Gadgets

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Sherwin
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
whitespyder wrote:heel mooi idd, heb er ook ooit over zitten denken.
nadeel is dat het display altijd oranje blijft.
de achtergrondplaatjes voor de kachel verkopen ze volgens mij niet overal he?
Bij elkaar genomen ben je al gauw 100 euro kwijt.
niet waar whitespyder, bij de eerdergenoemde website is alles aan te passen naar wens. Dat was ook het voordeel dat ik noemde, in tegenstelling tot leds, is het licht gewoon redelijk wit wat erdoorheen komt en kan je je dimmer nog gebruiken! Maar leds geven natuurlijk wel het fel witte licht

de leds vind je hier!

je kan de teller qua kleur aan passen, en ook de dichtdoorlaat baar heid dacht ik:
de mooie kleuren
Image
Image
Image

doorlaatbaarheid; in iedergeval ff de witte
Image

hier zie je de verschillende kleuren

citaat van de website:
A better colour for the back-lit dials can be achieved using the newer White LEDs for illumination. The original bulbs have a yellow incandescence which can draw out some of the intensity out of the blue.

For back lit illumination we are now able to offer a new colour variation of "Double Silver". This is a special material which is chrome/silver during the day but turns transparent when lit from behind allowing a new colour to shine through. So Silver Day - Red Night.

Working on this idea you can also have White Day - Blue (or any colour) Night (works well with the Black Finish Dials)

We've not yet added this option to the website yet so you will need to phone through or email the order for Double Silver / White Day (not forgetting to choose the "hidden til lit" colours). There will be no additional charge for this.

het is misschien wel prijzig, maar je krijgt er veel voor terug!

Btw, misschien een domme vraag hoor

de chrome omlijning:
Image
Image

is dat los te verkrijgen? of het '03+ standaard?
Sherwin
Whitespyder, GreenGoblin, SW20 drivers?

iemand nog meer geïnteresseerd? Possible GB?

weet iemand welke fitting de lampjes in het dashboard hebben?
286?
Image

of 501
Image
Sjerief
De "chrome kit" zo heette dat destijds was er in verschillende delen te krijgen.
Volgens mij deel 1,2 en3.
Heb zelf het uitgebreide pakket.
De tellers met chromen ringen, de tweeters in de portieren, de pook omlijning in chroom en bij de handrem eronder nog een stukje chroom.
De ventilatie knoppen zaten er toen niet bij als chroom optie.

De facelift modellen kregen standaard, de tellers, tweeters en ventilatie knoppen in chroom.
Sherwin
Sjerief wrote:De "chrome kit" zo heette dat destijds was er in verschillende delen te krijgen.
Volgens mij deel 1,2 en3.
Heb zelf het uitgebreide pakket.
De tellers met chromen ringen, de tweeters in de portieren, de pook omlijning in chroom en bij de handrem eronder nog een stukje chroom.
De ventilatie knoppen zaten er toen niet bij als chroom optie.

De facelift modellen kregen standaard, de tellers, tweeters en ventilatie knoppen in chroom.
okee, thanks! ik heb zelf aftermarket tweeters met grijs erin... kan wel ff een foto'tje uploaden. Maar die ringen om de teller zien er wel mooi uit! alleen zit ik nog te twijfelen want aan de andere kant staat het zwart op zwart ook wel mooi met die tellerplaten;D

btw die van de middenconsole zijn ook niet origineel lijkt me, want de chrome-ringen van de tellerbak zijn een stuk dunner!
Sherwin
over de tellerplaten zullen jullie nog wat horen

ik wil een andere antenne, (eentje die ook goed ontvangst geeft maar niet zo lang is!) iemand tips?
El Butre
Gewoon een raamantenne laten plaatsen, hoeft de hengel nooit meer uitgeschoven.

