Etter's Project

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

The Honda Kit
tilma800 wrote:Zo'n scene is er in Nederland niet.

een mr2 is een typisch stukje JDM erkenning ... de mensen die een mr2 opvalt weten vaak wat meer dan dat hun auto 4 wielen en een stuur heeft. daarbij ... op het circuit , drag baan / dyno / meeting.. ga je wel af als een baksteen met nepwielen .. no offense .... maar daar zitten wel de mensen die bekend zijn met veel spul ... en dan sta er best lullig bij met je fakes tussen de net wat echtere wielen .....

voor gewoon op straat ach .. who cares ... en eigenlijk doet het mij zelf geen kloote hoor ... maja .. bevind me eigen straks met de SW veelal op plekken waar mensen er wel bekend mee zijn .. vadaar dat ik al zei ... ik wil geen staartreaties als je met en ( vermoedelijk ) 600+ pk mr2 aan komt kakken .... en nouja .. die 2 ruggen extra kom ik ook wel weer overheen ... ti's maar 1 malig zo'n uitgaaf... in dat geval dan liever ook gelijk wat goeds .. en "ECHT" moois

maar hey ...WTF ben ik ...om over anders mans wielen en financien te oordelen ... het is puur mijn mening ... neem het dus niet persoonlijk op .
Dorifto Deuce
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Die scene is er wel, maar hij's vrij klein. Al begint het al een stuk groter te worden.

Meerendeel van de MR2 scene in Nederland is nog niet zo op de hoogte van de JDM goodness. ;)

Ik ben zelf niet bang voor uitspraken van andere mensen, maar 't verschil is zo groot tussen de twee wielen, dat ik dat die extra 1.000 euro wel waard vind. Maar ik vind het meer dan logisch dat ik een van de weinige ben. 't Is natuurlijk een auto van bijna 15 jaar oud.. Maar ik wil graag iets dat bijna niemand heeft. Ik bedoel, velgen koop je maar 1 keer (als je het goed doet). En bovendien; velgen maken de auto..

Maar de Rota D2's staan sowieso een stuk hoger op de ranglijst dan de gemiddelde Lenso/AEZ/Azev wielen. ;D Ik vind wielen eigenlijk gewoon het belangrijkste aan auto-styling. Vandaar dat ik er graag wat meer voor over heb. :P
roald
ik wil ook wel echte volk racing TE-37 of GT-C velgen, maar niet iedereen kan of wil zoveel voor een setje wielen betalen, dus snap ik best dat ie voor de rota's wil gaan
en je betaald toch voor het merk, want wil je het ook echt voor gewichtbesparing gaan doen dan moet je dus ook wel een echte dragcar ofzo gaan bouwen, anders heb je er nog geen drol aan om een paar kg kwijt te zijn
Mr2-wouter
Ik ga ook voor Rays wielen, ik ben namelijk niet van plan me auto weg te doen de komende jaren. Daarnaast kost de auto genoeg, turbo swap, kitje, kleurtje, interieurtje etc. Ik pak het gewoon allemaal goed aan.

Het gaat me niet om het gewicht van de velgen, maar gewoon om de uitstraling ervan en het feit dat je ze meestal precies in de goeie maat kunt krijgen.

Velgen kunnen de auto maken maar zeer zeker ook de auto (af)kraken!

Daarnaast snap ik best dat wanneer iemand een auto koopt voor 2 jaar hij er geen velgen van 2000 euro onder legt :P
Etter
ik blijf 2000 euro een hoop geld vinden voor alleen velgen....zijn er ook jdm approved velgen voor een leuke prijs :P
Dorifto Deuce
Jep maar dan moet je op zoek gaan naar een gebruikt setje in Japan ofzo.. En dan nog een set in de goede maten.. ;D
Etter
oftwel je bent alleen hip als je minimaal 2000 euro aan velgen wilt uitgeven of 2e hands heb? :P

waar moet ik dan zoeken in japan?! :D
Mr2-wouter
FF kijken bij slap gelul, staat topic of Rays velgen. Daar staan meerdere links in.

