En niet onbelangrijk voor sommige mensen: als hij dan toch dichtmoet, past de RC net wel en de kap van de roadster net niet (met dank aan een stangetje die je knar raakt middenop).
Sinds de facelift is hij er enorm op vooruit gegaan, ben er zelf wel gecharmeerd van (iemand anders hier in huis niet, noemt me gelijk een bejaarde)..
Wat moet Bjorn doen???
Moderator: Pieten
- Metal_Carnage
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
De keuze word er niet makkelijker op heb ik al door 
Nee
Toch leuk, autoliefhebber zijn, kan je lekker een beetje dromen en proberen.. ik weet nu in ieder geval zeker dat ik zowel de S2000 als de MX5 wel kan waarderen, maar het zijn wel heel andere auto's.
Een 3sGTE in een Spyder zou net zoiets zijn als een S2000, alleen dan veel gaver omdat ie lichter is (en dus hopelijk wat leuker stuurt), maar dat lijkt financieel tamelijke zelfmoord en dan nog is het maar afwachten of ze hem toelaten op de weg.
De monocraft is in matige staat en (niet onbelangrijk) een trage bak, dus daar zou ook weer een hoop werk aan zitten voordat het een acceptabele auto is.
Mijn huidige gele is een leuke auto, maar is geen volle cabrio, en je voelt toch wel dat ie wat zwaar is. Maar wellicht dat daar met wat aanpassingen nog wel een mouw aan te passen is. Ik heb de koni's nog liggen, en wellicht met wat carbon onderdelen.. helaas wordt ie daar nog geen cabrio van, dus misschien moet ik er maar weer terug naar af (toen ik net lid was) en er weer een MX5 naast nemen, dan heb ik een SW en een MX5.. alleen wordt het dan geen RC, maar een NA of NB denk ik, anders wordt het allemaal wat te duur..
Toch leuk, autoliefhebber zijn, kan je lekker een beetje dromen en proberen.. ik weet nu in ieder geval zeker dat ik zowel de S2000 als de MX5 wel kan waarderen, maar het zijn wel heel andere auto's.
Een 3sGTE in een Spyder zou net zoiets zijn als een S2000, alleen dan veel gaver omdat ie lichter is (en dus hopelijk wat leuker stuurt), maar dat lijkt financieel tamelijke zelfmoord en dan nog is het maar afwachten of ze hem toelaten op de weg.
De monocraft is in matige staat en (niet onbelangrijk) een trage bak, dus daar zou ook weer een hoop werk aan zitten voordat het een acceptabele auto is.
Mijn huidige gele is een leuke auto, maar is geen volle cabrio, en je voelt toch wel dat ie wat zwaar is. Maar wellicht dat daar met wat aanpassingen nog wel een mouw aan te passen is. Ik heb de koni's nog liggen, en wellicht met wat carbon onderdelen.. helaas wordt ie daar nog geen cabrio van, dus misschien moet ik er maar weer terug naar af (toen ik net lid was) en er weer een MX5 naast nemen, dan heb ik een SW en een MX5.. alleen wordt het dan geen RC, maar een NA of NB denk ik, anders wordt het allemaal wat te duur..
- Dokter Rob
Een Donkervoort lijkt me eerder iets voor Bjorn.
Back to basis en waanzinnig rijgenot
- Surferdude
Ik denk het financieel gezien niet, hij is niet eens miljonair man... 
- Dokter Rob
In dat geval is verkoop van het gele monster een eerste stap...
(zo duur zijn Donkervoortjes niet hoor...)
BST wrote:
Een 3sGTE in een Spyder zou net zoiets zijn als een S2000, alleen dan veel gaver omdat ie lichter is (en dus hopelijk wat leuker stuurt).
Stuurt een S2000 niet leuk (dan weten we dat ook weer, hoeven we daar niet op blind te staren)?
En een recente MX-5 2.0 in vergelijking met een S2000?
De laatste tijd kom ik trouwens steeds bekende namen op het S2000 forum tegen. Allemaal hier ook bekend (geweest).
Grappig....... krijg een ban en koop een S2000, zo is het met 50%.
Grappig....... krijg een ban en koop een S2000, zo is het met 50%.
- Green Goblin
Drie van de vier hebben nog nooit een ban gehad........en die ene heeft hem al weer verkocht...
Ah je, maar die ene zoekt weer een jongere na de vakantie.
Klopt, ik vergiste me met een andere MR2 rijder, die hem nog wel heeft (maar wellicht wil verkopen).
Klopt, ik vergiste me met een andere MR2 rijder, die hem nog wel heeft (maar wellicht wil verkopen).
- Metal_Carnage
Als je op zoek gaat naar een Seven style autotje moet je zeker kijken naar de MK Indy en de MNR VortX. Beiden leverbaar met bike-engines.. de zogenoemde Bike-Engined-cars.
Voor 10k heb je er eentje.
En dan ken je ze nog turbotje geven...
Wegen 500kg rijklaar... hoppa!
Voor 10k heb je er eentje.
En dan ken je ze nog turbotje geven...
Wegen 500kg rijklaar... hoppa!
Surferdude wrote:Of een Super7...
Daar moet ik eerst maar eens in gaan rijden, maar ik ben het zeker van plan om te gaan proberenDokter Rob wrote:Een Donkervoort lijkt me eerder iets voor Bjorn.
Dat valt best tegen.. je kan beter een andere Super7 incarnatie kopen, die zijn een heel stuk goedkoper..Dokter Rob wrote:In dat geval is verkoop van het gele monster een eerste stap...
Een S2000 stuurt zeker leuk, maar de motor is daar het grotere pluspunt om als liefhebber warm van te worden. Hij is zonder meer sneller dan een MX5.. maar een MX5 is gewoon een heel stuk lichter en dat voel je. Ik heb met de S2000 een paar flinke hoeken gemaakt en slalom/uitwijkproef en voor mijn gevoel reageert een MX5 daar veel beter en lichtvoetiger op. Hij is dan wel minder snel, maar als je gewoon lekker wil gooien met een auto dan is de MX5 naar mijn mening de fijnere auto. Als je insane hard wil gaan met een motor die je constant het gevoel geeft dat je in een F1 zit (toeren, toeren, toeren.. hij vraagt er gewoon om.. en dat geluid!!) dan kan je beter een S2000 nemen. Laag in de toeren kan je er ook gewoon lekker mee cruisen en op de snelweg is het ook een prima auto, je kan met de kap dicht gewoon praten met elkaar. Wie van de 2 het eerste boven is op een haarspeldbochtenweggetje is denk ik afhankelijk van hoe lang de rechte einden zijn tussen de bochten.. zijn die lang, dan is de S2000 eerder boven omdat ie gewoon goed stuurt en heel hard kan, zijn die kort, dan is de lichtvoetigheid van de MX5 denk ik in het voordeel.. het is dus maar net wat je lekker vind..MarcoTwo wrote:Stuurt een S2000 niet leuk (dan weten we dat ook weer, hoeven we daar niet op blind te staren)?
En een recente MX-5 2.0 in vergelijking met een S2000?
Misschien moet ik maar niet in een Super7 stappen, dan kom ik er nooit meer uit
- Metal_Carnage
ik zeg een BEC dude!
15000rpm no probleme... over F1 style gesproken
15000rpm no probleme... over F1 style gesproken