Btw ben wel benieuwd wat het effect is van "luxe licht". Enlighten us please (pun intended).
Green Goblin
Sherwin wrote:over de tellerplaten zullen jullie nog wat horen

ik wil een andere antenne, (eentje die ook goed ontvangst geeft maar niet zo lang is!) iemand tips?
Staat wel ergens in 1 van mijn topics. Reken op zo'n 100 euro.
Sherwin
El Butre wrote:Gewoon een raamantenne laten plaatsen, hoeft de hengel nooit meer uitgeschoven.

Btw ben wel benieuwd wat het effect is van "luxe licht". Enlighten us please (pun intended).
nou met het luxe licht... doel ik op het licht dat wit is, het geeft (vind ik) een veel luxere en modernere uitstraling aan het interieur. Misschien vind jij geel licht leuker, maar ik vind het witte licht toch mooier en inderdaad luxer uit zien!

raamantenne? wat moet ik daarvan verwachten?
Sjerief
Sherwin wrote:over de tellerplaten zullen jullie nog wat horen

Idd, das echt het lelijkste, die jaren 80 spriet.
Toen ik nog sw20 reed, altijd zonder die lelijke uitwerphengel...

Green Goblin wrote:Staat wel ergens in 1 van mijn topics. Reken op zo'n 100 euro.

Yep, klopt en een peperdure look krijg je ervoor terug :dux-blij_thumb-up:
El Butre
Sherwin wrote:nou met het luxe licht... doel ik op het licht dat wit is, het geeft (vind ik) een veel luxere en modernere uitstraling aan het interieur. Misschien vind jij geel licht leuker, maar ik vind het witte licht toch mooier en inderdaad luxer uit zien!

raamantenne? wat moet ik daarvan verwachten?

Ah, ok, categorie luxe kentekenplaten. Persoonlijk ben ik meer van het rijden, maar ik kan me voorstellen dat het voor jou een belangrijke meerwaarde biedt.

Raamantenne is precies wat het woord zegt: Een antenne van pakweg 20 centimeter lang die je bovenaan het raam (of ergens anders, achter de bumper kan ook) monteert. Ik had em in de blauwe spyder met als gevolg dat de antenne niet meer uitschoof bij contact aan en de ontvangst toch goed was. (En als bonus: Een heel luxe lampje net boven de spiegel ;-) )
whitespyder
Ik lul al aardig mee !
btw die van de middenconsole zijn ook niet origineel lijkt me, want de chrome-ringen van de tellerbak zijn een stuk dunner!
chrome ringen in de middenconsole is bij modellen van na 2003.
Op de tellerbak zijn te koop via ebay, heb ze zelf ook ;D
Die voor de middenconsole zoek ik eigenlijk nog.
Sherwin
whitespyder wrote:chrome ringen in de middenconsole is bij modellen van na 2003.
Op de tellerbak zijn te koop via ebay, heb ze zelf ook ;D
Die voor de middenconsole zoek ik eigenlijk nog.
als je ze gevonden hebt, please say so!

Image
liever met chrome ringen!

El Butre wrote:Ah, ok, categorie luxe kentekenplaten. Persoonlijk ben ik meer van het rijden, maar ik kan me voorstellen dat het voor jou een belangrijke meerwaarde biedt.

Raamantenne is precies wat het woord zegt: Een antenne van pakweg 20 centimeter lang die je bovenaan het raam (of ergens anders, achter de bumper kan ook) monteert. Ik had em in de blauwe spyder met als gevolg dat de antenne niet meer uitschoof bij contact aan en de ontvangst toch goed was. (En als bonus: Een heel luxe lampje net boven de spiegel ;-) )
ja, zo kan je het noemen! Rijden doet de MR2 wel, dus waarom niet!

Edit: Raamantenne vind ik niet zo mooi staan...

ik geloof dat Green een S2k antenne had gemonteerd, heb je hiervoor een versterker nodig of niet?
Green Goblin
Hier zijn je chromen ringen.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MR2-Spyd ... 20b6a67924

Een S2K-antenne ? Geen Honda op mijn auto !

Green heeft de originele Toyota-niet-uitschuifbare antenne met een aftermarket kort antennetje...

