Zag dat je ingedeeld bent in de pro-street klasse voor TA, zitten wel een paar pittige tegenstanders bij volgens mij!
http://www.automaxxstreetpower.nl/nl/ne ... mers_.html
Michel's SW20
Moderator: Pieten
- Eeuwige twijfelaar
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Ja klopt. Het scheelt dat ik nog nooit op TT circuit gereden heb, dus dan is het extra moeilijk om vooral niet achteraan te eindigen 
Ik heb zo'n beetje de minst gunstige pk/kg verhouding van pro-street hehe.
Ik heb zo'n beetje de minst gunstige pk/kg verhouding van pro-street hehe.
- Eeuwige twijfelaar
Ik zal morgen even een foto maken voor je, maar het is eigenlijk kinderlijk eenvoudig. In het schutbord zijn 2 gaten geboord ter hoogte van m'n schouders (hoek van de gordels mag niet groter dan 45º zijn, 10º is ideaal). Aan de achterkant van het schutbord (motorzijde dus) zitten 2 platen waar de gordelbevestigingen op vast zitten. That's it.shenron wrote:mooi spul, trouwens zou je een foto kunnen laten zien hoe jij je gordels hebt gemonteerd naar achteren toe?
Grt Dennis
- Eeuwige twijfelaar
Hm ik geloof dat ik nog altijd een foto moet maken..helemaal vergeten !
Nu de eerste ronde van Time Attack voorbij is, wordt het tijd om eens te kijken wat er gedaan moet worden aan de MR2. De 2e ronde is immers al over 5 weken, dus veel tijd is er niet.
Probleempjes :
- Geen vermogen tot +/- 4000/4500rpm. Heel vreemd probleem. Soms rijd 'ie perfect.. soms ook niet. Meestal begint het probleem nadat ik ver in de rpm's door geaccelereerd heb.. als ik dan overschakel dan merk ik direct dat ik minder vermogen heb. Boostcontroller geeft dan slechts 0.2 bar aan tot 4000~4500rpm.. dan schiet 'ie in 1x door naar 1 bar. Als het probleem zich voordoet dan klinkt het alsof de uitlaat een beetje lekt (stationair / klein beetje gas)
Als 't probleem zich niet voordoet dan heb ik al vanaf zo'n 3000rpm minstens 0.7 bar met 1.1 bar piek.. daarna zakt 'ie naar 0.9 bar.
Ik heb op aanraden van Wouter al eens de downpipe (Berk) gedemonteerd om te kijken of er beschadigingen waren te zien in de downpipe , veroorzaakt door.. de wastegate (?) maar er was niets te zien.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn ? De actuator misschien ? En hoe spoor ik dit op ? (heb geen kl*te verstand van turbo's haha)
- Remvloeistof is antiek. Oplossing laat voor zich spreken..
- Eén of meerdere motorsteunen hebben het begeven. Vervangen dus..
Nu de eerste ronde van Time Attack voorbij is, wordt het tijd om eens te kijken wat er gedaan moet worden aan de MR2. De 2e ronde is immers al over 5 weken, dus veel tijd is er niet.
Probleempjes :
- Geen vermogen tot +/- 4000/4500rpm. Heel vreemd probleem. Soms rijd 'ie perfect.. soms ook niet. Meestal begint het probleem nadat ik ver in de rpm's door geaccelereerd heb.. als ik dan overschakel dan merk ik direct dat ik minder vermogen heb. Boostcontroller geeft dan slechts 0.2 bar aan tot 4000~4500rpm.. dan schiet 'ie in 1x door naar 1 bar. Als het probleem zich voordoet dan klinkt het alsof de uitlaat een beetje lekt (stationair / klein beetje gas)
Als 't probleem zich niet voordoet dan heb ik al vanaf zo'n 3000rpm minstens 0.7 bar met 1.1 bar piek.. daarna zakt 'ie naar 0.9 bar.
