Clipto's Clipmobiel

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

clipto
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Zo is dat :D
Mijn chauffeur gaat ze maandagmiddag oppikken ;)
(thnx Art! 8) )

Ben heel benieuwd hoe ze eruit zien, blijft natuurlijk 1 grote gok op deze manier.
Maarja, een set 18" Kosei Penta's mét banden voor omgerekend 138 euro vond ik te mooi om te laten liggen ;)
En zelfs met alle vervoerskosten erop en eraan, denk ik dat we een goede deal hebben gesloten.
Er is weliswaar 1 velg beschadigd, maar dat gaan we later nog fixen.
Ik laat sowieso de hele velg (dus ook die van Arthur) opnieuw polijsten en spuiten.
Kortom, bij mij komt er een set als nieuw onder te zitten ;) sowieso uniek, een Kosei Penta RT set met wit hart :D

Mits er 2 goede velgen met banden bij zitten doen we direct de grote wisseltruc en ruilen we een setje 17 van Art voor een set 18" van mij.
Wel kicken hoor, beide straks met een set Kosei Penta RT's in de ideale maten (17 voor, 18 achter)

Ik loop serieus al heel de dag met een grote smile op mijn smoelwerk :D
clipto
Ik lul al aardig mee !
Goed nieuws!
Arthur (Surferdude) heeft vandaag een vrije middag genomen en is de velgen gaan halen in Rotterdam! :D

Image
De 4 Kosei Penta RT velgen 18" bij elkaar

Image
De maat

Image
De bandenmaat

Image
Er is echter wel 1 velg vakkundig krom gereden, maar lijkt alles mee te vallen.

Image
De banden die om 2 van de 4 velgen zitten, zijn echter wel compleet aan snot gereden :)

Maargoed, voor 138 euro excl. verzenden een goede deal gedaan zo :D
subke
hey is een mooi model velg man, wat word de kleur en door wie laar je ze op lappen dan?
clipto
Ik lul al aardig mee !
Velg krijgt een gepolijste rand en een wit hart.
Laat ze door een velgenreparatie-bedrijf in Drunen (naast m'n woonplaats) oplappen ;)
subke
super vet:D goed bezig kerel! bewonder je project.
Green Goblin
Ik heb begrepen dat clippie ze door iemand zijn opa laat opknappen en dat ze geel worden met een zwart hart....;D
subke
nee, geen vitesse kleuren:(
Surferdude
Er is maar één band aan snot gereden, de andere is een slick..:-/

Jammer genoeg zijn ze niet meer in de originele kleur maar overgespoten in "Smoke", daarom moet ik mijn setje ook gaan laten behandelen, maar dat was toch al de beoeling. Waarschijnlijk wordt het een chrome hart, zwarte spaken en een chrome lip, maar daar ben ik nog niet uit. Zie voor foto's van deze offset mijn topic.

Een goede deal dus!! :applaus-smiley: :applaus-smiley:
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Een zeer mooi setje wielen zeg! En zeker voor zo'n prijs joh!! :) Er is dan nog wel wat werk aan, maar dat gaat goedkomen ;)
clipto wrote:(naast m'n woonplaats)
En dat is dan? Woon zelf ook vlak bij Drunen ;)
clipto
Ik lul al aardig mee !
Heusden (in de vesting)
masterpivo
Ah, ok. Das de andere kant op dan ;)
Heb je trouwens al meer ervaring met dat bedrijf?
clipto
Ik lul al aardig mee !
Alleen dat ze om 23u nog mailtjes beantwoorden en scherpe prijzen hanteren :D
Zal er tegen die tijd eerst eens langsgaan, is het niets ga ik bijvoorbeeld naar de velgendokter in Uden.
Markk
Ik lul al aardig mee !
clipto wrote:ga ik bijvoorbeeld naar de velgendokter in Uden.

Zorg dat je duidelijk afspraken maakt als je naar de velgendoktor gaat. (op papier zetten). Want die mondelingen afspraken komen ze daar niet na, uit mijn ervaring.

Het werk wat ze leveren is verder wel goed, alleen heb ik mijn velgen nog niet onder de auto liggen dus of ze nu echt helemaal recht zijn durf ik nog niet te zeggen.
clipto
Ik lul al aardig mee !
Dat soort tips zijn altijd welkom natuurlijk ;)
Thanks!
masterpivo
Idd, met de velgendokter zou ik HEEL voorzichtig zijn! Eerlijk gezegd heb ik daar nog nooit iemand positief over gehoord... :(
Zou het toch zeker eerst proberen in Drunen en anders eerst nog ergens anders alvorens naar Uden te gaan...
mr. toyota
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: SW20/21/22
Je kunt eens met www.wheelcare.nl bellen.

Die heeft mijn RH ZW1 velgen helemaal klaar gemaakt (hij heeft ze weer rondgemaakt, gericht en met de hand gepolijst)

Dit is echt een vakman!!!

De velgen dokter zou ik inderdaad even overslaan.
Surferdude
En heeft iemand ervaring met Velgenservice Hellevoetsluis? Beetje off topic, maar Jarno begon er zelf over...::)
Dokter Rob
nee, ik ken ze niet...
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Surferdude wrote:En heeft iemand ervaring met Velgenservice Hellevoetsluis? Beetje off topic, maar Jarno begon er zelf over...::)

Ja, zie je eigen topic. Niet zo snel doen.
clipto
Ik lul al aardig mee !
Contact gehad met de spuiter, alle onderdelen zijn gespoten m.u.v. de achterbumper, die zijn ze nog passend aan het maken.

Image Image

Afgelopen donderdagavond naar Surferdude (Arthur) geweest en daar zijn achterste 17" Kosei's geruild tegen 2 door mij gekochte 18" Kosei's.
We hebben nu dus beide een mooi setje Kosei's met de ideale maten voor een MR2.
2 man weer helemaal blij dus, vanmiddag was het even droog en goed weer, dus gauw een sopje gemaakt en de velgen even goed opgepoetst.
Het resultaat is hierboven te bewonderen, de lichte 17" velgen voor de voorzijde en de donkere 18" velgen voor de achterkant.

Image
Goed te zien ook hoe mooi diep de gepolijste lip is

Image Image
Ben alleen nog aan het twijfelen over de centercaps, de ronde kapjes in het midden.
Heb van Arthur 2 extra zwarte kapjes gekregen, maar ik ga het hart van de velgen wit spuiten en de lip wordt opnieuw gepolijst.
Persoonlijk vind ik daarbij de zilveren kapjes mooier uitkomen, dan de zwarte.

Had op mijn pc nog foto's staan van volledig wit gespoten Kosei's met een zwarte centercap, vind dat toch eigenlijk minder geslaagd om eerlijk te zijn.

Image
Nu heeft hij ook de ringen zwart gespoten, die zou ik het liefst in zilver of originele koperkleur hebben.
Post Reply