Prima ontvangst hoor. Zoals ik al zei, reken op zo'n € 100. Uit betrouwbare bron weet ik trouwens dat Sjerief exact dezelfde heeft....8)
Sherwin
Green Goblin wrote:Hier zijn je chromen ringen.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MR2-Spyd ... 20b6a67924

Green heeft de originele Toyota-niet-uitschuifbare antenne met een aftermarket kort antennetje...

Prima ontvangst hoor. Zoals ik al zei, reken op zo'n € 100. Uit betrouwbare bron weet ik trouwens dat Sjerief exact dezelfde heeft....8)
oh als ik naar de toyota dealer toe ga, waarom moet ik dan vragen, wil ik zo een kreng te pakken krijgen?
Green Goblin
Je kunt vragen of hij het forum leest.

Speciefiek dit topic.....

showthread.php?t=12580&highlight=antenne
El Butre
Sherwin wrote:als je ze gevonden hebt, please say so!

Image
liever met chrome ringen!

ja, zo kan je het noemen! Rijden doet de MR2 wel, dus waarom niet!

Edit: Raamantenne vind ik niet zo mooi staan...

ik geloof dat Green een S2k antenne had gemonteerd, heb je hiervoor een versterker nodig of niet?
Waarom niet? Omdat als je echt gaat rijden je geen tijd hebt om je druk te maken over de kleur van de binnenverlichting, dus dan is de meerwaarde weg. Overigens, qua luxe, BMW heeft oranje en audi wit, en moet eerlijk zeggen dat het luxe-gevoel in de beamer toch net weer hoger lag dan in de audi. Maar ieder zijn lol!

Raamantenne zie je niks van, dat is nou juist het mooie....
Sherwin
El Butre wrote:Waarom niet? Omdat als je echt gaat rijden je geen tijd hebt om je druk te maken over de kleur van de binnenverlichting, dus dan is de meerwaarde weg. Overigens, qua luxe, BMW heeft oranje en audi wit, en moet eerlijk zeggen dat het luxe-gevoel in de beamer toch net weer hoger lag dan in de audi. Maar ieder zijn lol!

Raamantenne zie je niks van, dat is nou juist het mooie....
dan heb ik waarschijnlijk het verkeerde gezien! want wat ik onder raamantenne vond is een antennespriet alleen horizontaal geplaatst bij het raam..?

het gaat mij er niet om of een bmw of een audi me het gevoel bezorgt, ik mijn mr2 gewoon naar mijn smaak, maar als jij 't niet mooi vind mag jij het ook zeggen hoor, verschil in mening mag er zijn!

heb je iets meer info over de raamantenne?
whitespyder
Ik lul al aardig mee !
dan heb ik waarschijnlijk het verkeerde gezien! want wat ik onder raamantenne vond is een antennespriet alleen horizontaal geplaatst bij het raam..?

het gaat mij er niet om of een bmw of een audi me het gevoel bezorgt, ik mijn mr2 gewoon naar mijn smaak, maar als jij 't niet mooi vind mag jij het ook zeggen hoor, verschil in mening mag er zijn!

heb je iets meer info over de raamantenne? Image
Heb ook de korte spriet, kost wat maar dan heb je ook wat.
Meest eenvoudig monteren, waar moet je anders al die draden kwijt van die raamantenne? das leuk voor fabriek af naar mijn idee.
Kijk even op onderstaande link dan zie je wat je nodig hebt.
http://takubanmotorsports.com/catalog/p ... 1a1ksvsc57
whitespyder
Ik lul al aardig mee !
Hier zijn je chromen ringen.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MR2-S...item20b6a67924

Thanks, waarschijnlijk niet interressant als groupbuy he?
Hoe zit t bij jou met chroomaccenten in je spyder? al aan toegekomen?
Green Goblin
Bij mij ?

Nee, als ik niet te veel naar jouw dashboard kijk mis ik ze niet. Zou dan trouwens RVS worden denk ik....

p.s. in de hoedoetiedat waarnaar ik gelinked had, staan alle nummers voor de korte antenne. Hoef je hem niet bij Lord Takuban vandaan te halen.
Post Reply