Ik zeg niet dat je alleen hip bent met echte velgen, tis je eigen keuze. Vind zelfde als je auto "tunen" door middel van de autostyle bijbel ::)

Of een paintjob van 600 euro en tevreden zijn met een spiegelbeeld dat lijkt op een kikker ;D
roald
ebay ofzo, en zelfs daar vind ik maar weinig gebruikte rays velgen
maar jij moet niet voor JDM gaan omdat mike en peter vinden dat het bij een mr2 hoort hoor!
ik rijd nu op het moment ook met 18" inovit spirit rond, maar dat boeit me ook vrij weinig
hoewel ik nogwel voor rays ga hoor... puur omdat ik persoonlijk het ook erg mooie velgen vind en dat ze idd in de juiste maten te krijgen zijn
ennuh mike, ipv 1x wordt het bij mij al 3x andere velgen :P maar ik raak ook snel uitgekeken op wielen en dan wil ik weer eens iets anders :P
Dorifto Deuce
Je moet zeker niet voor JDM gaan omdat ik 't zeg.. Da's bullshit natuurlijk. ;D Ik vind het gewoon vet om een MR2 te zien met unieke, dikke Japanse wielen. Geeft het net dat beetje extra..

En tsja, ik geil al 4 jaar op de SSR Professors en ken ook persoonlijk geen velgen die ik mooier vind dan de Professors, dus wisselen zal ik niet.. ;D
The Honda Kit
Roald moet leren lezen vermoed ik ... om hem dan van dienst te zijn .. hier mijn motivatie .......

kopen kopen kopen ! rays .. work .. kopen !!!! geef al je spaargeld er aan uit , ... al heb je dan maar 1 wiel , waar je anders een set + banden voor had ..... of je doet het zo ... 2 achter wielen leen je bij frisia , linker voorwiel op je credit card , en je linker voorwiel van je spaargeld ... banden laat je oprekening bezorgen .. who cares !
je moet gewoon jdm hebben , dan hoor je er echt VET bij .. ja ik zeg VET bij ... heelemaal kicking .... dus niet twijfelen ... DOEN

::)
The Honda Kit
Dorifto Deuce wrote: En tsja, ik geil al 4 jaar op de SSR Professors en ken ook persoonlijk geen velgen die ik mooier vind dan de Professors, dus wisselen zal ik niet.. ;D

goedzo ... 4 jaar verder ben je 2 wielen verder en 1300 euro armer ...
rekenkundig gezien zou je er dus 8 jaar over doen om 4 wielen na wens bij elkaar te krijgen ..

Mike ... op die manier klinkt het best zielig ... had Rota gekocht ;D ;D
Dorifto Deuce
Nah.. Die andere twee komen er snel.. Shipping + invoerrechten zijn veel minder als ze maar twee wielen hoeven te verschepen naar Nederland. ;)

Kan echt niet wachten!
Etter
ik ga die site's in de gaten houden....maar voor extra kosten moet je rekenen? als je het vanuit us naar nl haalt?
Mr2-wouter
nu die rubbers bestellen van VS naar NL. bedrag in dollars kan ik omzetten in euro's en dan zit ik in de buurt van het uiteindelijke bedrag. Verzendkosten van de rubbers waren 280 dollar.

groeten
Dorifto Deuce
Edwin was ruim 400 euro kwijt aan invoerrechten geloof ik..
Etter
ik ben edwin :D
welke edwin heb jij het over :D
Dorifto Deuce
Haha, Ilpoto. :P
Etter
UPDATE UPDATE

ben net langs geweest bij bedrijf wat met m'n auto bezig is....wacht helaas nog steeds op achterbumper en sideskirts..maar die komen als het goed is binnen 2 weken binnen. de foto's:
De emmer zonder bumpers
Image
nogmaals
Image
nogmaal maar dan van achter
Image
Wat onderdelen die net gespoten waren.
Image
onderdelen van het bouw pakket
Image
Nogmaals onderdelen :D
Image
het vieze hemeltje...word zwart gespoten....gaat er iig nieuw uitzien
Image
Voorbumper (mooi kleurtje :P)
Image
wat te doen als er geel over is....de heftruck spuiten!
Image
en stond een rally golf (diesel)
Image
en hier mee kwam hij zaterdag even langs...wat een geluid komt er uit! tevens staat nieuwe auto van m'n pa op achtergrond.
Image

Het zijn foto's van m'n telefoon dus niet helemaal super....
tilma800
Staat mooi in de grondlak ;D :P ;D
Post Reply