MR2 Rigshots
Moderator: Pieten
- mr2PUNTfreak
- Type MR2: AW11
Idd. sorry Art, zal het niet weer doen.
- Surferdude
Toch moest ik stiekem wel een beetje lachen.. 
Art, als je de paal weg fotoshopt, wil je dan ook de schaduwlijn die de paal heeft achter gelaten weghalen, dit ziet er een beetje vreemd uit zo.
Wat je kunt doen is dezelfde foto maken vanaf +/- dezelfde hoek maar dan zonder de paal op de auto gemonteerd. Hierbij heb je dan een beter referentiekader hoe de foto zou moeten zijn.
Wat je kunt doen is dezelfde foto maken vanaf +/- dezelfde hoek maar dan zonder de paal op de auto gemonteerd. Hierbij heb je dan een beter referentiekader hoe de foto zou moeten zijn.
- Surferdude
Van de 2e foto bedoel je? Die donkere vlek op het rechterachterscherm? Daar heb ik wel wat aandacht aan besteed, meer kreeg het niet helemaal voor elkaar. Ik ben een PS CS5 newbie...
Leg eens uit hoe ik dat beter kan doen? Om een foto te maken zonder paal is een goeie tip!
Leg eens uit hoe ik dat beter kan doen? Om een foto te maken zonder paal is een goeie tip!
- Surferdude
Oefening baart kunst...

- Project-MR2
- Ik lul al aardig mee !
Zeer mooie foto's!
Als je eventueel nog tutorials zoekt om bepaalde technieken onder de knie te krijgen in Photoshop, moet je eens kijken op: http://www.good-tutorials.com
Als je eventueel nog tutorials zoekt om bepaalde technieken onder de knie te krijgen in Photoshop, moet je eens kijken op: http://www.good-tutorials.com
- Green Goblin
Je achterwiel staat scheef....
- Surferdude
Het maken van zulke foto's is een serieuze aangelegenheid hoor..Ewoud wrote:Nice! Nu nog ff oefenen op een minder serieus gezicht:P
Bedankt voor de tip!MRdelta2 wrote:Zeer mooie foto's!
Dat zie ik nu ook ja, dat komt omdat ik er een lenscorrectie op heb losgelaten omdat ik de neus niet in verhouding vond, en nu staat het achterwiel weer scheef.. zucht..Green Goblin wrote:Je achterwiel staat scheef....
- Ricardos
- Zere vingers van het typen..
Lijkt wel of Jeremy Clarkson achter het stuur zit, en met dat onderschrift van je is het helemaal compleet 
Maar ff on topic:
De foto's worden steeds beter! Lijkt me best lastig om de auto scherp op de foto te krijgen terwijl hij aan een hengel hangt
Maar ff on topic:
De foto's worden steeds beter! Lijkt me best lastig om de auto scherp op de foto te krijgen terwijl hij aan een hengel hangt
- Surferdude
Dat kan ja, maar niet in een bocht en dat was mijn uitgangspunt. Ik spreek uit ervaring, dat is niet te doen.
Maar doe eens een poging, ik ben benieuwd.
Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat mijn Canon G11 (hoe goed hij ook is) voor dit doel te kort schiet.
Maar doe eens een poging, ik ben benieuwd.
Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat mijn Canon G11 (hoe goed hij ook is) voor dit doel te kort schiet.
- Surferdude
Daarnaast kan je met zo'n gevaarte cameraposities realiseren die anders onmogelijk zijn.
Een onscherp voorbeeldje van het rijden in een bocht:

Een onscherp voorbeeldje van het rijden in een bocht:

- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
Een foto waar het dakje eruit is en dan op de bijrijderstoel gaan zitten...