die bumper is met de föhn niet meer te redden?
balen dude!
(Niet meer) Te koop rode AW11
Moderator: Pieten
- Surferdude
En je hebt het kenteken, handtekening op het schadeformulier? Of in ieder geval getuigen? Dan moet het te verhalen zijn. Dan is je conclusie "einde Celica" een beetje snel getrokken. Of denk je dat hij Total loss is?
Er is wel een schade formulier met handtekening. Maar vandaag even langs her herstel bedrijf geweest. Het scade bedrag komt op +/-€4000 ex btw. Dus in dit gaval ga je richting aanschaf bedrag en een klein beetje dag waarde. Kijk ik heb hem voor €6000.= gekocht.
- Surferdude
Dat zou dus een goed bericht zijn, dan wordt ie gewoon gerepareerd en zie je er "niks" meer van.
bond wrote:Er is wel een schade formulier met handtekening. Maar vandaag even langs her herstel bedrijf geweest. Het scade bedrag komt op +/-€4000 ex btw. Dus in dit gaval ga je richting aanschaf bedrag en een klein beetje dag waarde. Kijk ik heb hem voor €6000.= gekocht.
Dat gaat duimen worden. Stel als ze nu nog als vervangingswaarde (meestal gaat er nog wat van een 'te koopwaarde' (aktueel dus) af i.v.m. garantie/kortingsmogelijkheid e.d.) diezelfde 6 mille aanhouden en met de schade van 4.800 euro zit je op 80%.
Normaliter is het bij meer dan 2/3 van de vervangingswaarde aan schade, economisch totaalverlies. Daar zit je dus RUIM boven en dat alleen als ze de redelijk recente aanschafprijs zouden hanteren.
Als er geen taxatie bij zat, dan maar snel hoge (vergelijkbare) advertenties verzamelen.
- Surferdude
We duimen voor je!
Nou de celica gaat gemaakt worden dus hij blijft. Ik weet nog niet hele maal hoe het zit. Maar het gaat om €4000.= incl btw en dan blijft er wat rest waarde over. Dus voor dit bedrag mag het het schade bedrijf het maken. Dus vraag me nu niet hoe het zit dat hoor ik nog wel.
- Surferdude
Gefeliciteerd dan maar!
- mr2PUNTfreak
- Type MR2: AW11
Kijk dat zijn nog eens goede berichten
Zelfde ook al eens meegemaakt. Had de auto toen ook net 4 maanden.
Toen werd gelukkig het aankoopbedrag als waarde gehanteerd.
Zelfde ook al eens meegemaakt. Had de auto toen ook net 4 maanden.
Toen werd gelukkig het aankoopbedrag als waarde gehanteerd.
Nou vandaag de celica bij het schade bedrijf neer gezet. En als gedemonteerd voorkant en achterkant en linker zijde . En dinsdag even de achterklep op halen. Er wordt nog even gekeken of ze de achterkant kunnen uitdeuken zo niet dan gaat er een nieuw stuk in.
- Surferdude
En als je terug komt van vakantie is ie klaar...
Fijne vakantie en succes met wachten
Surferdude wrote:En als je terug komt van vakantie is ie klaar...
Nou hij is nog niet klaar
- Surferdude
Wel in dezelfde kleur mag ik hopen?
Zo zie je maar, elk nadeel hep su fordeel..
Zo zie je maar, elk nadeel hep su fordeel..