@rsev06
dus eerst vind je dat suffie dat vermogen en koppel kan halen
dan ligt het aan de bank..
ten eerst weet ik dat suffie een goed monteur is en ook veel van die gen4 afweet.
denk dat hij het ook voorzich zelf houd van hoe hij aan dat vermogen is gekomen
met bijna alles stock..
geheim van de smit.. veel tijd in gestoken om de motor zo te krijgen hoe die nou is..
en dan maar een foutje zoeken van dat het niet kan.. dan maar
zeggen dat de bank niet deugt..
ter info
[align=left]De computer van de rollenbank rekent het motorkoppel uit m.b.v. de volgende
formules:
snelheid (v) auto = (n motor x 2[/SIZE] x rb) / it
trekkracht (Ft) = (motorkoppel x it) / rb
it = totale overbrengverhouding[/align]
rb = belaste wielstraal
bleek een honda daar op de dyno te staan met 415pk en 450 nm uit een 1600cc
dat kan zeker ook niet..
Rollenbankdag Verhoeven 27-11-'10
Moderator: Pieten
- mr2PUNTfreak
- Type MR2: AW11
Nee, sloeg niet op jou Marco.MarcoTwo wrote:![]()
Ik ga er maar van uit dat het niet op mijn korte reactie sloeg?;D
- Green Goblin
1998mr2, het zou misschien handig zijn als je leerde lezen.
Want wat jij in je vorige reactie zegt, klopt niet, je legt mensen dingen in de mond die ze niet gezegd hebben.
Ik zal het voor je samenvatten.
* Rsevo6 bewtijfeld of het door Suffie behaalde resultaat gehaald kan worden met de door hem genoemde mods, dit gerekend aan de vermogenstoename ten opzichte van de fabrieksgegevens.
* Daarna zegt Roderick (dat is dus iemand anders), dat het hoge koppel veroorzakt zou KUNNEN worden door de maat van de wielen.
* Daarna begin JIJ te roepen dat de wieldiameter niets uitmaakt. Zowel Roderick en Rsevo6 proberen jou uit te leggen dat dat wel van invloed is.
Het is dus niet zo dat Rsevo6 het gehaalde resultaat betwijfelt of de betrouwbaarheid van de rollenbank van Verhoeven (zoals jij dus beweert).
Dat staat nergens.
Wel is het een feit dat een rollenbank het vermogen aan de wielen meet en dit terugrekent naar het motorvermogen. Dat terugrekenen kan met verschillende factoren en dezze factoren zijn dan ook nog eens per bank verschillend, verder zijn er nog meer externe factoren die de meting beinvloeden. Ga je dus op twee verschillende banken, dan kun je de metingen al niet meer vergelijken. Rollenbankmetingn zijn dus per definitie onbetrouwbaar en alleen maar bruikbaar om het effect van mods te vergelijken, MITS je onder dezelfde omstandigheden op dezelfde bank gaat.
Als suffie zijn "geheim van de smit" (zal wel een smid zijn trouwens) niet prijs wil geven, dan kan hij ook gewoon zeggen dat er wat meer modificaties geweest zijn dan eerder opgenoemd. Of misschien is de fabrieksopgave wel kunstmatig laag gehouden door Toyota......
Ik ben ook geen turbo-expert, maar een toename van 77 pk zonder zware mods lijkt mij ook wat onwaarschijnlijk.
Want wat jij in je vorige reactie zegt, klopt niet, je legt mensen dingen in de mond die ze niet gezegd hebben.
Ik zal het voor je samenvatten.
* Rsevo6 bewtijfeld of het door Suffie behaalde resultaat gehaald kan worden met de door hem genoemde mods, dit gerekend aan de vermogenstoename ten opzichte van de fabrieksgegevens.
* Daarna zegt Roderick (dat is dus iemand anders), dat het hoge koppel veroorzakt zou KUNNEN worden door de maat van de wielen.
* Daarna begin JIJ te roepen dat de wieldiameter niets uitmaakt. Zowel Roderick en Rsevo6 proberen jou uit te leggen dat dat wel van invloed is.
Het is dus niet zo dat Rsevo6 het gehaalde resultaat betwijfelt of de betrouwbaarheid van de rollenbank van Verhoeven (zoals jij dus beweert).
Dat staat nergens.
