Velgen.
Moderator: Pieten
Bewuste keuze geweest voor zover ik weet, om gedrag op de grens veilig(er) te maken, als je te wild/niet precies genoeg stuurt heeft ie de neiging om onderstuur te vertonen. Heb je goedkope banden dan wordt dat gedrag alleen maar meer en krijg je het gedrag dat Ron beschrijft.Kees schreef: 195 50 voor, schieten we daar wat mee op of heeft toyota er goed over nagedacht om voor 185 55 te gaan?
195 voor levert idd meer grip op, maar zal er ook voor zorgen dat op de grens je achterkant wat eerder/abrupter uitbreekt, wat dan weer geen probleem is zolang je weet wat je doet
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Klopt, RE040 wordt steeds moeilijker. RE002 dan?jaapio schreef:Bridgestone Potenza RE40 is niet te krijgen....althans worden niet meer gemaakt. De maten die ik hebben moet vind ik niet.....
Dus de Continental Sportcontact 3 is ook een aanrader? gaan we voor die want die vind ik wel.
Conti SC is idd een optie of Toyo Proxes. Bij de Proxes T1R dan wel een paar strepen meer bandenspanning toepassen (minimaal 2.3 voor en 2.5 achter)
- Kees
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik ben van plan om daily te blijven rijden met de emmer en de Corolla op stal te zetten voorlopig. Ik ga niet aan de winterbanden (tenzij14 inch trouwens past??)en heb voor sneeuw en ijs een mooie GTT met winterbanden staan.
De opties die ik nu heb aangezien mn OEM velgen opnieuw worden gepoedergecoat en mn voorste toyo t1r zijn bijna op.
- 2 nieuwe t1r voor en dan de achterste die nog zat profiel hebben op rijden. (nadeel...regen...kut weggedrag, rest geweldiig)
- 4 nieuwe rainsport 3 banden (volgens mij alleskunners en geschikt voor het hele jaar.
- Jaapio zn advies volgen en voor 4 premium banden gaan. Potenza / S drive / sporttract 3
De opties die ik nu heb aangezien mn OEM velgen opnieuw worden gepoedergecoat en mn voorste toyo t1r zijn bijna op.
- 2 nieuwe t1r voor en dan de achterste die nog zat profiel hebben op rijden. (nadeel...regen...kut weggedrag, rest geweldiig)
- 4 nieuwe rainsport 3 banden (volgens mij alleskunners en geschikt voor het hele jaar.
- Jaapio zn advies volgen en voor 4 premium banden gaan. Potenza / S drive / sporttract 3
Nou……
Ben dus gisteren even terug gegaan naar mijn bandenboer ivm de adviezen die ik hier zoal gekregen heb.
Kom al jaren bij deze bandenboer en hij kent me als geen ander……niet goed, niet oplossen, rechtsbijstand erop hahahaha…..geintje natuurlijk.
Zo heb ik eens voor de Yaris nieuwe oz velgen gekocht met toyo banden. De wielen rammelde dus opnieuw balanceren. Na een dag of wat weer rammelen. Advies, blijf er een 1000km mee rijden. Nog altijd rammelen. Compleet onderzoek gedaan….hoogtemeeting van wielen en banden. Kortom, wielen bleven rammelen. Na 2000km ermee gereden te hebben rammelde de zooi nog steeds. No problem, nieuwe duurdere toyo banden eronder en het was opgelost.
De winterwielen van de Avensis lagen daar in opslag. Als het zover was dan liet ik ze daar omleggen. Wordt netjes opnieuw gebalanceerd ed. aangezien ik wat meer plaats thuis kreeg konden de wielen thuis opgeslagen worden. Ik zie een nieuwe medewerker de winterwielen nog onder de Avensis zetten en zag dat die medewerker ijverig was met de wielsleutel. Als ik dan zelf de zomerwielen eronder wil gaan zetten breken 4 wielbouten af. M’n bandenboer heeft die gewoon vergoed.
Kortom, een betrouwbare bandenboer.
Naar aanleiding van het banden verhaal dus teruggegaan gisteren vanwege de Nexen. Ik vertelde hem de bevindingen die hier worden geschreven en ook wat ik zo op internet heb gevonden en dat ik twijfel over die banden. M’n bandenboer garandeerde me dat die banden goed zijn. Hij zelf heeft ze onder een Golf GTi en een medewerker onder een snelle bmw en beide zijn er zeer tevreden over. Al helemaal als je bedenkt dat die medewerker meer op twee wielen door de bocht gaat als op vier haha.
Ik geloof die bandenboer op z’n woord dus besloten die Nexen, welke overigens van de laatste generatie is, erop te laten zetten na de belofte van m’n bandenboer dat mochten ze echt niet bevallen hij zou zorgen voor een oplossing….en dat doet hij dus echt wel.
Dussssssss…..het gaan de Nexen worden…..in het ergste geval kost het me straks iets meer maar dat zou nu ook zijn als ik voor de duurdere exemplaren zou gaan….
Poepoe, einde zoektocht
Ben dus gisteren even terug gegaan naar mijn bandenboer ivm de adviezen die ik hier zoal gekregen heb.
Kom al jaren bij deze bandenboer en hij kent me als geen ander……niet goed, niet oplossen, rechtsbijstand erop hahahaha…..geintje natuurlijk.
