Joshma`s Projectje.....

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

rmmr2
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
hej josh!! zijn er nog vorderingen??? k ben benieuwd hoe hete wordt!
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
Danny0677 wrote:Ehm een mr2 naast de vriendin of een vriendin naast de mr2??? Ook weer zoiets dan he...;D

No Comment....;D
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
Heb afgelopen week mijn coiloverset aangepast zodat ik dus lekker laag bij de grond hang...zie foto`s voor resultaat. Ik kan nog 2 cm lager.

Ook heb ik de gaten van de originele spoiler dicht gemaakt en de laatste hand gelegd aan het aanpassen van mijn voorschermen ...zie ook daarvoor de foto`s.

Image
Image
Silver
looking nice.
BlackMR2
very nice
Danny0677
ruk-ruk-ruk-pssssjjjj... uhm ik bedoel vroeeeeeemmmmm-pssssjjjj;D Ziet er goed uit!

Joshma, heb je eigenlijk die in en uitlaatpoorten van je blok laten porten en polijsten oid om 9.5K TPM te kunnen draaien? Of zijn ze standaard maat?

*edit* heb je je blok er al inhangen? Zie m niet meer staan op de achtergrond!

gr,

Danny
tilma800
Dat gat ziet er goed uit in dat scherm, nu zal het ten minste werken ;D
Vergeet het gaas na het spuiten niet i.v.m. steenslag.
Surferdude
Mooi! Komen die schermen van Neos?
tilma800
Zijn volgens mij andere. Hij heeft ze ook al wat langer, dus nee dit is geen geruststelling....
@Joshma: Al weer wat nieuws gehoord daarover?
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
@tilma
Nee nog geen nieuws...
Maar als ik wat hoor dan laat ik het jullie weten.

@surferdude

Nee dit is niet van neos...deze schermen heb ik via JP en heb ik aangepast zodat ze ook daadwerkelijk functioneel zijn.

Hier een foto van het originele scherm:
Image
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
Danny0677 wrote:ruk-ruk-ruk-pssssjjjj... uhm ik bedoel vroeeeeeemmmmm-pssssjjjj;D Ziet er goed uit!

Joshma, heb je eigenlijk die in en uitlaatpoorten van je blok laten porten en polijsten oid om 9.5K TPM te kunnen draaien? Of zijn ze standaard maat?

*edit* heb je je blok er al inhangen? Zie m niet meer staan op de achtergrond!

gr,

Danny

Ja mijn blok is volledig getuned met als doel 8500 rpm redline( deze kan verhoogd worden naar de 9000)
De lengte van het inlaat spruitstuk is daar ook op gebaseerd en de kop bewerking ook.Al hoeft er aan de kop niet veel gedaan te worden want de poorten van een gen 2 turbo kop zijn al reusachtig groot. Deze zijn wel geflowt en aangepast voor de 1mm grotere kleppen(in en uitlaat).Ook zijn deze geknived en uitlaat poorten gepolijst.
Ook scherpe bochten zijn verwijderd en de verbrandings kamers uitgeliterd,gepolijst en ook weer alle scherpe randen/bochten verwijderd tbv antidetonatie.Dit is ook met de zuigers gedaan.

Maar de praktijk zal altijd leren dat je nooit precies uitkomt met de lengtes en waardes die je gebruikt dus op de dyno zal zichtbaar worden of dat ik dicht bij mijn doel kom maar denk dat dat wel goed komt.

Maar de informatie die ik nu krijg uit dit blok ga ik gebruiken bij mijn volgende blok die al in de maak is...
Mr2-wouter
Very very nice josh! Dat gat ziet er zo nog groter uit als toen je eraan bezig was ;D
Ilpoto
Ik lul al aardig mee !
Ziet er goed uit, die schermen. En de vulling ook!

Wat is er functioneel aan het gat achter de voorwielen in het voorscherm... ik ben geen aerodynamica expert, dus leg eens uit :)
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
Als de wielen rondraaien dan zorgen ze ervoor dat de auto in de wielkast omhoog wordt gedrukt door de remmen die lucht aanzuigen en dat naar buiten afvoeren en lucht die voor onder de band zou komen maar dan afgekaatst wordt naar buiten de auto en naar de binnenzijde van de auto. Ook als de wielen boven een bepaalde snelheid komen (toerental) zal de lucht meegeslingert worden door het wiel en hierdoor dus ook voor een verhoogde druk in de wielkast zorgen waardoor je auto ook weer omhoog gedrukt wordt, dit noemt men "lift". Door gaten achter of boven het wiel te maken kan de lucht onstnappen en zal de druk in de wielkast minimaal blijven waardoor je minder lift krijgt en dus betere wegligging hebt.
Fermr2
Ik lul al aardig mee !
Goed bezig! mooie spullen hor:) Suc6 verder!
Groeten Ferry
MR2_SW20
rocket science josh ...
Danny0677
hydraMR2 wrote:Ja mijn blok is volledig getuned met als doel 8500 rpm redline( deze kan verhoogd worden naar de 9000)
De lengte van het inlaat spruitstuk is daar ook op gebaseerd en de kop bewerking ook.Al hoeft er aan de kop niet veel gedaan te worden want de poorten van een gen 2 turbo kop zijn al reusachtig groot. Deze zijn wel geflowt en aangepast voor de 1mm grotere kleppen(in en uitlaat).Ook zijn deze geknived en uitlaat poorten gepolijst.
Ook scherpe bochten zijn verwijderd en de verbrandings kamers uitgeliterd,gepolijst en ook weer alle scherpe randen/bochten verwijderd tbv antidetonatie.Dit is ook met de zuigers gedaan.

Maar de praktijk zal altijd leren dat je nooit precies uitkomt met de lengtes en waardes die je gebruikt dus op de dyno zal zichtbaar worden of dat ik dicht bij mijn doel kom maar denk dat dat wel goed komt.

Maar de informatie die ik nu krijg uit dit blok ga ik gebruiken bij mijn volgende blok die al in de maak is...

Good info! Thanks! Heb gisteren een dremel aangeschaft om zelf wat oneffenheden uit de bowl en verbrandingskamer weg te werken
luckylover
Vakmanschap! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Suc6!
Brum
heel erg knap.
ik hou het in de gaten.
rmmr2
hej josh zijn er nog ontwikkelingen???
Post Reply