Ik heb op aanraden van Wouter al eens de downpipe (Berk) gedemonteerd om te kijken of er beschadigingen waren te zien in de downpipe , veroorzaakt door.. de wastegate (?) maar er was niets te zien.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn ? De actuator misschien ? En hoe spoor ik dit op ? (heb geen kl*te verstand van turbo's haha)
- Remvloeistof is antiek. Oplossing laat voor zich spreken..
- Eén of meerdere motorsteunen hebben het begeven. Vervangen dus..
- Eeuwige twijfelaar
Ik heb nog Kirkosaurus inserts.. maar ik heb op mr2oc.com al eens gelezen dat, vooral de steun aan cabine zijde, nog wel eens wil scheuren als je die dingen gebruikt.
VSV de boel beveiligen.. ? Probeer het eens uit te leggen dooie
VSV de boel beveiligen.. ? Probeer het eens uit te leggen dooie
- frankie-turbo
jep vsv klep afsluiten.. dus het slangetje die vanaf je wastegate actuator naar de achterkant van het blok loopt afdoppen..
als dat al gebeurd is.. kan het zijn dat je wastegate flapper blijft hangen.. dan kun je ook geen boost opbouwen.. wel raar want bij berk hebben ze rekening gehouden met de afmetingen van de klep..
je t-vis (acis) kleppen bewegen soepel en de vaccuum slang naar het vaccuum pompje is niet stuk/droog ?
oja.. gebruik geen ramenkit want die blijft zacht en vloeibaar..
gebruik siliconen kit of vloeibare zwarte pakking om je steunen te vullen
of idd polyurithane inserts, maar dan dreund het wel door in je auto.. alles trilt dan.. gevulde motorsteunen zijn steviger zonder dat het irritant wordt
als dat al gebeurd is.. kan het zijn dat je wastegate flapper blijft hangen.. dan kun je ook geen boost opbouwen.. wel raar want bij berk hebben ze rekening gehouden met de afmetingen van de klep..
je t-vis (acis) kleppen bewegen soepel en de vaccuum slang naar het vaccuum pompje is niet stuk/droog ?
oja.. gebruik geen ramenkit want die blijft zacht en vloeibaar..
gebruik siliconen kit of vloeibare zwarte pakking om je steunen te vullen
of idd polyurithane inserts, maar dan dreund het wel door in je auto.. alles trilt dan.. gevulde motorsteunen zijn steviger zonder dat het irritant wordt
Dat is weer een nette signature geworden ouwes!
- Eeuwige twijfelaar
Dat van de tvis, da's een goeie.. Want wat is het omslagpunt ook alweer ? Ligt rond de 4000/4500rpm heh ?frankie-turbo wrote:jep vsv klep afsluiten.. dus het slangetje die vanaf je wastegate actuator naar de achterkant van het blok loopt afdoppen..
- frankie-turbo
jep tussen de 4000 en 4500.. daarom dacht ik daar aan, in princiepe heeft dat vrij weinig met de boost te maken, maar je weet maar nooit.
maar check eerst even je vsv aansluiting.. je hebt geen foutcodes toch?
Michel, die motorsteunen...ik heb die van m'n coupé vol gegoten met PU rubber (shore A70) da's zo'n beetje dezelfde hardheid als de daadwerkelijke motorsteunen. Zitten nu mooi vol, heb ze uiteraard nog niet uit kunnen proberen. maar na mij hebben nog 3 anderen 't ook gedaan die er positief resultaat mee behaalden. Misschien een optie?

Wees niet bang, die scheuren zitten niet in de steunen zelf. Da's de doffe antikleef laag die een beetje wijkt
Maar na het drogen voelen ze lekker solide aan, je kan je nagel er nagenoeg niet meer indrukken, maar het blijft wel flexibel.
Nog best goedkoop ook, voor 40 euri's ofzo heb je zo'n beetje 2 kilo van dat spul (1 kilo component A, 1 kilo component B) en da's meer dan voldoende voor je motorsteunen.
Wees niet bang, die scheuren zitten niet in de steunen zelf. Da's de doffe antikleef laag die een beetje wijkt
Maar na het drogen voelen ze lekker solide aan, je kan je nagel er nagenoeg niet meer indrukken, maar het blijft wel flexibel.