Wel is het een feit dat een rollenbank het vermogen aan de wielen meet en dit terugrekent naar het motorvermogen. Dat terugrekenen kan met verschillende factoren en dezze factoren zijn dan ook nog eens per bank verschillend, verder zijn er nog meer externe factoren die de meting beinvloeden. Ga je dus op twee verschillende banken, dan kun je de metingen al niet meer vergelijken. Rollenbankmetingn zijn dus per definitie onbetrouwbaar en alleen maar bruikbaar om het effect van mods te vergelijken, MITS je onder dezelfde omstandigheden op dezelfde bank gaat.
Als suffie zijn "geheim van de smit" (zal wel een smid zijn trouwens) niet prijs wil geven, dan kan hij ook gewoon zeggen dat er wat meer modificaties geweest zijn dan eerder opgenoemd. Of misschien is de fabrieksopgave wel kunstmatig laag gehouden door Toyota......
Ik ben ook geen turbo-expert, maar een toename van 77 pk zonder zware mods lijkt mij ook wat onwaarschijnlijk.
1998mr2 wrote:@rsev06
bleek een honda daar op de dyno te staan met 415pk en 450 nm uit een 1600cc[/align]
dat kan zeker ook niet..
Whahaha nee dat kan nooit dan kom je wat cc te kort, ik ga dit topic aan een collega van me laten lezen, die ligt met buikpijn op de grond van de lol.
Straal motor aandrijving zeker.
Die gollega van mij heeft er best wel wat verstand van, en geloof mij als hij ziet dat je uit een 1600 415 pk kan halen dan ruilt hij ze'n srt10 in voor een honda....
onmogelijk.
voorbeeld: Een audi TT rs die heeft een 5 cilinder 2,5 liter en iets van 400+ nm koppel even het juiste getal kwijt, als hun zo veel pk uit een 1.6 zouden halen waarom doen ze dat dan niet??? veel efficenter of ben ik dan lomp:still_bonk:
onmogelijk.
voorbeeld: Een audi TT rs die heeft een 5 cilinder 2,5 liter en iets van 400+ nm koppel even het juiste getal kwijt, als hun zo veel pk uit een 1.6 zouden halen waarom doen ze dat dan niet??? veel efficenter of ben ik dan lomp:still_bonk:
der rijden jammer genoeg genoeg hondaatjes rond met een turboootje der op die meer inhoud hebben dan de motor zelf
dus die getallen vind ik helemaal niet vreemd
@ 1998 mr2
zet jij maar eens 2 mr2`s naast elkaar met vergelijkbare mods etc zodat ze ongeveer even snel zijn
doe bij de ene 19 inch wielen er onder met een plat bandje
bij de andere 15 inch met een plat bandje
dan weet ik bijna 100000000000000000000000000000000000000000000% zeker dat die met de kleine wielen sneller op trekt
@ 1998 mr2
zet jij maar eens 2 mr2`s naast elkaar met vergelijkbare mods etc zodat ze ongeveer even snel zijn
dan weet ik bijna 100000000000000000000000000000000000000000000% zeker dat die met de kleine wielen sneller op trekt
1998mr2 wrote:@rsev06
bleek een honda daar op de dyno te staan met 415pk en 450 nm uit een 1600cc
dat kan zeker ook niet..
Mmm wat zou eentje met tweeliter dan moeten hebben (op papier 240 pk/208 Nm, hoogste specifieke vermogen ooit gehaald)?:driving:
Zal vast niet erg origineel zijn.
mr2PUNTfreak wrote:Nee, sloeg niet op jou Marco.
Gelukkig maar, ik kom binnenkort in de buurt, was anders gezellig geworden.
shenron wrote:Die gollega van mij heeft er best wel wat verstand van, en geloof mij als hij ziet dat je uit een 1600 415 pk kan halen dan ruilt hij ze'n srt10 in voor een honda....
onmogelijk.
Honda = Heel Veel Toeren (zou deze tot 30.000 rpm gaan?), veel efficiënter dan alle Europese torretjes die ze volpompen met turbo's enzo. (Oh ja, Iemand nog een nieuw model TT kopen van 2009? Buurman had hiervoor een MX-5 2.0 RC'07, wil weer beleving terug en denkt aan een jekyl en hide hondje).
[/align]
dooierick wrote:der rijden jammer genoeg genoeg hondaatjes rond met een turboootje der op die meer inhoud hebben dan de motor zelf
@ 1998 mr2
Totdat die op zijn topsnelheid zit (150 ofzo) en de ander doorgaat, ligt aan de eindsnelheid als doel.
Maar het klopt wel, kortere overbrenging = snellere acceleratie en lagere topsnelheid.
