Etter's Project

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Niet als je voor een Toms kit gaat, kijk maar eens op Carpron.com die gele van spoolin, beter 18ers pakken achter en 17 voor.

groeten

ps, ga nou maar voor Borderkit ;)
Dorifto Deuce
Etter wrote:scheelt wel 400 euro per wiel :P

Tsja.. Ik betaal graag wat meer voor kwaliteit.. En het feit dat ik gewoon dikke 3-delige wielen onder m'n MR2 heb.. ;)

Overigens komen de Rota's voor zover ik weet niet in 7,5 en 8,5 ET30, maar wel 7,5 en 8,5 ET35.
Etter
en wat is dan het verschil :) die et waardes en zo zeggen me nogsteeds geen drol :)

en voor 18" heb ik geen geld :P vooral de band niet die er omheengaat.
Dorifto Deuce
Met ET-waardes kan je berekenen hoever je wielen uitsteken of juist binnen je wielkasten vallen.. Hoe lager de ET, hoe verder ze naar buiten komen.. Geloof dat Dennis (Tilma800) wel wat leuke calculators daarvoor heeft. :P Vergelijk de dish van de Rota maar met mijn originele SSR;

Rota D2:
Image

SSR Professor SP1:
Image

Dish is cool..

Je ziet trouwens ook dat de gepolijste lip bij de SSR veel meer glimt.. ;)
Etter
om eerlijk te zijn vind ik de 1e mooier...alleen het glim gehalte van de lip is beter bij ssr :)
Dorifto Deuce
Hoe kan je nou een replica van een wiel mooier vinden dan het origineel..? :-/ :X
tilma800
Dorifto Deuce wrote:Hoe kan je nou een replica van een wiel mooier vinden dan het origineel..? :-/ :X
Het gaat niet altijd om het merkje.
Dorifto Deuce
Zeg ik dat dan? Ik vind het gewoon apart dat iemand een replica (wat per definitie al minder is dan het origineel) mooier kan vinden dan de echte versie..

Maar goed, ik heb dan ook gewoon een dure smaak.. ::)
Etter
de velgen zien er anders uit....als ze nou precies het zelfde zijn en je ziet kwaliteit verschil dan is het idd vreemd dat je replica mooier vind...
Dorifto Deuce
Nja, zet een Ferrari 355 naast een MR2 met 355 replica kit.. Zelfde idee.. ;)

In principe zijn de Rota's hetzelfde, want ze zijn erop gebaseerd, maar je ziet meteen dat het nep SSR zijn..

Moet er wel even bij zeggen dat de Rota D2's voor het geld echt een supergeil setje is.. Je vindt geen mooiere voor dat bedrag denk ik.
Green Goblin
Wat een onzin zeg.....

Zeg dan direct dat ze mooier zijn omdat JIJ ze zelf hebt...en dat driedelig is ook interessant hoor...alsof je ooit een gedeelte van de velg laat vervangen....
Dorifto Deuce
Ik vind ze niet mooier omdat ik ze heb..

Maar je ziet gewoon duidelijk kwaliteitsverschil als je ze naast elkaar legt. De Rota's zijn een cheap alternatief en dat is gewoon goed te zien. Ik zeg niet dat dat erg is, maar ik denk dat iedereen die Rota D2's heeft toch liever SSR Professors had gewild.

Alleen die wielen zijn gewoon erg duur en dat hebben niet veel mensen ervoor over.
Ik schep btw niet op met 3-delig, maar 't is wel handig als je ze laat herstellen bij een velgendokter oid.

En je ZIET natuurlijk ook dat ze 3-delig zijn. :)
Green Goblin
Niet naast elkaar leggen dan...
Dorifto Deuce
;)

Maar zoals ik al zei, die Rota D2's zijn erg vet. Wilde ze zelf ook, tot ik de "real deal" voor een betaalbare prijs te koop zag staan.. Alleen nu dus de voorkant nog.. :P
Etter
ik ga voor de rota's.....ik ga even informeren wat het mij gaat kosten + banden...dan kan ik gaan sparen (H)
alleen wil ik ook het verschil weten tussen banden prijs 17 en 18 inch...
ik twijfel dus nog tussen 18 of 17 achter....
iemand foto's van 16 voor 17 achter? ook misschien een optie?
Dorifto Deuce
De Rota's zijn er niet in 16 inch. En in 18" alleen maar in de verkeerde ET-waardes, dus komen ze vrij ver naar binnen te staan. Ik zou 17x7,5 ET35 voor nemen en 17x8,5 ET35 achter. :)
Etter
dat is weer kut :P zal is kijken wat dit geintje me gaat kosten :)
The Honda Kit
i dit geval ben ik het wel met mike eens dat de rota's ? die immitatie ssr's er wel erg shitting uit zien ... tegen het zielige aan ... want er wordt duidelijk gedoeld op de echte ssr's ... t vervelde wordt dan ... iedereen die je wielen ziet uit zogenaamde "scene " waar ze zeker weten bekend zijn met de immitatie en echte .... gaat je zo lekker krom aankijken , en dan krijg je al die staart reacties .. als zijnde .. geen geld voor echte ... replica freak ,,, etc etc ;D

dat is dan ook de enigste waarom ik echte advans heb verkozen over de rota's boost .... doet me nog zeer in de portemenee ..... maar geen bang voor staart reacties...dusverre is de 60 pk dynorun het ergste ... ach daar kan ik mee leven ... :lach:
tilma800
Zo'n scene is er in Nederland niet.
KIT
Ach, t'ligt er toch maar aan wat je zelf mooi vind en wat je ervoor wilt missen ($$) ?
En als je direct meedeelt dat het een lookalike is maar dat je ze mooi vind,
er tevreden mee bent en...
gelukkig rondrijdt met het idee dat je zo 3 sets kunt om zeep rijden...
en anders maar één. !
Dan gaat er je niemand tegenspreken.

t'verschil is wél groot als je ze pal naast elkaar legt hé :X
;)
Post Reply