RDW laten keuren na motorswap?

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

frankie-turbo
Type MR2: AW11
ze zitten gewoon ijsjes te eten onder het afdak..
vakantie tijd is voorbij.. en onderbezetting hebben ze al als er een medewerken een kwartier op de wc zit
anneke_lm
Green Goblin wrote:Belachelijk ? Dus de keurmeester moet maar een beetje schatten hoeveel kilo aan frutsels en tjoening er op een auto gefrutseld is en dan maar een gewicht met de natte vinger opschrijven ?

Zo werkt het natuurlijk niet. De keurmeester heeft een (geijkte) weegbrug, en die geeft hem het gewicht.

Anders liet ik ook al mijn auto's even herkeuren en wogen ze allemaal 400 kilo...
Dan heb je er zeker een halve AW11 opstaan;D
anneke_lm
frankie-turbo wrote:ze zitten gewoon ijsjes te eten onder het afdak..
vakantie tijd is voorbij.. en onderbezetting hebben ze al als er een medewerken een kwartier op de wc zit
Een kwartier??? een half uur bedoel je;D ;D ;D ;D
frankie-turbo
anneke_lm wrote:Dan heb je er zeker een halve AW11 opstaan;D
die dingen zijn vaak zo erg verrot en weggeroest dat ze minderdaad 400kilo wegen :P
Green Goblin
Ik geloof dat als ze minder dan 400 kilo wegen, dat je ze dan als driewielig voertuig op kenteken kunt krijgen..en die mag je met een A-rijbewijs (motor) besturen...

Best handig als je B-rijbewijs weer eens ingevorderd is... ;D :P
frankie-turbo
oehhh die is onder de gordel :P

trouwens.. dat maakt niet uit want ze nemen je rijbewijs in het geheel in.. als je op een brommer 30km te hard rijdt en ze nemen je rijbewijs in mag je ook gelijk geen vrachtwagen meer rijden..

in alle andere EU landen is het wel zo dat je bij in beslagname alleen de betreffende catagorie niet meer mag besturen.. zoals het hoort..
anneke_lm
Green Goblin wrote:Ik geloof dat als ze minder dan 400 kilo wegen, dat je ze dan als driewielig voertuig op kenteken kunt krijgen..en die mag je met een A-rijbewijs (motor) besturen...

Best handig als je B-rijbewijs weer eens ingevorderd is... ;D :P
Dus jouw B rijbewijs is ingevorderd?
Dat word fietsen dus;D
Green Goblin
frankie-turbo wrote:oehhh die is onder de gordel :P

trouwens.. dat maakt niet uit want ze nemen je rijbewijs in het geheel in.. als je op een brommer 30km te hard rijdt en ze nemen je rijbewijs in mag je ook gelijk geen vrachtwagen meer rijden..

in alle andere EU landen is het wel zo dat je bij in beslagname alleen de betreffende catagorie niet meer mag besturen.. zoals het hoort..
Wist ik wel hoor...

