Beste manier van snel optrekken

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Sherwin
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
UndaGrwnD wrote:of te weinig power?
met mijn oude blok kon dat zelfs met gemak...:)
Green Goblin
En wat voor banden had jij nog maar ?
Sherwin
Green Goblin wrote:En wat voor banden had jij nog maar ?
als mijn banden warm zijn, zijn ze echt goed Green...

edit:

en droog weer :D
arjan74
MMaddict wrote:Waarom zou je ook al weer met slippende banden willen wegrijden?

tis niet zo dat ik dat wil.

Maar in alle andre autos die ik had ging het bijna wel altijd, maar dat waren altijd normale personen auto's.

en ik zou ook wel willen weten hoe mijn auto het nog doet.
hoeveel power die nog heeft enzo!

iemand een idee waar ik dat kan laten bekijken?

gr
Sherwin
Als je echt wil weten hoeveel power hij heeft => Dynorun
dubbeledraaideur
arjan74 wrote:tis niet zo dat ik dat wil.

Maar in alle andre autos die ik had ging het bijna wel altijd, maar dat waren altijd normale personen auto's.

en ik zou ook wel willen weten hoe mijn auto het nog doet.
hoeveel power die nog heeft enzo!

iemand een idee waar ik dat kan laten bekijken?

gr
Doe een compressietest.Ik dacht dat de cilinders rondt de 10 bar moesten zitten.

Je weet dan niet precies de vermogen wat hij nog heeft, maar dan kun je er wel uithalen, of de auto nog vermogen zou moeten hebben.
Voordeel ook is dat je gelijk weet of er iets versleten is in je cilinders/zuigers, en het is ook nog goedkoper dan een dynorun. Als je in de buurt van Den Bosch woont, zou je wellicht eens langs kunnen komen. Ik heb namelijk zo'n compressietester liggen.

Is er een of meerdere cilinders onder de 10 bar, dan kun je erop rekenen dat je auto veel vermogen is verloren.

Als je cilinders allemaal goed zijn, kun je altijd nog een dyno doen ;)
Green Goblin
Waarschijnlijk waren je andere auto's voorwielaangedreven. Als je met een auto optrekt, verplaats je gewicht (en dus grip) naar de achterwielen. Bij een voorwielaangedreven auto krijg je dus minder grip, bij een achterwielaangedreven auto krijg je meer grip op de aangedreven wielen.

Dan nog even bedenken dat je motorblok (dus aardig wat gewicht) boven je achterwielen ligt, wil je dus rechtdoor optrekken, heb je niet zo gauw wielspin (met een beetje fatsoenlijke banden).
arjan74
dat waren inderdaad allemaal voorwiel aangedreven auto's.
ik wist alleen niet dat het zoveel verschil maakte!

verder woon ik in berkel en rodenrijs, das een eindje uit de buurt van ben bosch...maar als we ooit weer eens een zomer dag hebben kom ik miss wel eens langs, thanks
MMaddict
arjan74 wrote:dat waren inderdaad allemaal voorwiel aangedreven auto's.
ik wist alleen niet dat het zoveel verschil maakte!

verder woon ik in berkel en rodenrijs, das een eindje uit de buurt van ben bosch...maar als we ooit weer eens een zomer dag hebben kom ik miss wel eens langs, thanks

Zullen vast meer mensen zijn die een compressie testje kunnen doen, komt niet zoveel bij kijken...
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Mmmm als ik hard probeer op te trekken krijg ik het scooter effect, toeren schieten naar de 4000-4500 en blijven daar tot de auto ook wat vaart begint te krijgen. Wat ruik ik dan toch steeds.... ;D

Moet aleen nog tot december met deze koppeling :-/. Wordt de komende maandjes dus lekker degelijk en economisch rijden met de MR2.
MMaddict
Resolve wrote:Mmmm als ik hard probeer op te trekken krijg ik het scooter effect, toeren schieten naar de 4000-4500 en blijven daar tot de auto ook wat vaart begint te krijgen. Wat ruik ik dan toch steeds.... ;D

Moet aleen nog tot december met deze koppeling :-/. Wordt de komende maandjes dus lekker degelijk en economisch rijden met de MR2.

Patrick, ik heb 2 weken kerstvakantie... Mag ik keertje komen kijken met de Swap? (vieze handen zijn ook niet erg)
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Tuurlijk, altijd handig een tweede paar handen! We kijken t.z.t. wel wanneer je langs wilt komen. Midden week 52 zal wel het meest intressant zijn, dan ga ik de 3MZ erin hangen.

Nog meer vrijwilligers? ;D

Maar gezien dit niks met snel optrekken te maken heeft regelen we t verder wel via pm ;)
Post Reply