Pagina 23 van 24

Geplaatst: 27 dec 2014, 12:40
door Edje Turbo
Mooi, mooi...spul .vraagje, .bij wie ga je hem straks laten afstellen op de bank?

Geplaatst: 27 dec 2014, 21:13
door Ricardos
Edje Turbo schreef:Mooi, mooi...spul .vraagje, .bij wie ga je hem straks laten afstellen op de bank?
Ik ben er nog niet helemaal uit, ik ben langs Pro Import Motorsports in Amstelveen geweest. Daar had ik wel een goed gevoel over, maar ik heb begrepen dat dat bedrijf een andere eigenaar heeft en ik weet niet of dezelfde mapper er nog werkt.
Suggesties?

Geplaatst: 31 mei 2015, 17:00
door Edje Turbo
Hoe staat het er nu voor

Geplaatst: 02 jun 2015, 11:30
door Ricardos
Project heeft in het begin van het jaar even stil gelegen door een plotseling overlijden van een familielid. Inmiddels is het bijna af, ik zal even wat foto's uploaden.

Geplaatst: 02 jun 2015, 11:48
door Ricardos
Afbeelding
Inlaatspruitstuk weer fris

Afbeelding
Even kijken hoe het er uit ziet op t blok :)

Afbeelding
Oude nokkenassen er uit

Afbeelding
Nieuwe 268 S1 nokkenassen van GSC en verstelbare tandwielen van ATS

Afbeelding
Kleppen gesteld

Geplaatst: 02 jun 2015, 11:57
door Ricardos
[youtube]FkjWPiqsuao[/youtube]
Het irritante van een gen 3 met kleppenstellen is dat je eerst de nokkenassen er in moet doen, dan meten, dan er weer uit moet halen, de "emmertjes" er uit en de diktes van de plaatjes meten, de juiste bestellen/omwisselen, plaatjes er weer in, nokkenassen er weer in en weer meten of je het goed hebt gedaan.
Best een tijdrovende klus.

Geplaatst: 02 jun 2015, 12:04
door Ricardos
Afbeelding
Pieter post brengt de post!

Afbeelding
Tadaaaaa!!!!

Afbeelding
Precision Turbo PTE5130 .63 A/R

Afbeelding
Billet compressorwiel met dual ceramic ball bearing

Afbeelding
Tial MVS 38mm externe wastegate met V-band klemmen

Geplaatst: 02 jun 2015, 12:08
door Ricardos
Afbeelding
Adapter voor de externe wastegate voorzien van keramische coating

Afbeelding
Downpipe met rerouted wastegate voorzien van keramische coating

Afbeelding
Afbeelding
Biertje?

Afbeelding
Turbine zijde ook voorzien van keramische coating en V-band aansluiting ipv bouten

Geplaatst: 02 jun 2015, 12:15
door Ricardos
Afbeelding
Bijpassend K&N luchtfilter

Afbeelding
Diverse AN slangen

Afbeelding
Wat extra koeling in de motorkap en een beetje bling

Afbeelding
Aeromotive brandstofdrukregelaar

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vast wat spul op het blok gemonteerd

Afbeelding
Exedy Hyper single met verlicht vliegwiel

Afbeelding
Afbeelding
Even kloten met al die slangen!

Afbeelding
Vies!!!!

Afbeelding
Nieuw!!! :D

Afbeelding
Kleine wijziging van plannen, ATS Engle klepveren voor 8000+ rpm!

Afbeelding
Speciaal gereedschap om de klepveren te verwijderen aangezien de kop al op t blok zit

Afbeelding
Afbeelding
Nieuwe klepveer, oude en de rest

Afbeelding
Om er voor te zorgen dat de kleppen niet naar beneden vallen heb ik touw via het bougiegat naar binnen geduwd, ongeveer 30 meter dus daar moet je wel geduld voor hebben :D

Afbeelding
Nu kan ik natuurlijk weer opnieuw klepspeling meten en de nokkenassen moesten er voor de klepveren weer uit :P

Geplaatst: 02 jun 2015, 12:45
door Ricardos
Afbeelding
Alles er weer op en op tijd gezet

Afbeelding
Jammer dat je straks het vliegwiel niet meer zien :(

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bak en het blok zijn blij elkaar weer te zien!

Afbeelding
Brandstoftank er onder vandaan, leuk klusje!

Afbeelding
Deatschwerks DW300 brandstofpomp, 340 l/h en erg stil!

Afbeelding
PLX Wideband

Afbeelding
Masjihmamsiotoooo, en ik kan het niet aanbevelen, de pas is echt ruk!!!!

Afbeelding
Afbeelding
Radiatorsteun zat nog maar op één laspunt vast, zit nu beter vast dan af fabriek!

Afbeelding
Alle bekabeling dr op

Afbeelding
Auto is er klaar voor!

Afbeelding
Afbeelding
Auto langzaam laten zakken op het blok

Geplaatst: 02 jun 2015, 12:57
door Ricardos
Afbeelding
bijna!

Afbeelding

Afbeelding
Zonder de hulp van MRtin was het natuurlijk nooit gelukt!

Afbeelding
The belly of the beast!

Afbeelding
Alles aansluiten is nog een flink klusje!

Afbeelding
Luchtfilter + nieuwe buis

Afbeelding
Intercooler buizen dr in

Afbeelding
Kleine wire tuck gedaan: De weerstanden en relais die hier bij een turbo normaal zitten zijn verplaatst naar de kofferbak, een op maat gemaakt steun voor de brandstofdrukregelaar, de koolstoffilter is ook verdwenen, dat geeft een hoop extra ruimte en een minder rommelige indruk

Afbeelding
Klaar voor de eerste start!

Geplaatst: 02 jun 2015, 13:09
door Ricardos
[youtube]YOI-i1_MznQ[/youtube]
De eerste start!!!

[youtube]rSQqzUNqrTk&feature=youtu.be[/youtube]
Klein beetje gas geven

Geplaatst: 02 jun 2015, 15:26
door Frits05
Wow! Wat een klus. Erg indrukwekkend. Mooi filmpje ook....even vlammetjes met overschakelen ��

Geplaatst: 02 jun 2015, 20:56
door Edje Turbo
Goed bezig mooie fotos en mooi gedaan allemaal...:D

Geplaatst: 02 jun 2015, 21:45
door Bart.O
Blijft mooi om te zien :dux-blij_thumb-up:
Met wat heb je de versnellingsbak schoon gemaakt?

Geplaatst: 02 jun 2015, 22:39
door Ricardos
Bedankt Frits, Edje en Bart!
De versnellingsbak heb ik met een industriële vloerreiniger en remmenreiniger schoon gemaakt, daarna met een staalborstel, staalwol en een dremel geschuurd. Weer schoon gemaakt en daarna met Motip engine paint gespoten.

Geplaatst: 05 jun 2015, 17:57
door Manuelos
Knap werk ! :dux-blij_thumb-up:

Geplaatst: 05 jun 2015, 22:24
door Frits05
Is hij al op de bank geweest? Ben wel nieuwsgierig hoeveel vermogen er nu inzit

Geplaatst: 06 jun 2015, 21:24
door Ricardos
Nee nog niet, hij rijdt nog op een aangepaste basis map van de Apexi power fc. Heb een nieuwe ECU in bestelling staan :)

Geplaatst: 08 jun 2015, 17:53
door MarcoTwo
Very impressive.:)