Zo heb ik eens voor de Yaris nieuwe oz velgen gekocht met toyo banden. De wielen rammelde dus opnieuw balanceren. Na een dag of wat weer rammelen. Advies, blijf er een 1000km mee rijden. Nog altijd rammelen. Compleet onderzoek gedaan….hoogtemeeting van wielen en banden. Kortom, wielen bleven rammelen. Na 2000km ermee gereden te hebben rammelde de zooi nog steeds. No problem, nieuwe duurdere toyo banden eronder en het was opgelost.
De winterwielen van de Avensis lagen daar in opslag. Als het zover was dan liet ik ze daar omleggen. Wordt netjes opnieuw gebalanceerd ed. aangezien ik wat meer plaats thuis kreeg konden de wielen thuis opgeslagen worden. Ik zie een nieuwe medewerker de winterwielen nog onder de Avensis zetten en zag dat die medewerker ijverig was met de wielsleutel. Als ik dan zelf de zomerwielen eronder wil gaan zetten breken 4 wielbouten af. M’n bandenboer heeft die gewoon vergoed.
Kortom, een betrouwbare bandenboer.
Naar aanleiding van het banden verhaal dus teruggegaan gisteren vanwege de Nexen. Ik vertelde hem de bevindingen die hier worden geschreven en ook wat ik zo op internet heb gevonden en dat ik twijfel over die banden. M’n bandenboer garandeerde me dat die banden goed zijn. Hij zelf heeft ze onder een Golf GTi en een medewerker onder een snelle bmw en beide zijn er zeer tevreden over. Al helemaal als je bedenkt dat die medewerker meer op twee wielen door de bocht gaat als op vier haha.
Ik geloof die bandenboer op z’n woord dus besloten die Nexen, welke overigens van de laatste generatie is, erop te laten zetten na de belofte van m’n bandenboer dat mochten ze echt niet bevallen hij zou zorgen voor een oplossing….en dat doet hij dus echt wel.
Dussssssss…..het gaan de Nexen worden…..in het ergste geval kost het me straks iets meer maar dat zou nu ook zijn als ik voor de duurdere exemplaren zou gaan….
Poepoe, einde zoektocht
- Eeuwige twijfelaar
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
- Type MR2: AW11
- Eeuwige twijfelaar
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
- Type MR2: AW11
Ik heb juist splinternieuwe RE040's gekocht, nu ze juist terug leverbaar lijken te zijn.jaapio schreef:Bridgestone Potenza RE40 is niet te krijgen....althans worden niet meer gemaakt. De maten die ik hebben moet vind ik niet.....
Dus de Continental Sportcontact 3 is ook een aanrader? gaan we voor die want die vind ik wel.
Vorig jaar en het jaar ervoor kon ik ze niet vinden, maar nu lijken ze terug leverbaar, of toch in de originele maten voor de 2003-2005 ZZW30 reeks.
- Remmel
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik dacht dat je de Nexens al besteld had?
Die zou ik nooit gekozen hebben trouwens...
Een goede band voor de Spyder dat zijn er meerdere.
Michelins zijn goed, maar ook Bridgestone (ik had de RE50) en de Pirelli (P Zero Nero).
De Pirelli's bevielen mij vóór de semislicks eigenlijk het beste.
De Bridgestones gingen na hard rijden op warm wegdek "smeren" daar had de Pirelli geen last van.
Voor mij alleen nog maar semi's (Federal RS-R), hebben ook betere grip op nat wegdek! Maar wel oppassen bij plassen op de weg.
Die zou ik nooit gekozen hebben trouwens...
Een goede band voor de Spyder dat zijn er meerdere.
Michelins zijn goed, maar ook Bridgestone (ik had de RE50) en de Pirelli (P Zero Nero).
De Pirelli's bevielen mij vóór de semislicks eigenlijk het beste.
De Bridgestones gingen na hard rijden op warm wegdek "smeren" daar had de Pirelli geen last van.
Voor mij alleen nog maar semi's (Federal RS-R), hebben ook betere grip op nat wegdek! Maar wel oppassen bij plassen op de weg.
Jean-Pierre
- Remmel
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
De Conti's zijn voor de Spyder trouwens ook goed. Op de Evo6 voldeden deze niet ivm de zachtere wang maar omdat de Spyder een lichtgewicht is heb je daar weinig last van.
Eigenlijk is de spyder een heel gemakkelijke auto qua bandenkeuze, maar ik zou wel voor een topmerk gaan.
De voorbanden gaan toch vele jaren mee, die slijten nauwelijks.
Eigenlijk is de spyder een heel gemakkelijke auto qua bandenkeuze, maar ik zou wel voor een topmerk gaan.
De voorbanden gaan toch vele jaren mee, die slijten nauwelijks.
Jean-Pierre
Het Kan Nog Gekker
Ik heb voor 205 en achter 245 op 17"velgen.
zie link: http://www.mr2club.ru/tech/magazine/MR2 ... review.pdf
Groet
SP240:driving:
zie link: http://www.mr2club.ru/tech/magazine/MR2 ... review.pdf
Groet
SP240:driving:
Waar heb je ze nog uitgehaald?phuncz schreef:Ik heb juist splinternieuwe RE040's gekocht, nu ze juist terug leverbaar lijken te zijn.
Vorig jaar en het jaar ervoor kon ik ze niet vinden, maar nu lijken ze terug leverbaar, of toch in de originele maten voor de 2003-2005 ZZW30 reeks.
Mijn banden zijn aan vervanging toe en zweer toch wel bij Potenza RE040.
Anders maar het alternatief Toyo Proxes of Conti Sportcontact.