- mr2PUNTfreak
Wat is in de buurt?MarcoTwo wrote:
Gelukkig maar, ik kom binnenkort in de buurt, was anders gezellig geworden.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- Green Goblin
Deze lui hebben eerste een auto op de rollenbank gezet, en daarna dezelfde auto op dezelfde bank met andere wielen.
http://www.turbomagazine.com/tech/0106t ... index.html
http://www.turbomagazine.com/tech/0106t ... index.html
Honda = Heel Veel Toeren (zou deze tot 30.000 rpm gaan?), veel efficiënter dan alle Europese torretjes die ze volpompen met turbo's enzo. (Oh ja, Iemand nog een nieuw model TT kopen van 2009? Buurman had hiervoor een MX-5 2.0 RC'07, wil weer beleving terug en denkt aan een jekyl en hide hondje).
[/align][/quote]
was ook maar een voorbeeld, ik heb een hekel aan duitse autos, ik wist de gegevens ongeveer omdat ik er 1 naar een klant moest brengen dus heb ook even de papieren mogen inzien.
Maar wat je zegt is ook waar natuurlijk.
maar bent niet geintreseert in een tt heb er in gereden en vond het nix hahaha, wil liever jouw 2tje ruilen tegen de mijne hahah.
greets dennis
[/align][/quote]
was ook maar een voorbeeld, ik heb een hekel aan duitse autos, ik wist de gegevens ongeveer omdat ik er 1 naar een klant moest brengen dus heb ook even de papieren mogen inzien.
Maar wat je zegt is ook waar natuurlijk.
maar bent niet geintreseert in een tt heb er in gereden en vond het nix hahaha, wil liever jouw 2tje ruilen tegen de mijne hahah.
greets dennis
- Green Goblin
Ik niet.
(nou ja, mr2 ruilen voor R32, R32 verkopen, nieuwe mr2 kopen en toch wel wat centjes overhouden....)
(nou ja, mr2 ruilen voor R32, R32 verkopen, nieuwe mr2 kopen en toch wel wat centjes overhouden....)
@ doderick
jah das logische op de weg trek je sneller op met een kleinere wiel..
kan ook zeggen ik weet zeker dat ik met een grotere wiel meer topsnelheid heb..
maar met alle twee wiellen blijft de motor vermogen en koppel hetzelfde...
door de kleinere wiel krijg je geen vermogen of koppel er bij..
heb de link van de piet snel door gelezen
daar teste ze een 13"en een 17"met elkaar op de dyno..
daar wilde ze mee bewijzen dat een 17" zwaarder is en vermogen kost
maar als de 17" velg even licht is als de 13 geen hp verlies..
kort om met de piet zijn link een bewijs van de de vermogen op de bank
nagenoeg hetzelfde blijkt met een groter op kleiner diameter wiel..
alleen de gewicht van de velg speelt een rol..
zie hier een link zo werkt het echt intern in de motor
koppel word gemaakt door de explosie van het benzine.. die veroorzaak een kracht op de zuiger.. waar door er koppel word gemaakt..
http://www.timloto.org/download/pdf_les ... rmogen.pdf
jah das logische op de weg trek je sneller op met een kleinere wiel..
kan ook zeggen ik weet zeker dat ik met een grotere wiel meer topsnelheid heb..
maar met alle twee wiellen blijft de motor vermogen en koppel hetzelfde...
door de kleinere wiel krijg je geen vermogen of koppel er bij..
heb de link van de piet snel door gelezen
daar teste ze een 13"en een 17"met elkaar op de dyno..
daar wilde ze mee bewijzen dat een 17" zwaarder is en vermogen kost
maar als de 17" velg even licht is als de 13 geen hp verlies..
kort om met de piet zijn link een bewijs van de de vermogen op de bank
nagenoeg hetzelfde blijkt met een groter op kleiner diameter wiel..
alleen de gewicht van de velg speelt een rol..
zie hier een link zo werkt het echt intern in de motor
koppel word gemaakt door de explosie van het benzine.. die veroorzaak een kracht op de zuiger.. waar door er koppel word gemaakt..
http://www.timloto.org/download/pdf_les ... rmogen.pdf
- Green Goblin
Nee.
Some may wonder if it was the weight or the size difference that caused the power loss. It was both.
- Green Goblin
Het gaat er trouwens niet om hoeveel koppel de motor LEVERT, het gaat er om hoeveel koppel GEMETEN wordt. De motor zal niet meer of minder koppel LEVEREN met andere wielen, het MEETRESULTAAT zal er echter wel door veranderen.