Maar dan werkte mijn opmerking niet meer...:lach:
frankie-turbo
nog 2,5 week.. en dan zijn de wegen weer een stukje onveiliger :P
anneke_lm
frankie-turbo wrote:nog 2,5 week.. en dan zijn de wegen weer een stukje onveiliger :P
Je moet toch eens leren om te luisteren naar een MR2 liefhebster die het beste met je voor heeft.
Het zou zonde wezen als je weer voor de bijl gaat,dit gun ik je niet.:fryingpan:
;D ;D ;D ;D
frankie-turbo
mwa wat ik deed doe ik doorgaans ook nooit, ze stonden dit keer gewoon op de goede plaats en op de goede tijd.. net die ene keer dat je het wel doet.. en dan moet je 1 maand per 100 meter dat je te hard rijdt boeten.. ach, ik lig er niet meer wakker van.. als justitie denkt dat hier wat mee gewonnen hebben laat ik ze lekker in die waan..
anneke_lm
frankie-turbo wrote:mwa wat ik deed doe ik doorgaans ook nooit, ze stonden dit keer gewoon op de goede plaats en op de goede tijd.. net die ene keer dat je het wel doet.. en dan moet je 1 maand per 100 meter dat je te hard rijdt boeten.. ach, ik lig er niet meer wakker van.. als justitie denkt dat hier wat mee gewonnen hebben laat ik ze lekker in die waan..
Dus de wegen zijn weer veilig?,dan neem ik de koekepan weer terug:P
frankie-turbo
ja haha.. de kans is trouwens zoiezo wel klein dat je die hoeft te gebruiken.. ik kom niet zo vaak in jou richting..
anneke_lm
frankie-turbo wrote:ja haha.. de kans is trouwens zoiezo wel klein dat je die hoeft te gebruiken.. ik kom niet zo vaak in jou richting..
Nou heb ik net een nieuwe koekepan,kan ik hem niet uit proberen:(
Frank,rij voorzichtig ;)
anneke_lm
anneke_lm wrote:Zal morgen even aangeven dat het vermogen geen 149 kw is maar 180 kw ze waren nu gesloten wegens onderbezetting.
Nou ik heb gebeld over het vermogen ze erkennen geen japanse motoren,ik moest dan eerst maar bewijzen dat het een jap is.
Chassisnummer en papieren.
Dus een heel gedoe,met het gewicht zit het zo dat ook de reserve wiel erin moet dat zijn nieuwe wetten,dan moet nog mijn audio apparatuur eruit ,de spoilers rondom andere wielen,nou laat maar het is wel goed zo.
Anders heb ik straks een sloop auto:(
frankie-turbo
je bent afgescheept.. die erkennen ze wel.. ik heb zelf 2 auto's gehad met japanse 3sgte en beide gewoon netjes 180kw op het kenteken,
tevens heb ik al verschillende keren zelf aan kunnen geven wat het vermogen van de motor is.. ik kan zelfs 500kw laten registreren
bewijzen is makkelijk.. dat type motor wat jij hebt is er alleen in jap spec versie.. ze hebben je nu geregistreerd als zijnde een gen2 us-spec 3sgte.. omdat jou auto uit 93 komt.. en dat zijn rev2's... je motor komt uit 96-97-98..
zelfde motor als in een celica GT-four uit die bouwjaren..
ze hebben dus uit handigheid uit jou bouwjaar daar de 3sgte motor bij gezocht (us-spec 204pk).. ze zouden eens moeite moeten doen...

probleem is nu dat als je een ongeluk krijgt, en ze willen moeilijk doen, ze je motorvermogen gaan meten, als dit niet overeen komt trekt de verzekering zich terug, je moet dus gewoon eisen dat ze hun werk goed doen.

chassisnummer kan ik je geven van een gen3 turbo, papieren is onzin, sloopwagens worden in japan zonder papieren aangeleverd aan de sloop bedrijven, de papieren moet je daar inleveren bij de lokale RDW
flip
Type MR2: ZZW30
ik val hier ook maar eens even tussen....

Frank ik vermoed dat het probleem is dat Anneke een meisje is en dus niet serieus word genomen in haar verhaal... wat gewoon onterecht is uiteraard ma toch, hier gaan de meeste wel vanuit

en ik was nog veel erger geweest met de tank.... lege tank... en vol op de meter (aangezien ik iets hoorde over ze pakken gewicht van een halve tank)
frankie-turbo
Ja precies flip, gewoon even die tank meter manipuleren :p
En dan ook gewoon aangeven dat de tank vol zit en dat ze er dus 25 kilo af moeten tellen..
Probleem is inderdaad dat ze afgewimpeld word, zowel bij de rdw zelf als aan de telefoon..
flip
Type MR2: ZZW30
jah dat snap ik, ik had de moeite genomen het hele verhaal te lezen,

het nadeel is gewoon dat hun een vorm van macht hebben....

en om alles nou nog een keer te gaan keuren schiet ook niet op...

overigens vermeld ik even dat mijn turbo niet is omgekeurd vanwege de reden, de verzekering weet het, staat duidelijk vermeld op taxatie rapport dusjah

Laat je vriend anders eens bellen?
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
[quote="frankie-turbo"]je bent afgescheept.. die erkennen ze wel.. ik heb zelf 2 auto's gehad met japanse 3sgte en beide gewoon netjes 180kw op het kenteken,
tevens heb ik al verschillende keren zelf aan kunnen geven wat het vermogen van de motor is.. ik kan zelfs 500kw laten registreren
bewijzen is makkelijk.. /quote]

Klopt helemaal (tenminste eind 2010 uit eigen ervaring)! Als je bewijzen meeneemt, nemen ze het gewoon over. Ik heb toen met de V6 hogere waarden aangeleverd dan origineel (uiteindelijk nog te weinig, had zonder problemen inderdaad een stuk meer kunnen doen, maar je weet nooit of ze op basis van het motorvermogen weer iets met een kmprijs gaan doen) en dat is gewoon overgenomen.

Stelt echt niets voor.;D
Post Reply