Velgen.
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Wat een zeik zeg.....
De OZ
Is niet te krijgen in 6.5J Alleen in de maten 16" - 7J en 17"- 7J ET37
Nu ziet ik te denken......
Voor
16" -7J - ET37 met bandenmaat 195-45-16 of 205-40-16
achter
17"- 7J - ET37 met bandenmaat 215-40-17
Ziet dat uit...is dat mogelijk....achter wel maar hoe zit dat aan de voorkant?
De OZ
Is niet te krijgen in 6.5J Alleen in de maten 16" - 7J en 17"- 7J ET37
Nu ziet ik te denken......
Voor
16" -7J - ET37 met bandenmaat 195-45-16 of 205-40-16
achter
17"- 7J - ET37 met bandenmaat 215-40-17
Ziet dat uit...is dat mogelijk....achter wel maar hoe zit dat aan de voorkant?
- Remmel
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Voor zou ik dan voor 195/45/16 gaan.
205 breed raakt bij mij aan maar de mijne is dan ook verlaagd.
195 breed stuurt het lekkerst en raakt niets.
Je zou ook nog voor rondom 17" kunnen gaan en voor 195/40/17 monteren.
Stuurt superscherp maar wel iets zwaarder dan 16" ivm zwaardere combinatie.
205 breed raakt bij mij aan maar de mijne is dan ook verlaagd.
195 breed stuurt het lekkerst en raakt niets.
Je zou ook nog voor rondom 17" kunnen gaan en voor 195/40/17 monteren.
Stuurt superscherp maar wel iets zwaarder dan 16" ivm zwaardere combinatie.
Jean-Pierre
Thanks JP voor den tip.
Heb ze besteld. achter 17" en voor 16". Voor gekozen voor 195 band.
Op advies van m'n bandenboer komt er de laatste nieuwe Nexen N"Fera onder. Hij zelf is er zeer tevreden over. Momenteel heeft hij zelf ze onder zijn Golf GTi liggen en personeel van hem ook. Onder een BMW en nog een snelle bak. wordt flink mee gescheurd en allemaal zijn ze er tevreden over. we gaan het mee maken......en anders.....krijgt hij ze terug
Heb ze besteld. achter 17" en voor 16". Voor gekozen voor 195 band.
Op advies van m'n bandenboer komt er de laatste nieuwe Nexen N"Fera onder. Hij zelf is er zeer tevreden over. Momenteel heeft hij zelf ze onder zijn Golf GTi liggen en personeel van hem ook. Onder een BMW en nog een snelle bak. wordt flink mee gescheurd en allemaal zijn ze er tevreden over. we gaan het mee maken......en anders.....krijgt hij ze terug
......wat is goed en wat is het beste?
Eens gaan zoeken.....
http://www.autoweek.nl/banden/autoweek- ... ntest-2014
predicaat "goed".
Nu ben ik niet iemand die de max opzoekt. Rondje circuit is ook niet aan mij besteed. Moet eerlijk zeggen dat ik die Viking echt niet slecht vond...zover ik dat "kan" beoordelen. Kan alleen maar zeggen hoe ik het ervaar en ervaren heb na ruim 14000km. En laatst in Duderstadt ging het echt niet langzaam.
Vanmorgen eens op zoek gegaan naar wat gegevens over Nexen en zie dat de testen niet echt slecht zijn. Niet te vergelijken met de top banden maar heb ik die echt nodig? En wat is dan de top band? Zie bepaalde topmerken onder de Nexen staan.
Zoveel mensen, zoveel meningen. Als leek ga ik af op wat de bandenboer me zegt maar wil goede raad ook niet in de wind gooien. Hij wil verkopen natuurlijk maar hij kent me al langer als vandaag en als iets niet goed is sta ik weer op de stoep.
Welke banden zou je me adviseren dan? Wetende dat de grens op zoeken geen dagelijkse bezigheid is.
Eens gaan zoeken.....
http://www.autoweek.nl/banden/autoweek- ... ntest-2014
predicaat "goed".
