
Gimmick wrote:Leuke auto, die grijze. Wat vragen ze ervoor?
vraagprijs 3950 maar de koppeling blijkt versleten en de remschijven krom en die rammel dus rond de 3000-3500 maar voor die prijs (en misschien nog wel wat minder) word dat ook allemaal gemaakt als het goed is :)
Youp
tilma800 wrote:De remmerij van huidige auto's is wat gevoel betreft idd anders als de oudere auto's. Mijn standaard '91 remmen konden de wielen ook blokkeren, als ik geen abs had, maar met de huidige '94+ remmen gaat dat veel makkelijker :P

Voor de AW11 heeft het latere ('87+ ?)model al betere remmen, maar je schijnt er ook redelijk makkelijk GT4 remmen te kunnen monteren.
een van de upgrades word inderdaad hoogstwaarschijnlijk een setje andere remmen als ik tot de aankoop over ga.. andere klauwen met grotere schijven voor en achter een setje andere remblokjes.. dat in combinatie met een grotere hoofdremcilinder moet wel voldoende zijn...
Youp
Dokter Rob wrote:of je begint een seconde eerder met remmen.
win je ook een berg afstand mee...

dat is niet mijn ding... ik rem liever 3 seconden later ;)
Youp
hoe zit dat trouwens met die facelifts enzo? heeft iemand daar een paar mooie plaatjes van? ik heb gegoogled maar kan niks echt vinden... ik weet wel dat ze een kat gekregen hebben en betere remmetjes enzo maarja...

ik weet ook niet van welk bouwjaar die zilvergrijze is ;D
Ewoud
De zilvergrijze AW11 is van model 84-86.

Het facelift model (87-89) kun je herkennen aan de spitsere voorbumper en de iets grotere in kleur gespoten kunstof voorspoiler. Het interieur heeft een 2-din ipv 1-din vak voor de radio en de asbak zit niet voor de schakelpook maar ernaast aan de linkerkant. De handrem zit daardoor rechts van de schakelpook ipv links zoals bij model 84-86 ;)
aaso
ook 87+ is:
-ander luchtinlaat rooster zijkant
-luchtfilter verplaatst naar kofferbak
-wijziging ophanging achter
-andere velgen (druppel)
-introductie vernieuwde versnellingsbak (en andere motor types)
Dokter Rob
Youp wrote:dat is niet mijn ding... ik rem liever 3 seconden later ;)

in dat geval:

raam rechts open houden, links ook uiteraard

nog 4 seconden later beginnen met de remprocedure en combineren met een anker aan de linkerzijde naar buiten gooien en aan derechterzijde de parachute...

kijk, dit moet resultaat opleveren, scheelt dus weer 7 seconden...::)
Green Goblin
- antenne van dak naar achterspatbord
- kap over de radiateur
Youp
en in hoeverre maakt dat wat uit voor de onderdelenvoorziening... is er genoeg te krijgen voor een pre-facelift model?
Green Goblin
Als je er een pre-faceliftmodel bijkoopt voor onderdelen wel...

maar zonder gekheid, onderdelen is geen probleem, alleen aan de prijs natuurlijk. Ik geloof niet dat er meer 87+ modellen verkocht zijn als 86-.
Youp
Green Goblin wrote:Als je er een pre-faceliftmodel bijkoopt voor onderdelen wel...

maar zonder gekheid, onderdelen is geen probleem, alleen aan de prijs natuurlijk. Ik geloof niet dat er meer 87+ modellen verkocht zijn als 86-.
nee maar ik bedoel ook aftermarket nieuw spul enzo..

ik zie bijvoorbeeld vaak remsetjes staan voor 87+ of veerpoten 87+ etc.
Ewoud
Aftermarket maakt het ook niks uit ;)
Post Reply