Valt uit na snelwegrit

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

dubbeledraaideur
Jep cycloon inderdaad. Maar daar vind ik ook niks op...
Arnie
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Dat wil je ook niet, die rommel valt onder de categorie electrische blowers, snelle stickers,voorgeprogrammeerde chips en uitlaten die 50 pk extra geven onder een N.A..

Enige wat wel eens wil helpen zijn de wild bunch kentekenplaathouders (=+10PK) ;D;D
dubbeledraaideur
Arnie wrote:Dat wil je ook niet, die rommel valt onder de categorie electrische blowers, snelle stickers,voorgeprogrammeerde chips en uitlaten die 50 pk extra geven onder een N.A..

Enige wat wel eens wil helpen zijn de wild bunch kentekenplaathouders (=+10PK) ;D;D
Het gaat met dat systeem niet om meer pk's, maar om meer reactiesnelheid als je het gaspedaal indrukt ;)

Dat vertelde iemand die afgelopen zondag bij de meeting in nederweert, dat hij dat systeem gebruikte in zijn emmer.

Maargoed dan zou het natuurlijk handig zijn, om meerdere meningen te hebben over the cycloon systeem. (Mogelijk ook een link naar het product als iemand dat heeft?)
Green Goblin
Álstjeblieft, hier de officiele website. http://www.cyclonenederland.nl/
Green Goblin
Green Goblin
Als je kunt lezen, zie je dat dat turbuletie in de pleum veroorzaakt !

Dus maak die € 105 maar aan mij over...dan straal ik je auto magisch in (op afstand natuurlijk) en reageert hij ook sneller.

Of als je dat niet vertrouwt, voor € 150 heb ik voor jou een flesje van 100 ml van een mysterieuze toevoeging, die je aan je brandstof moet toevoegen, waardoor je auto ook gegarandeerd sneller voelt !

(Als je zegt, he dat spul ziet er uit als benzine en het ruikt ook als benzine, dat klopt, dat is toevallig...;) )
dubbeledraaideur
Hahaha

Ja zat ff na te denken na het werk (wanneer ik mn kop weer leeg heb), kan net zo goed een ventilator ofzow in mn CAI bouwen, dan heb ik ook turbuletie in mn pleum xD

Nvm that ;)
dubbeledraaideur
Dat wervelwind systeem.. Ik heb et vandaag opgezocht. Lijkt erop dat het gewoon niet werkt.

Anders hadden autofabrikanten het allang ingebouwd. 100 euro voor een stom stuk aluminium. Flikker op man...

Ik hoef dus geen Turbuletie in mn pleum.

Waar het me eigenlijk om ging, is een aparte brandstofregelaar. Voor meer druk waardoor mn auto agressiever reageert op het gaspedaal.

Maar daar heb ik ook weer negatieve verhalen over gelezen op het forum.

(En dan zal vast iemand zitten te denken, los eerst die problemen maar eens op en denk daarna maar eens na aan andere attributen op je motorblok).
shenron
Denk aan een goed uitlaat syteem, openluchtfilter (mits goed geplaats en niet 10 cm naast je blok) dat soort gesnor helpt wel iets, maar een n/a heeft niet echt potentie om veel sneller te worden zonder all teveel geld erin te pompen.
dubbeledraaideur
shenron wrote:Denk aan een goed uitlaat syteem,
openluchtfilter (mits goed geplaats en niet 10 cm naast je blok) dat soort gesnor helpt wel iets, maar een n/a heeft niet echt potentie om veel sneller te worden zonder all teveel geld erin te pompen.
Remus demper + een cat waar niks inzit (cat= niet mijn schuld dat was door de vorige prutser gedaan) + een CAI die bijna tot in de luchthapper gaat.
Dus dat zit al goed.

Maar een hogere druk op je brandstofsysteem, maakt dat nog iets uit betreft performance?
Dirk
Ik lul al aardig mee !
Een MR2 staat standaard nogal rijk afgesteld, omdat de Toyota het motorblok koelt met brandstof. Nog meer brandstof erin maakt de auto niet sneller, het omgekeerde is juist, maar dit komt de koeling niet geheel ten goede.

Een Apexi AFC zou een toevoeging kunnen zijn, in de handen van een goede tuner met wideband en verstand. Maar wederom, verwacht er geen wonderen van. 156pk standaard (gen 2), laten we zeggen met een jouw veranderingen (CAI + open uitlaat) wellicht nu 160/165pk, met minder brandstof misschien nipt 170pk. Gen 3 doet standaard 175, dezelfde veranderingen met geluk misschien 185pk.

De ruimte op N/A motoren is gewoon erg klein, zeker omdat heel veel afhankelijk is van klepduratie en interne compressie.
ROB-E
Heb je je massakabels wel goed schoon gemaakt voordat je de boel monteerde?

Dat kan namelijk voor vervelende storingen zorgen.
MMaddict
Ik weet wel waar ze te koop zijn.. maar ik geloof er niet in... wasseneus gevoel.... zorgt in hoge uitzondering voor een placebo effect.....

Wil je nog steeds de link?
dubbeledraaideur
Allemaal hartstikke duidelijk

Ik ga nog van het weekend wellicht ff prutsen met de gasklephuis en de vacuümslangen. En hopelijk is dat probleem voor komende jaren dan weg.
MMaddict
Ik geloof er ook niet in maaar... van dezelfde fabrikant als de 'fuelsave magneet' dacht ik zo.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/INTAKE-F ... 519b0c0304
ROB-E
Die veulseef magneet, was van laatst bij mythbusters getest.
Resultaat nul komma nul.

Die cyclone zorgt alleen maar voor meer weerstand in jouw inlaat traject.
Dat gaat niet helpen om mider brandstof te gebruiken.
Je rechter voet wel!
dubbeledraaideur
Zoals ik paar posts eerder zei (nadat andere hadden gezegd, dat het niet zou werken. Had ik wat details opgezocht).: Cyclone is gewoon een bullshit verhaal, ik had nog een test van radar gekeken. Die verkoper stelde stellig dat het zou werken. Tevens nog een andere test gezien, maakte geen verschil.

Dan kun je het volgende afvragen:
Als het zo'n geweldig systeem is, waarom gebruiken autofabrikanten het niet?
Waarom moet je meer als 100 euro betalen voor stukje aluminium?
Haal je dat er dan wel uit?
Waarom is de weerstand in je inlaat goed voor je motor? Als je weerstand nodig hebt, waarom is de inlaatpijp dan niet dunner?

Uitkomst: Rijnse bullshit nog erger dan de politiek kan verkopen...
Post Reply