Nu ben ik niet iemand die de max opzoekt. Rondje circuit is ook niet aan mij besteed. Moet eerlijk zeggen dat ik die Viking echt niet slecht vond...zover ik dat "kan" beoordelen. Kan alleen maar zeggen hoe ik het ervaar en ervaren heb na ruim 14000km. En laatst in Duderstadt ging het echt niet langzaam.
Vanmorgen eens op zoek gegaan naar wat gegevens over Nexen en zie dat de testen niet echt slecht zijn. Niet te vergelijken met de top banden maar heb ik die echt nodig? En wat is dan de top band? Zie bepaalde topmerken onder de Nexen staan.
Zoveel mensen, zoveel meningen. Als leek ga ik af op wat de bandenboer me zegt maar wil goede raad ook niet in de wind gooien. Hij wil verkopen natuurlijk maar hij kent me al langer als vandaag en als iets niet goed is sta ik weer op de stoep.
Welke banden zou je me adviseren dan? Wetende dat de grens op zoeken geen dagelijkse bezigheid is.
Voor 'dagelijks gebruik' voldoet het merendeel van de banden denk ik, punt is alleen dat de spyder iets gevoeliger is voor kwaliteit rubber dan bijvoorbeeld een trage dieselvolvo (en ook dan snelle dieselvolvo's...).
Dat merk je bij Duderstadt-tempo, maar alleen als je gaat 'spelen' en bewust zo hard mogelijk bochten gaat nemen en met de balans van de auto gaat spelen door vroegtijdig weer gas te geven bij bocht-uit. Oftewel, alleen als je de grenzen zoekt ga je echt verschil merken. Persoonlijk zweer ik ondertussen bij Bridgestone Potenza RE040's. ook goed zijn de Yokohama Advans die af fabriek geleverd worden, maar alleen als er geen vocht op de weg ligt, de Yoko's hebben een hekelen aan nat worden. Ook de Toyo Proxes die ErikMR onder zijn spyder heeft liggen voldeden goed en kregen van bijrijders het predikaat 'kauwgomband'.
Dat merk je bij Duderstadt-tempo, maar alleen als je gaat 'spelen' en bewust zo hard mogelijk bochten gaat nemen en met de balans van de auto gaat spelen door vroegtijdig weer gas te geven bij bocht-uit. Oftewel, alleen als je de grenzen zoekt ga je echt verschil merken. Persoonlijk zweer ik ondertussen bij Bridgestone Potenza RE040's. ook goed zijn de Yokohama Advans die af fabriek geleverd worden, maar alleen als er geen vocht op de weg ligt, de Yoko's hebben een hekelen aan nat worden. Ook de Toyo Proxes die ErikMR onder zijn spyder heeft liggen voldeden goed en kregen van bijrijders het predikaat 'kauwgomband'.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
195/50/15 kan zeer goed op de vooras, is wat breder en lager dus meer controle en grip.
Een lagere wang stuurt ook directer en tordeert minder.
'Khad bij aankoop een Nexen 'sportband' 185/55/15 type N3000 op de vooras maar dat schoof bij wat scherper sturen alle kanten op.
Het leek wel dat de achterbanden de voorste axiaal wegduwde en heb die Nexen zwabbers dan ook vervangen voor Potenza's 195/50 en de oude gratis bij de bandenboer laten liggen met nog ruim 6 mm profiel, dat zegt genoeg
Een lagere wang stuurt ook directer en tordeert minder.
'Khad bij aankoop een Nexen 'sportband' 185/55/15 type N3000 op de vooras maar dat schoof bij wat scherper sturen alle kanten op.
Het leek wel dat de achterbanden de voorste axiaal wegduwde en heb die Nexen zwabbers dan ook vervangen voor Potenza's 195/50 en de oude gratis bij de bandenboer laten liggen met nog ruim 6 mm profiel, dat zegt genoeg
Op de Spyder geen ervaring mee, heb wel de 1e Rainsports onder een SW20 gehad en vond die redelijk tot goed, in die prijsklasse van RS 2 en 3 is Continental Sportcontact 3 ook een aanraderKees schreef:Hoe staan jullie tegenover rainsport 2 of 3?
Die band is in alle opzichten zeer goed, zie je ook vaak terug in diverse onafhankelijke testen.