Goede keuze om het bij een 3sge te houden!
Er rijden al zoveel tubbies rond, met een 3sge blijf je tenminste origineel
En daarnaast kost het inderdaad klauwen met geld om een turbo in de auto te gooien, want dan denk je dat dit nog gedaan moet worden en dan dat, enzovoorts..
Kijk maar naar de Celica van Barra(de multi-tone voor degene die hem nog kennen), hij gooit er een turbo in(ipv een 2.2), want de olie loopt niet goed door. Oh en hij moet nog gespoten worden, dan de binnenkant ook maar spuiten, nieuw interieur, bekleding enz. En dan heeft hij nog niet eens een downpipe, grotere uitlaat etc. Oh en vanwege de Carlos Sainz kap, moet hij ook nog een frontcooler, ipv top.
Gevolg; 10 jaren plan
Moraal van het verhaal: goed gekozen en doe geen onnodige dingen, je krijgt nog genoeg onkosten
lars wrote:
Bougies e.d. kan later allemaal makkelijk, maar je krijgt spijt als je de moeilijke dingen nu overslaat en het later wel weer mag gaan doen!
Inderdaad, de onzindingen als "mooie bougiekabels" en "open luchfilters" zou ik gewoon later een keer doen, dat kan altijd nog.
mr2PUNTfreak wrote:Ja, er zit 1 tandje verschil in de distributieriem 156 en 175 pk.
Dus gewoon even op chassisnummer of kenteken onderdelen bestellen.
Bedoelde eigenlijk met of het qua inbouwen van het blok nog verschil maakt of ik een 156 of 175 pk blok aanschaf..
Ja, er moet dan nog wel wat stekkers aangepast worden van de draadboom.
Maar het is wel te doen, ik heb er destijds wel een 170 pk versie ingebouwd.
Zie mijn projecttopic
zie pm... je kan het kopen maar vaak is goedkoop duurkoop. Hier bied iemand voor 75 euro een blok aan, koop dat laat het reviseren en je bent zeker van wat je hebt. Maar dat is mijn mening, ookal ben je student, nu besparen ga je later beklagen
Dat ging toch om een 175 pk versie motorblok?
Daar komt dan nog wel een en ander bij kijken voordat ie weer loopt. Moet toch redelijk wat veranderd worden aan draadboom auto.
Nee is een 156pk dus dezelfde als die ik er nu in heb liggen.
Hoor nu alleen weer allemaal slechte verhalen over de blokken van JDM-parts..
Nu weet ik het ook niet meer hoor, kan ik dan toch beter voor een revisie gaan?
Wat zou me dat gaan kosten als ik dat door een betrouwbaar iemand laat doen?
Ik wil gewoon een goede oplossing dat ik zowiezo een paar jaar kan rijden zonder gedoe!
kijk voor 500 euro krijg je er 3 maanden garantie bij maar dat is niet op montage... en vaak verhalen ze het daarop. Koop je op marktplaats een blok en brengt het binnen bij een revisie bedrijf kunne ze het blok nakijken. Spreek op voorhand af wat controle kost en zorg dat je een lijst hebt van wat er gedaan word door hun, en de prijs dan.
Je hebt nu een leuke strakke mr2, zonde om na paar maanden terug een blok te moeten uitbouwen.
Het blok wat er nu in zit loopt nog wel alleen komen lelijke geluiden uit als hij loopt, Toyota garage zei dat de krukaslagers kapot zijn en zuigers beschadigd.
Is het dan mischien een beter idee om dit blok te laten reviseren?
ff een tip van iemand die al met alle soorten motoren gereden heeft, en al menige swaps heeft gedaan
ik dus
TOPTIP : gen2 NO GO!!! het zijn stuk voor stuk oliezuipers, de 1 wat erger als de andere maar ze zitten allemaal tussen de 1 liter op 300km tot 1 liter op 2000km, minder olieverbruik heb ik nog nooit meegemaakt,
sorry dat lieg ik, ik heb 1x een blok rechtstreeks bij de fabriek gekocht, splinternieuw, maar die verbruikte ook olie binnen 10.000km, revisie is leuk en duur, maar ook dan zal hij redelijk vlug weer olie gaan verbruiken
mijn advies, koop een gen3, deze bout je er rechtstreeks in zonder aanpassingen, je hebt dan en meer vermogen, maar ook een stuk fijner lopend blok, kwa gevoel trekt een gen3 veel beter als een gen2
gen3's verbruiken nagenoeg geen of zelfs helemaal geen olie
ik heb er zelf ook 1 in mijn mr2 gebouwd omdat mijn gen2 en olie zoop, en daarop kapot gelopen is, ik kon het niet bijhouden met bijvullen
ik heb er nu 22.000km mee gereden en nog nooit iets bij hoeven vullen, geen olie en geen koelvloeistof (stale koppaking standaard = bulletproof)
ik heb mijn gen3 blok voor 800 euro gekocht. +/- 80.000km gelopen
DUS
Gen2 niet doen!, OF gen3 n/a, of gen3 turbo, of beams, of 3vzfe
maar geeen gen2 n/a!