Nog best goedkoop ook, voor 40 euri's ofzo heb je zo'n beetje 2 kilo van dat spul (1 kilo component A, 1 kilo component B) en da's meer dan voldoende voor je motorsteunen.
- Eeuwige twijfelaar
Ik heb even gekeken.. foutcode 34 geeft 'ie.frankie-turbo wrote:jep tussen de 4000 en 4500.. daarom dacht ik daar aan, in princiepe heeft dat vrij weinig met de boost te maken, maar je weet maar nooit.
Zekering eruit gehaald.. even gewacht en weer erin. Foutcode weg.
Warmrijden.. daarna paar keer geaccelereerd.. prima. Na 5 minuten echter weer problemen..op de snelweg. Ik ga van de snelweg af, rij 300meter en het probleem is weer weg. Vreemd dat het weg gaat en weer terug komt.. dus dan zou het toch niet met die foutcode te maken kunnen hebben, of wel soms ?
Dat slangetje achter tegen het schutbord van de kofferbak, daar bij de diagnose stekker.. die is afgedopt. Ik heb geen fcd aangesloten.
Da's een goeie tip ! Thanks !Blof-fan wrote:Michel, die motorsteunen...ik heb die van m'n coupé vol gegoten met PU rubber (shore A70) da's zo'n beetje dezelfde hardheid als de daadwerkelijke motorsteunen. Zitten nu mooi vol, heb ze uiteraard nog niet uit kunnen proberen. maar na mij hebben nog 3 anderen 't ook gedaan die er positief resultaat mee behaalden. Misschien een optie?
Wees niet bang, die scheuren zitten niet in de steunen zelf. Da's de doffe antikleef laag die een beetje wijkt![]()
- masterpivo
Mooi kl*te zulke problemen waarbij je totaal niet weet waar je de oorzaak moet gaan zoeken...
Succes met de zoektocht Michel!
- Eeuwige twijfelaar
Ja dankje, zal het nodig hebben haha !
Foutcode 34 komt niet meer terug, dus dat heeft niets met dit probleem te maken. Zat waarschijnlijk nog opgeslagen van de laatste keer dat 'ie daadwerkelijk in fuel-cut is gelopen.
Foutcode 34 komt niet meer terug, dus dat heeft niets met dit probleem te maken. Zat waarschijnlijk nog opgeslagen van de laatste keer dat 'ie daadwerkelijk in fuel-cut is gelopen.
- frankie-turbo
dat kan idd.. of je hebt je ecu reset zekering er niet lang genoeg uit gehad..
- Eeuwige twijfelaar
Nou, de saga continues..
De auto heeft vanaf Time Attack stil gestaan, 3 weken dus. Ik heb een slangetje vervangen.. die aangesloten zat op de dumpvalve. Het originele slangetje vertoonde een klein scheurtje. Verder was vandaag de accu leeg, dus de ECU is weer ge-reset.
Ga ik vanmiddag rijden, draait het ding verdomme op 1,6 bar.
Ik moest effe 2x kijken en eens goed in m'n ogen wrijven want ik dacht dat ik 't niet goed zag.. is dat normaal na het vervangen van een slangetje.. en bestaat dat eigenlijk wel met mijn mods ? Ik snap dat het niet gezond is, heb verder ook niet zitten trappen ofzo..blokkie moet nog langer mee.
Tis wel snel.. neus komt omhoog in 2e versnelling, ben ik niet gewend.
De auto heeft vanaf Time Attack stil gestaan, 3 weken dus. Ik heb een slangetje vervangen.. die aangesloten zat op de dumpvalve. Het originele slangetje vertoonde een klein scheurtje. Verder was vandaag de accu leeg, dus de ECU is weer ge-reset.
Ga ik vanmiddag rijden, draait het ding verdomme op 1,6 bar.
Tis wel snel.. neus komt omhoog in 2e versnelling, ben ik niet gewend.
1.6 bar zou ik even anders afstellen