met keuren kijken ze niet hoeveel vermogen je hebt en ook niet eens naar je blok nummer, dus ik denk niet dat dat een probleem zou moeten zijn.
correct me if i'm wrong.
gr ivo
Wide Body
Moderator: Pieten
-mr2- wrote:met keuren kijken ze niet hoeveel vermogen je hebt en ook niet eens naar je blok nummer, dus ik denk niet dat dat een probleem zou moeten zijn.
correct me if i'm wrong.
gr ivo
volgens mij mag je, als de motorinhoud (2 liter) hetzelfde blijft, tot 40 % extra vermogen hebben.
Dus bij een 156 pk blok zou je maximaal tot 218 pk kunnen gaan zonder dat er een herkeuring aan de pas komt en je problemen krijgt met de verzekering.
Zo heb ik het ergens gelezen
-
franksmits
Volgensmij mag je in België uberhaupt geen andere motor dan het originele type hebben. Over grotere velgen keuren ze de auto al af..
In belgie mag er niets van motortuning, zelfs een motor vervangen door eenzelfde exemplaar mag eigenlijk niet, maar dat wordt door de vingers gezien. Ik neem al een groot risico door er een turboblok in te bouwen en daarom moet het een standaard uitzicht hebben.
Normaal doen ze op de keuring de motorkap bij een mr niet open omdat ze enkel het chassisnr. moeten hebben en dat zit bij ons vooraan.
Omdat er aan mijn mr zoveel verbouwd is en hij al 5 jaar geen keuring meer heeft denk ik dat hij zeer grondig gaat gekeurd worden.
In geval van afkeur zal ik wat achterpoortjes moeten openen::) maar het komt wel goed (ooit).
Groeten
TRD2000 (wim)
Normaal doen ze op de keuring de motorkap bij een mr niet open omdat ze enkel het chassisnr. moeten hebben en dat zit bij ons vooraan.
Omdat er aan mijn mr zoveel verbouwd is en hij al 5 jaar geen keuring meer heeft denk ik dat hij zeer grondig gaat gekeurd worden.
In geval van afkeur zal ik wat achterpoortjes moeten openen::) maar het komt wel goed (ooit).
Groeten
TRD2000 (wim)
-
subke
ik dacht niet dat ik dit ooit zou zeggen maar.... wat ben ik blij dat ik in nederland woon:D
- frankie-turbo
- Type MR2: AW11
dan is het simpel een 3sge erin hangen, keuren, en weer de 3sgte erin 
als het niet op de eerlijke manier kan dan wel op de oneerlijke toch?
nitra rijdt ook illigaal rond in belgie
, ze keken niet onder de kap maargoed bij jou zal dat idd anders zijn
nitra rijdt ook illigaal rond in belgie
frankie-turbo wrote:dan is het simpel een 3sge erin hangen, keuren, en weer de 3sgte erin
nitra rijdt ook illigaal rond in belgie, ze keken niet onder de kap maargoed bij jou zal dat idd anders zijn
Ik wil mijn blok niet telkens wisselen, als het niet lukt kan ik altijd nog via Toyota zelf gaan. Mocht dat niet lukken is er nog altijd het buitenland::)
(Duitsland of Nederland) dat kost dan wel wat, maar dan zijn alle problemen weg.
Groeten
TRD2000 (wim)
Stuurkolom uitelkaar gehaald en ontroest, van nieuw vet voorzien en terug inelkaar gezet

Ook het ruitenwisser mechanisme is uitelkaar gegaan en is terug gespoten
De bekabeling terug in de mr gestopt (moet nog wel gepoetst worden)

De (nieuwe) veren zijn ook wat roestig en moeten aangepakt worden. Het zijn '94+ veren met dank aan Joshma.
Het roestige stuk metaal.

Na een uurtje.

Vuil en proper naast elkaar.

Groeten
TRD2000 (wim)

Ook het ruitenwisser mechanisme is uitelkaar gegaan en is terug gespoten
De bekabeling terug in de mr gestopt (moet nog wel gepoetst worden)

De (nieuwe) veren zijn ook wat roestig en moeten aangepakt worden. Het zijn '94+ veren met dank aan Joshma.
Het roestige stuk metaal.

Na een uurtje.

Vuil en proper naast elkaar.

Groeten
TRD2000 (wim)
Zeg Wim...even een vraagje...als ik alles zo eens zie dan ontroest jij de boel met staalborstels is het niet?
Of straal je de boel?
Of straal je de boel?
Ik doe zoveel mogenlijk met de staalborstels en de diepe roest straal ik en daarna ga ik er nogmaals over met de staalborstel.Blof-fan wrote:Zeg Wim...even een vraagje...als ik alles zo eens zie dan ontroest jij de boel met staalborstels is het niet?
Of straal je de boel?
Groeten
TRD2000 (wim)
Pffff...diep respect voor je geduld dan.
Ik heb voor mijn project een glasparel cabine aangeschaft en ik ben daar nog elke keer dat ik 'm gebruik heel erg blij mee.
Moet er teminste niet aan denken om elk onderdeel tot in de kleinste hoekjes en gaatjes te moeten doen met een staalborstel.
Daar gaat zo waanzinnig veel tijd in zitten om dat goed te doen
Ik heb voor mijn project een glasparel cabine aangeschaft en ik ben daar nog elke keer dat ik 'm gebruik heel erg blij mee.
Moet er teminste niet aan denken om elk onderdeel tot in de kleinste hoekjes en gaatjes te moeten doen met een staalborstel.
Daar gaat zo waanzinnig veel tijd in zitten om dat goed te doen