nu zal er wel een hoop kritiek komen in de trend van : mijn gen2 verbuikt geen olie... dat lieg je, dat doen ze allemaal, tenzij je er nauwelijks mee rijdt, dan lijkt het net of hij nagenoeg geen olie verbruikt, maar als je 500km in de week rijdt, en bij iedere tankbeurt olie bij moet vullen ben je het vlug zat
ik heb inmiddels 5 gen2 blokken gehad, en ik heb er geen 1 gehad die minder dan 1 liter olie op 500/750km gebruikte
ik heb 4 gen3's gehad waar 2 turbo's, geen van alle verbruikte meer olie als 1 liter op 7500km, en dat is mooi, want het beste is je olie te verversen om de 5000km als je een zware voet hebt net als ik
hoe goedkoop die gen2 ook is : niet doen, je schiet er niets mee op
revisie : niet doen! niet bij een gen2 iig, kost een hoop geld, en zoals ik al zei zit je binnen een redelijke tijd weer op het zelfde olieverbruik, waar dat precies aan ligt bij een gen2 zijn ,meningen over verdeeld, in mijn ogen ligt aan de slechte kwaliteit zuigerveren en klepgeleiders/kleprubbers, dan zou na revisie dat verholpen zijn, maar ook daar zijn de berichten over verdeeld, en waarom 2500 euro uitgeven aan een revisie, als je voor 750 tot 1000 euro een gen3 hebt, die meer vermogen levert, fijner loopt en ook geen/nauwelijks olie verbruikt, ook niet bij 150.000km
frankie-turbo dat zijn serieus goede tips!
Alleen zit ik dan nog steeds met het probleem dat ik van meerdere kanten hoor dat mensen een slecht blok gekocht hebben bij www.jdm-parts.nl.
Ik ben bereid een gen3 of turbo blok te kopen alleen wil gewoon zekerheid qua kwaliteit.
De inbouw gaat mij veel geld en tijd kosten waar ik niet veel van heb.
Dus ben gewoon heeeel bang dat het blok er straks inhangd en ik weer met ssn slecht blok zit..
Wat moet ik nu in godsnaam doen?
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten met garantie gaat niet lukken.
Wil je zeker weten dat je een goed blok in je auto gaat krijgen is revisie van een blok de beste optie, let wel, niet de goedkoopste.
Zodra je een tweedehands blok overneemt loop je de kans dat de blauwe ogen van de verkoper toch niet zo betrouwbaar waren als je dacht.....
Frankie heeft schijnbaar een gigantisch talent om afgetrapte gen2 blokken te kopen, er zijn plenty leden die met een gen 2 blok rijden zonder extreem olieverbruik.
Inderdaad zoals de mijne, 1 liter op 7000 km tijdens een week alpenpassen toeren is niet abnormaal voor een blok dat 166.000 gelopen heeft.
Dat Frankie mij en nog een aantal hier op het forum op voorhand voor leugenaar uitmaakt zegt genoeg over Frankie zelf, denk ik.
ergens heeft frankie wel gelijk . er zullen heus blokken zijn die wel goed lopen en niet veel olie verbruiken maar dat ligt meestal aan de eigenaar die het spul gewoon goed behandeld
maar deze jongen geeft aan dat hij niet veel te besteden heeft .
dan valt revisie gewoon af in mijn ogen .
je koopt toch ook een 2e hands mr2 en die ga je toch ook niet direct compleet uit elkaar halen om hem vervolgens met nieuwe onderdelen volledig op te bouwen, want je weet nooit wat je koopt
als je voor een gen2 gaat zal je waarschijnlijk olie verbruik hebben, en dat op de koop toe moeten nemen . maar hij kan er wel oud mee worden mits je het optijd bijvult
en wat ik eerder al zei als je een lek test doet dan heb je wel een redelijke indicatie van hoe goed een motor is